2283
Sök

Tips på enkelt CAD program?

LillNaisarn
22 mars 2011
Trådstartare
som rubriken lyder så letar jag efter något program där man kan göra cad ritningar. Jag ska enbart designa ett par fälgar så det behöver inte vara jätte avancerat då jag inte är såå duktig på cad smile

Meldem
917 Inlägg
23 mars 2011
tja... vet inte nått enkelt direkt, finns det till att börja med? sen om du ska göra fälgar och dem ska se bra ut så blir det ju lätt komplicerat... men jag har kört med Autodesk Inventor i skolan ett bra tag nu, jag gillar det smile har kört lite med AutoCAD och Pro Engineer med sen tidigare men inte lika mk.

Alla program har sina för och nackdelar jämte mot varandra och andra är mer eller mindre populära, så försök hitta ett som är gratis eller har Trialversion eller nått och sätt in dig i det lite.

mitt tips smile

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

LillNaisarn
23 mars 2011
Trådstartare
Marticus skrev:
tja... vet inte nått enkelt direkt, finns det till att börja med? sen om du ska göra fälgar och dem ska se bra ut så blir det ju lätt komplicerat... men jag har kört med Autodesk Inventor i skolan ett bra tag nu, jag gillar det smile har kört lite med AutoCAD och Pro Engineer med sen tidigare men inte lika mk.

Alla program har sina för och nackdelar jämte mot varandra och andra är mer eller mindre populära, så försök hitta ett som är gratis eller har Trialversion eller nått och sätt in dig i det lite.

mitt tips smile

Enkelt och enkelt, allt är relativt. Tänkte ngt lämpligt program att börja i för att kunna få till det smile läst att folk gillat annars autocad. Ville få lite åsikter då jag ville försöka få designa fälgarna själv smile

Meldem
917 Inlägg
23 mars 2011
tycker att Autodesk Inventor är väldigt simpelt nu när jag tänker efter. man skapar en skiss utifrån ett plan sen väljer man vad skissen ska göra. rotera till en figur, skära ut, bygga upp etc etc. finns massor med funktioner och det låter ganska fattigt så som jag beskriver det. men jag har skapat allt möjligt i det programmet och jag gillar det smile

tkr faktiskt du kan söka efter en trial till det programmet.

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

LillNaisarn
23 mars 2011
Trådstartare
Marticus skrev:
tycker att Autodesk Inventor är väldigt simpelt nu när jag tänker efter. man skapar en skiss utifrån ett plan sen väljer man vad skissen ska göra. rotera till en figur, skära ut, bygga upp etc etc. finns massor med funktioner och det låter ganska fattigt så som jag beskriver det. men jag har skapat allt möjligt i det programmet och jag gillar det smile

tkr faktiskt du kan söka efter en trial till det programmet.

tack för ditt tips smile jag ska se om jag hittar det smile

Meldem
917 Inlägg
23 mars 2011
NP smile kul att kunna bidra med något konstruktivt för en gångs skull på denna hemsida tongue

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

1 019 Inlägg
23 mars 2011
Inventor kör jag med i jobbet och jag gillar det. Körde ProE när jag pluggade och det funkar men Inventor är enklare.

LillNaisarn
23 mars 2011
Trådstartare
Garfield skrev:
Inventor kör jag med i jobbet och jag gillar det. Körde ProE när jag pluggade och det funkar men Inventor är enklare.

tack för ditt svar. Ska någon kväll då jag har tid försöka på mig det smile

1 019 Inlägg
23 mars 2011
LillNaisarn skrev:
Garfield skrev:

Lägg några timmar på att göra de tutorials som följer med, lite drygt men du har igen det tio gånger om.

LillNaisarn
23 mars 2011
Trådstartare
Garfield skrev:
LillNaisarn skrev:
Garfield skrev:

Lägg några timmar på att göra de tutorials som följer med, lite drygt men du har igen det tio gånger om.

jag har inte bråttom. Huvudsaken är att fälgarna blir bra smile tusen tack för era tips

Sök