S Quality Auto Imports?

eastling
27 mars 2011 · 56 Inlägg

Någon som har något att säga om detta företaget?
Bra eller dåliga erfarenheter?

Är på jakt efter en ny supra nämligen så skickade iväg ett mail till dom. 15min senare ringde dom upp mig och frågade vad för bil jag var intresserad av? Jag berättade att det är en supra jag e på jakt efter och då rekommenderade han mig att kolla upp lite olika supror på engelska eller japanska bil-annons/-auktions sidor och sedan återkomma med vilka jag valt. Enligt vad han sa så kan han få fram all info om bilarna oavsett om dom är i japan eller england och ge den till mig. Är det sedan någon som intresserar mig så kan hans personal på plats kolla om bilen är något att ha och om den är det sedan fixa hem den till sverige till ett förmånligt pris.

Jag personligen fick ett lite konstigt intryck av samtalet men vore roligt att kolla om någon har nån annan erfarenhet av företaget?

Saab 9-3 ss (2003)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 mars 2011 · 17 469 Inlägg

Skulle nog fixa en lite mer utförlig rubrik om jag var du...

Annars kan jag bistå med lite uppgifter som inte omfattas av PUL då det är ett företag som det gäller:
- S Quality Auto Imports
- Enskild firma som har F-skatt
- VD: Abdullah Mohammed Ali Al-Obaidi född -79
- Postadressen är en lägenhet.

Kan givetvis göra en komplett körning på det men tror detta räcker va?

Enligt deras hemsida kostar bilen priset för bil och mellan 35-45000 extra innan du har den hemma & körklar.


Mvh
Alexander

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
eastling
27 mars 2011 · 56 Inlägg

Tack så mkt!
Ja han sa nått om att företaget har sin bas i England med garage mm. samt garage i Japan också.
Han ska tydligen bara vara kontaktperson här i sverige för företaget. Han hade även en kusin i japan som kunde kolla upp intressanta bilar..?? Tycker allt låter oerhört konstigt men tänkte att det kanske va nån som köpt nån bil som kunde tillhandahålla egna erfarenheter?

Saab 9-3 ss (2003)
Janneutanb
27 mars 2011 · 7 271 Inlägg

Erbjuder han svensk registrering också?
Antagligen inte och då lär du veta vad som ska göras sen i Sverige med.

samallan
16 april 2011 · 1 Inlägg

Jag har väldigt god erfarenhet av dom, köpte en bil av dom som jag är väldigt nöjd med.
Bad om referenser innan jag beställde bilen och fick väldigt många som jag kontaktade och alla var lika nöjda som jag blev.
Super trevligt bemötande från företaget och toppen service.
Så tummen upp från mig smile

Tias88 OEM Rox
17 april 2011 · 245 Inlägg

samallan skrev:
Jag har väldigt god erfarenhet av dom, köpte en bil av dom som jag är väldigt nöjd med.
Bad om referenser innan jag beställde bilen och fick väldigt många som jag kontaktade och alla var lika nöjda som jag blev.
Super trevligt bemötande från företaget och toppen service.
Så tummen upp från mig smile

Ett enda inlägg? Seriöst?

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.
BMW 325Ci "Heroinsläden" (2001)
Mack Forum- och sitemoderator
17 april 2011 · 26 136 Inlägg

samallan skrev:
Jag har väldigt god erfarenhet av dom, köpte en bil av dom som jag är väldigt nöjd med.
Bad om referenser innan jag beställde bilen och fick väldigt många som jag kontaktade och alla var lika nöjda som jag blev.
Super trevligt bemötande från företaget och toppen service.
Så tummen upp från mig smile

Jo men då är det ju frid och fröjd..uhm..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Perrkk
9 maj 2011 · 2 Inlägg

Det här är mitt första inlägg också så de ser nog också bra ut . Men jag kom in på den här tråden genom Google och jag har precis köpt soarern som finns kvar på blocket fortfarande och jag kan bara säga gott om företaget.
Visst annonserna är inte jättebra skrivna men bilarna är fina , har sett den röda rx-7an , den silvriga rx-7an, den vita rx-7an , imprezan, Camaron,mustangen å min egen . . Alla ser bra ut men har väl bara kollat noga på insidan på min och imprezan egentligen men hade jag tyckt det vart skit hade jag aldrig köpt soarern + förhoppningsvis lyckats övertala min kompis att köpa en bil där också smile
Jag tycker du kollar upp om du hittar nån schyst bil du vill ha sen åker du dit och snackar med han som har företaget . Han är väldigt hjälpsam . Han kan hjälpa till med inreggning och besiktning så du får nyckeln i hand och kan tuta och köra smile

Hur du än gör så lycka till med sökandet så kanske vi ses på någon träff i sommar wink

Mvh,
Per

Toyota Soarer "Twinturbo" (1993)
BoNeCrAcKeR
14 maj 2011 · 53 Inlägg

eastling skrev:
Någon som har något att säga om detta företaget?
Bra eller dåliga erfarenheter?

Är på jakt efter en ny supra nämligen så skickade iväg ett mail till dom. 15min senare ringde dom upp mig och frågade vad för bil jag var intresserad av? Jag berättade att det är en supra jag e på jakt efter och då rekommenderade han mig att kolla upp lite olika supror på engelska eller japanska bil-annons/-auktions sidor och sedan återkomma med vilka jag valt. Enligt vad han sa så kan han få fram all info om bilarna oavsett om dom är i japan eller england och ge den till mig. Är det sedan någon som intresserar mig så kan hans personal på plats kolla om bilen är något att ha och om den är det sedan fixa hem den till sverige till ett förmånligt pris.

Jag personligen fick ett lite konstigt intryck av samtalet men vore roligt att kolla om någon har nån annan erfarenhet av företaget?

Hejsan Eastling

företaget har jag ingen hundra förutom de som skrev tidigare att :
- S Quality Auto Imports
- Enskild firma som har F-skatt
- VD: Abdullah Mohammed Ali Al-Obaidi född -79
- Postadressen är en lägenhet.

erfarenhet ja de kan jag kommentera en del.
om ni går in på min profil ser ni bilen jag köpte av dom och tok nöjd !

började med att såg den på blocket. fanns mycket information om bilen en hel del faktiskt.. lite för mycket kanske, men tillräckligt att fatta delarna som finns i bilen  hade värde över 140k och än hittar jag mer produkter som inte fanns på listan.. fast slutet stod de M.M.... så

när jag tog kontakt med han var ha väldigt öppet och berättat exakt om den att den var väldigt "uppkittat" från japan tyvärr var de så pass mycket att han var osäkert vad de fanns, men ärlighet kommer man långt.. har varit med om andra att de säger så pass mycket spec att man tror att de försöker dölja nått..

menar jag vill hellre att de säger att de inte vet vad de är än att säger nått de har läst nånstans...
man är bara en människa sällan man kan/veta precis allt eller..

han har många kontakter runt om världen och släkt som har fastnat för bilar som han.. så lite därför han kan komma åt näst intill de som finns runt omkring de han nämnde då till dig..

själva företaget är seriöst kan jag lova har varit där par gånger innan jag köpte bilen och varje gång jag kom så tog de emot en som man vore kung.. ^^ aning ovanligt för en, men jag gillade de verkligen.
när jag bad dom att få se under bilen,så var inte precis nån  problem. tillägga att den här är så låg att 10cm runt om bilen vad du har fri från bilen och baken..de fick verkligen jobba tongue (deras verkstad var fullsatt)

jag kan säga att via telefon var jag också lite fundersamt allt var för bra vara sant.. men när man tog sin feta arsle ditt, så märkte jag att de var de nästan iaf tongue fick helt enkelt bra respons.. tanken okänd person bad om hjälp pga att jag hade inte alla pengar för att betala bilen, så gick det att göra kanon affär med han och ja.. nu är man kär i bilen kommer aldrig släppa den... haha

men lycka till alla...

och jag rekommenderar dom mycket... se till bara kom med en god hjärta och seriöst inställning så kommer ni inte bli besviken..

peace out !
BoneCracker !

Mazda RX-7 FD3S-95 "Lilith" (1995)
BoNeCrAcKeR
15 maj 2011 · 53 Inlägg

vad som inte du tror på ?  hur de gick till med  affären ? när jag tog kontakt med han ?
hur han behandlade mig ?
problemet är kanske att han är inte svensk, så han tänker inte som alla andra...

de bevis  är att jag har bilen och jag skulle inte haft de om inte han var så god tro på  en och accepterade att jag kunde inte köpta den på stuts.. och ja många stod på led och ville köpa den han kunde skita i mig sålt den direkt, men på nått sätt såg han nått inom mig så lät han mig köpa den..
sen var jag där tre gånger varje gång var jag drygt.. klämde kände ville se att den listan som fanns på blocket stämde  överrens.. han fick peka på de osv..

ja du jag var nästan där du bor ser jag.. var i Stenungsund hos Klinthede byggde lite på den..
första trippen med den 13 maj... bilder finns..
plus bilen stod hos honom sen jan utan ens tog betalt extra... han begärde inget.. men jag vet inte hur jag kan bevis hundra.. men ja.. jag var lite överallt med den idag ^^

och han ringde mig par gånger under igår och idag kolla hur de går med bilen och allt.. ville vara säker att var på plats.. inte precis nån gör de... om du hade gått annanstans... men kanske har fel.. men jag är en försäljare själv och jag gör inte ens det.. så ^^ (obs säljer inte bilar utan andra produkter)

Mazda RX-7 FD3S-95 "Lilith" (1995)
viccoA
15 maj 2011 · 3 109 Inlägg

http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … ost=100214

DAGENS! smile

BoNeCrAcKeR
Hjälp boxeras till närmaste mack! Norrköping Nyköping

Fick motor problem tappade tryck död.. Mellan Norrköping och Nyköping vore tacksam med hjälp av nån?
Ring 070-6595946


Är det RX-7:an?

BoNeCrAcKeR
15 maj 2011 · 53 Inlägg

jajamen de var den faktiskt... var lite tung i foten... hmm
så jag hade lite tid press på mig.. från Stockholm- Stenungsund- Stockholm... (tillägg skulle varit på motorshow i Stockholm visa upp den och ville så gärna få de sista detaljerna klart, men ja fredag den 13 gjorde sitt om jag säger så...  kan johnny intyga detta tongue  ) så ja... turbon gav upp efter att kört nånstop max hastighet ^^
kanske  inte var så bra att ändra trubotrycket till max heller ...
så jag fick tyvärr haveri  på den kollade  runt först med mina vänner sen desperat försök att hitta nån här var  inte sugen att beta för att frakta den.....  tillslut ringde jag han och berättade vad som hände,  han erbjöd sig själv att komma hämta mig, men tillslut fick jag tag i en annan ....  ^^
så nu står den hos han och ska byta ut turbon på den.. så de var självförvållad...  dumt av mig att ta en bil stående i över 5 månad plus.. och totalt körde som idiot fram och tillbaka.. kanske inte var de bästa av de hela.. plus att man lekte för mycket med de goa instrumentera.. ^^
men ajja.. man få tänka om nästa gång..

Senast redigerat av BoNeCrAcKeR (15 maj 2011)

Mazda RX-7 FD3S-95 "Lilith" (1995)
guwib
15 maj 2011 · 624 Inlägg

det är inte det lättaste att förstå vad en del skriver i tråden...helt osammanhängande!

who´s the man?
BoNeCrAcKeR
15 maj 2011 · 53 Inlägg

Min första inlägg var en recsion angående s quality automat import via jag skrev inget om dom dörren jag testade bilen och affären blev hundra
Så jag skrev hur allt var från förta början till slut.

Sen krävdes motbevis att de jag skrev är sant ,så visst försökte "bevisa"

Sen att viccoA komenterade min blogg , de har inget med skicken på bilen göra när jag testade den och gick genom den. Min klantighet att inte kunna låta bilen få andas först lite och låta den få rulla försikgt nån 100mil likande utan max mer lr mindre 100mil
Ville klar göra utan de var min egen fel där.


Hoppas de blev inte mer "flumig"
Av de hela.

Jag ville beskriva afärren och vad jag fick uppleva när jag köpte sen hur jag behandlade bilen därefter är annan sak.
Okunnighet och ivrighet satte mig i den sits jag är nu med den.
Väntat 5månad såklart kunde jag inte hålla mig hmm

Hoppas inte drabbas nått om recsion för jag "dödade" bilen

Men nu ska jag till bilen kolla vad som händer .

Kommer summas på blogg

Ha de bäst alla.

Mazda RX-7 FD3S-95 "Lilith" (1995)
guwib
16 maj 2011 · 624 Inlägg

vad fan står det,kan ngn tyda vad människan skriver....HERREGUD!!!

snacka om att misshandla språket!

who´s the man?
dadooo
16 maj 2011 · 841 Inlägg

kolla på rising sun imports....bilarna levereras körklara smile


ps finns ingen hemsida ...det är adiii här på gorg som har den firman

Senast redigerat av dadooo (16 maj 2011)

Volkswagen mk2 "coupe luxuz 11 500 mil" (1988)
Volkswagen Golf r32 "youtubekändis" (2008)
Volkswagen Golf R32 "vr6an" (2006)
BoNeCrAcKeR
16 maj 2011 · 53 Inlägg

guwib skrev:
vad fan står det,kan ngn tyda vad människan skriver....HERREGUD!!!

snacka om att misshandla språket!

grabben.
vill bättre förklarat ta de via PM !

problemet är att en av inlägg saknas av moderat har tagit bort det .

Mazda RX-7 FD3S-95 "Lilith" (1995)
guwib
17 maj 2011 · 624 Inlägg

BoNeCrAcKeR skrev:

guwib skrev:
vad fan står det,kan ngn tyda vad människan skriver....HERREGUD!!!

snacka om att misshandla språket!

grabben.
vill bättre förklarat ta de via PM !

problemet är att en av inlägg saknas av moderat har tagit bort det .

troligtvis en 5 år äldre än dig ja GRABBEN..

who´s the man?
Tyskenracing BE*CE
17 maj 2011 · 419 Inlägg

BoNeCrAcKeR: det saknas ju ord i dina meningar, antar att det är därför det blir lite svårt att läsa det du skriver

MVH Tysken

Volvo R racing
BoNeCrAcKeR
17 maj 2011 · 53 Inlägg

Tyskenracing skrev:
BoNeCrAcKeR: det saknas ju ord i dina meningar, antar att det är därför det blir lite svårt att läsa det du skriver

MVH Tysken

ahh tack !
iaf nån kan förklara lite bättre vad han menade. jag har tyvärr dyslexi sad

trodde fan han förstod inte vad innehållet (själva budskapet)
om han irriterad min stavningar och meningsuppbyggnad,så tyvärr de har jag svårt med så.. sorry man de få man leva med.. därför jag skriver inte precis ofta här.

Senast redigerat av BoNeCrAcKeR (17 maj 2011)

Mazda RX-7 FD3S-95 "Lilith" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang