"OceanMist" Projekttråd

Jag fick denna bilen av pappa April 2009, en 740 var inte den bilen han tänkt sig... En Renault Clio -05a tyckte han verkade betydligt bättre! Vi kollade även på Volvo 850 och diverse Bmw´n men det blev 740 endå :) Jag vela bara ha en fin bil och denna hade kjolar/fälgar så den såg bra ut... Sen spårade de ju ur som sagt :P
  • 210 Följare
  • 189 878 Visningar
  • Uppdaterades senast 3 juli 2016
Oceanmist Emelie Hallberg
9 maj 2011 · 829 Inlägg

Lumik skrev:
Fräsh 740, såg den på Gävecruisingen smile får man fråga vart du lämna in bilen för lack och vad det kostade för lack + slipning? Blev riktigt bra och vingen sitter fint där!

Ja ja var där och kika lite smile jo ja tror de blev bra med vingen.. Den är lackad hos Westerbring i Hudiksvall smile

steifan DR!FTT3KN!K3R
9 maj 2011 · 10 427 Inlägg

Normalt tycker jag inte att r-vinge passar något vidare på 700 (annat med 200/900),
men kanske takvingen som rundade av taket lite så det passade bättre mot r-vingen smile
Var det bilens originallack där bak med tillhörande skavanker och därför det blev omlackering?

Oceanmist Emelie Hallberg
9 maj 2011 · 829 Inlägg

steifan skrev:
Normalt tycker jag inte att r-vinge passar något vidare på 700 (annat med 200/900),
men kanske takvingen som rundade av taket lite så det passade bättre mot r-vingen smile
Var det bilens originallack där bak med tillhörande skavanker och därför det blev omlackering?

Nej precis takvingen gör mycket, jag skulle inte vilja ha r-vingen utan takvingen faktiskt.
Lackade om pga att skärmkanterna skulle fixas till så den kan sänkas mera (fälgarna breddar utåt så pass)
Sen bakkjolen sprack så passade på att måla om smile likaså under bagageluckan och runt där.

steifan DR!FTT3KN!K3R
9 maj 2011 · 10 427 Inlägg

Oceanmist skrev:

steifan skrev:
Normalt tycker jag inte att r-vinge passar något vidare på 700 (annat med 200/900),
men kanske takvingen som rundade av taket lite så det passade bättre mot r-vingen smile
Var det bilens originallack där bak med tillhörande skavanker och därför det blev omlackering?

Nej precis takvingen gör mycket, jag skulle inte vilja ha r-vingen utan takvingen faktiskt.
Lackade om pga att skärmkanterna skulle fixas till så den kan sänkas mera (fälgarna breddar utåt så pass)
Sen bakkjolen sprack så passade på att måla om smile likaså under bagageluckan och runt där.

Såpass, mer bländade vit nu än innan, om möjligt wink cool

Oceanmist Emelie Hallberg
9 maj 2011 · 829 Inlägg

steifan skrev:

Oceanmist skrev:

steifan skrev:
Normalt tycker jag inte att r-vinge passar något vidare på 700 (annat med 200/900),
men kanske takvingen som rundade av taket lite så det passade bättre mot r-vingen smile
Var det bilens originallack där bak med tillhörande skavanker och därför det blev omlackering?

Nej precis takvingen gör mycket, jag skulle inte vilja ha r-vingen utan takvingen faktiskt.
Lackade om pga att skärmkanterna skulle fixas till så den kan sänkas mera (fälgarna breddar utåt så pass)
Sen bakkjolen sprack så passade på att måla om smile likaså under bagageluckan och runt där.

Såpass, mer bländade vit nu än innan, om möjligt wink cool

Bakdelen är lite blankare, men blev ingen färgskillnad som tur var smile

TurboLundin
10 maj 2011 · 764 Inlägg

Ojojoj, mycket stiligt big_smile

Volvo 760 Turbo "Driftcar" (1983)
Aga_Diff Bärs!
10 maj 2011 · 3 456 Inlägg

Äntligen åkte kapen fram! smile

Senast redigerat av Aga_Diff (10 maj 2011)

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
744GLT
10 maj 2011 · 809 Inlägg

sedär ja nu har den hittat lite längre ner mot jorden smile var har du hittat dom högtalar gallrena? hittar inte dom med runt galler yikes

Aga_Diff Bärs!
29 maj 2011 · 3 456 Inlägg

Fyfan va elaka ljus! big_smile

Senast redigerat av Aga_Diff (29 maj 2011)

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo Knugen The one and only
29 maj 2011 · 1 091 Inlägg

Vart fick du tag på dom svarta insatserna? O hur bra lyser dom?

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Oceanmist Emelie Hallberg
3 augusti 2011 · 829 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114487/114487-bb08acf9a6d6d4447e24d9af50b300d0.jpg

Är tänkt att dessa skall bli Dimljus smile projektorlins
Det lyser max 1/2 meter framför bilen med de svarta lyktorna, går inte att köra i mörker.
Så får hoppas att de kan bli bra smile
Köpt 100W så borde ju lysa skapligt...

Only-volvo
3 augusti 2011 · 685 Inlägg

Kan säkert bli bra.

No turbo shit - just real power!
Volvo 745 GLE "Slitvargen" (1988)
Ford Galaxy "Femtio nyanser av vit" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang