Dra lite kylar vatten och e lite fuktigt på under golvet

-FreDDe-
20 mars 2011 · 217 Inlägg

Aeromacke skrev:
Vattnet läcker faktiskt rakt in på SRS-styrdonet, fick byta mitt hmm Det var lagom ärgat roll

okey:p

BMW E93 M3 cab "White lady" (2011)
Volvo 244 GL "Vinterpulka" (1988)
BMW F11 M550D "Blue monster" (2013)
1989ts
20 mars 2011 · 278 Inlägg

Hade samma problem på min gamla golf och det var värmepaketet som hade spruckit.....var inte direkt torrt på golvet. Och det luktade glykol ett par dagar hehe.

Så det är till 100% värmepaketet.

Mvh Tommy

/1989ts
Hermanska
20 mars 2011 · 54 Inlägg

När topplockspackningen är dålig så kan det märkas på två olika sätt, antingen blir din olja som en vit/grå smörja eller så får du kompression i kylsystemet dvs det läcker in avgaser i kylsystemet vilket ofta resulterar i att plastgavlarna på värmepaketet går. Och då bukar det ofta lukta glykol och bli imma på rutorna.

Så det är bara och köpa och byta, det som kan vara lite bökigt är att fläkten sitter i vägen så du får ta bort den först, och det kan vara lite tajt men det är ett simpelt jobb annars.

Aero T16
20 mars 2011 · 1 327 Inlägg

LIte konstigt att det blir fuktigt på golvet. Jag hade en 9000 där jag tror värmepaketet var dåligt. Det blev en blå beläggning på rutorna som kom tillbaka så fort man torkat rent + att det luktade glykol.

Iaf så rann det även glykol under bilen men då läkte det ut genom avrinningen från framrutan i motorrummet.

Det kom ingen glykol på golvet iaf.

Tror det är ganska lätt att byta värmepaketet genom motorrummet.

Har du testat torka upp under mattan på förarsidan? Det brukar ju för det mesta vara blött under förarmattor på vintern. Kanske bara är vatten?

Senast redigerat av Aero T16 (20 mars 2011)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang