Angående: Stående Malmö-träffen Varje onsdag & Söndag kl 19:00 Biltema!

DjMes
27 april 2012 · 622 Inlägg

Den största anledningen till att träffarna slutade på hamnen var för att dem
Började bli trafikerade av lastbilar då det är ett fartyg som tar emot gods längst ner.

Det finns många bättre platser att köra på än hamnen, men istället för att någon ska ta
Tag i ons/sön träffarna så bölas det bara. Det gnälls och massa påhopp den ena ska visa sig inför den andre.

Nu blev det bestämt att det är ons/sön på Biltema som gäller, så jag fattar inte varför diskussionen fortsätter. Om det krockas eller om det stenskottas det är definitivt inte största problemet.


Problemet här är att nu helt plötslig ska alla ta tag i ons/sön någon ska ses på Malmö arena,någon annan på Biltema och en tredje på Jägersro. Och vad jag vet, så är det ingen från Re-loaded som kommit me dessa idéer. Så undrar vem som sabbar Malmö träffen egentligen'?? För som vi alla kan se, så har träffarna inte ens börjat och det är redan tjafs och problem. Vill ni ha träffarna som det var en gång i tiden? Ja då får ni lägga energi, LÄGGA energi på att få dit folk inte stå och smutskasta varandra och påstå det är hans fel att den e död, eller naj den bilklubben dödade ons/sön för att Re-Loaded valde att satsa på trelleborg istället på söndagar. Och vi vill inte åka dit, FINE! Malmö har alltid varit ons/sön på biltema det stämmer, men hur kommer det sig då att det finns 3 olika grupper som ordnar träffar i malmö på ons/sön, men ändå så lyckas det gnällas på andra? Ska man snacka så får man ta tag i det man snackar om, annars får man gå åt sidan och hoppas på att någon annan tar tag i träffarna.

Jag hoppas någon väljer att ta tag i träffarna på Biltema ons/sön för det är den "riktiga" Malmö träffen som alla snackar om, för om någon annan förespråkar om att dem vill ha malmö träffen och sen börjar ändra platser och tider. Ja då är det definitivt dubbelmoral. För då vill man helt enkelt göra träffen till sin egna träff, och redan där kan jag lova er då kommer det definitivt inte att funka.

Ordförande för Re-Loaded skåne, Mer info på profil.
Mercedes C 250 4 Matic "AMG Paket" (2016)
adnerhill
27 april 2012 · 58 Inlägg

Allt med bilträffar/streetracing är uselt. Det är inte som för 4-5 år sedan! Kan lika bra lägga ner skiten smile lägger inte mig på någons sida men allt som skrivits här i forumet är sorgligt töntigt. flera jag umgås med tycker likadant och håller sig borta från allt med re-loaded etc.

Audi A6 (2014)
Nibbor2
27 april 2012 · 226 Inlägg

DjMes skrev:
Den största anledningen till att träffarna slutade på hamnen var för att dem
Började bli trafikerade av lastbilar då det är ett fartyg som tar emot gods längst ner.

Det finns många bättre platser att köra på än hamnen, men istället för att någon ska ta
Tag i ons/sön träffarna så bölas det bara. Det gnälls och massa påhopp den ena ska visa sig inför den andre.

Nu blev det bestämt att det är ons/sön på Biltema som gäller, så jag fattar inte varför diskussionen fortsätter. Om det krockas eller om det stenskottas det är definitivt inte största problemet.


Problemet här är att nu helt plötslig ska alla ta tag i ons/sön någon ska ses på Malmö arena,någon annan på Biltema och en tredje på Jägersro. Och vad jag vet, så är det ingen från Re-loaded som kommit me dessa idéer. Så undrar vem som sabbar Malmö träffen egentligen'?? För som vi alla kan se, så har träffarna inte ens börjat och det är redan tjafs och problem. Vill ni ha träffarna som det var en gång i tiden? Ja då får ni lägga energi, LÄGGA energi på att få dit folk inte stå och smutskasta varandra och påstå det är hans fel att den e död, eller naj den bilklubben dödade ons/sön för att Re-Loaded valde att satsa på trelleborg istället på söndagar. Och vi vill inte åka dit, FINE! Malmö har alltid varit ons/sön på biltema det stämmer, men hur kommer det sig då att det finns 3 olika grupper som ordnar träffar i malmö på ons/sön, men ändå så lyckas det gnällas på andra? Ska man snacka så får man ta tag i det man snackar om, annars får man gå åt sidan och hoppas på att någon annan tar tag i träffarna.

Jag hoppas någon väljer att ta tag i träffarna på Biltema ons/sön för det är den "riktiga" Malmö träffen som alla snackar om, för om någon annan förespråkar om att dem vill ha malmö träffen och sen börjar ändra platser och tider. Ja då är det definitivt dubbelmoral. För då vill man helt enkelt göra träffen till sin egna träff, och redan där kan jag lova er då kommer det definitivt inte att funka.

Jo, enda skälet till att det är biltema och att det är onsdagar o söndagar är för att det var det förr.

Och då genom att slippa klödda en massa så håller vi oss till samma sak.. smile


Var är träffen i Trelleborg på söndagar?
Kan ju variera sig lite kanske smile

145 744 782 965 V50
Smajly
27 april 2012 · 3 059 Inlägg

Haha.. Läste lite längre upp i tråden att det fanns en träff för ENDAST betalande medlemmar i en särskild klubb som hålls på en biltema parkering..
De va de glöttigaste jag hört.. att privatperson tror sig kunna "ta betalt" för att man ska få ställa sin bil på en allmän parkeringsplats..

DjMes
27 april 2012 · 622 Inlägg

Smajly skrev:
Haha.. Läste lite längre upp i tråden att det fanns en träff för ENDAST betalande medlemmar i en särskild klubb som hålls på en biltema parkering..
De va de glöttigaste jag hört.. att privatperson tror sig kunna "ta betalt" för att man ska få ställa sin bil på en allmän parkeringsplats..

Haha var läste du det?

Ordförande för Re-Loaded skåne, Mer info på profil.
Mercedes C 250 4 Matic "AMG Paket" (2016)
Smajly
27 april 2012 · 3 059 Inlägg

Citat:
Reloaded flyttade träffarna till fredagar, därmed har "Malmö-träffen" inget med dem att göra. Fattar inte varför ni tjafsar? Alla är välkomna till Malmö träffen, de hålls på de 2 dagar de alltid har varit på onsdag och söndag. Reloaded har träffar för sina medlemmar, är ni avundsjuka på de som går på Reloaded träffarna så löses det på enklaste vis att betala medlemskap.
Slutcitat.

Det kan ju bara tolkas som att reloaded träffarna ENDAST är för BETALANDE medlemmar.
Men träffarna hålls på en allmän parkering. smile

Senast redigerat av Smajly (27 april 2012)

Rydell BaM BaM
27 april 2012 · 232 Inlägg

DjMes skrev:
Malmö träffen är Biltema ja, som det alltid varit!

Nja inte helt sant va, på mina yngre dagar var det mellanparkerinen på Mobilia som gällde för att sen glida ner i hamnen.
Och senare flyttades det till McDonald på Jägers.
Men ni e kanske inte så gamla, vad vet jag????

Inget vara för evigt.
Evets
27 april 2012 · 643 Inlägg

Smajly skrev:
Citat:
Reloaded flyttade träffarna till fredagar, därmed har "Malmö-träffen" inget med dem att göra. Fattar inte varför ni tjafsar? Alla är välkomna till Malmö träffen, de hålls på de 2 dagar de alltid har varit på onsdag och söndag. Reloaded har träffar för sina medlemmar, är ni avundsjuka på de som går på Reloaded träffarna så löses det på enklaste vis att betala medlemskap.
Slutcitat.

Det kan ju bara tolkas som att reloaded träffarna ENDAST är för BETALANDE medlemmar.
Men träffarna hålls på en allmän parkering. smile

Re-Loaded är en bilklubb och liksom alla andra bilklubbar har vi event för endast medlemmar. V.v och inte blanda ihopa Re-Loaded och Malmö Träffarna.

LingLing
27 april 2012 · 8 Inlägg

Smajly skrev:
Citat:
Reloaded flyttade träffarna till fredagar, därmed har "Malmö-träffen" inget med dem att göra. Fattar inte varför ni tjafsar? Alla är välkomna till Malmö träffen, de hålls på de 2 dagar de alltid har varit på onsdag och söndag. Reloaded har träffar för sina medlemmar, är ni avundsjuka på de som går på Reloaded träffarna så löses det på enklaste vis att betala medlemskap.
Slutcitat.

Det kan ju bara tolkas som att reloaded träffarna ENDAST är för BETALANDE medlemmar.
Men träffarna hålls på en allmän parkering. smile

Varför kollar man inte sin fakta innan man öppnar munnen ?

Träffarna som är på Fredagarna har en egen tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=243026 där följande info står:
________________________________________________________________________________________________
Efter 2011 succé med Stora Malmöträffen så börjar vi igen, den 31/3 kickade vi igång säsong 2012! Tack för alla som dök upp!

Vi kör igång Stora Malmö Träffen, som kommer att hållas på Fredagar klockan 20.00!

Plats: Jägersro Travbanan
Tid: 20.00

Ca 20.45 informations möte


Som Vanligt så är det samma gamla visa, Är det inte tillåtet att burna och hålla på vid bilarna.

Med start 20/4 Då det är Ystads premiär 13/4. 

Tagga för ännu ett lyckat år.
________________________________________________________________________________________________
Jag personligen kan inte hitta någonstans i denna text att där står något om att det bara är för Re-loaded medlemmar och att man måste ha betalat någon avgift för att komma dit ???? Men jag vet inte jag kanske har helt fel för mig !

Senast redigerat av LingLing (27 april 2012)

-Kicki-
27 april 2012 · 302 Inlägg

Malmöträffarna har funnits bra mycket längre än vad Biltema har funnits på Svågertorp. Onsdagar har alltid varit nere i hamnen, men pga av trafik så fick vi flytta på oss.

Det var ingen som höll i träffarna då, och det är det inte nu heller. Vi är däremot ett gäng som kommer träffas på onsdagar kl. 19 på Jägersro.

De som vill, kommer ner... smile

Simple as that!

Fast cars drag race, fast drivers road race
Honda CRX "C-Rex" (1991)
-Kicki-
27 april 2012 · 302 Inlägg

Rydell skrev:

DjMes skrev:
Malmö träffen är Biltema ja, som det alltid varit!

Nja inte helt sant va, på mina yngre dagar var det mellanparkerinen på Mobilia som gällde för att sen glida ner i hamnen.
Och senare flyttades det till McDonald på Jägers.
Men ni e kanske inte så gamla, vad vet jag????

Helt rätt, det hölls på Mobilia.
De jänkar som träffades där, träffas numera på Burger King Bulltofta.

Fast cars drag race, fast drivers road race
Honda CRX "C-Rex" (1991)
-Kicki-
27 april 2012 · 302 Inlägg

Smajly skrev:
Citat:
Reloaded flyttade träffarna till fredagar, därmed har "Malmö-träffen" inget med dem att göra. Fattar inte varför ni tjafsar? Alla är välkomna till Malmö träffen, de hålls på de 2 dagar de alltid har varit på onsdag och söndag. Reloaded har träffar för sina medlemmar, är ni avundsjuka på de som går på Reloaded träffarna så löses det på enklaste vis att betala medlemskap.
Slutcitat.

Det kan ju bara tolkas som att reloaded träffarna ENDAST är för BETALANDE medlemmar.
Men träffarna hålls på en allmän parkering. smile

Du misstolkade mig.
Jag menar att de som vill ta del av Reloaded gör ju det enklast genom att bli medlemmar.
För att komma ner till Jägersro behövs inget, mer en ett gott humör.

Fast cars drag race, fast drivers road race
Honda CRX "C-Rex" (1991)
-Kicki-
27 april 2012 · 302 Inlägg

Evets skrev:

Smajly skrev:
Citat:
Reloaded flyttade träffarna till fredagar, därmed har "Malmö-träffen" inget med dem att göra. Fattar inte varför ni tjafsar? Alla är välkomna till Malmö träffen, de hålls på de 2 dagar de alltid har varit på onsdag och söndag. Reloaded har träffar för sina medlemmar, är ni avundsjuka på de som går på Reloaded träffarna så löses det på enklaste vis att betala medlemskap.
Slutcitat.

Det kan ju bara tolkas som att reloaded träffarna ENDAST är för BETALANDE medlemmar.
Men träffarna hålls på en allmän parkering. smile

Re-Loaded är en bilklubb och liksom alla andra bilklubbar har vi event för endast medlemmar. V.v och inte blanda ihopa Re-Loaded och Malmö Träffarna.

Tjena,
Du skriver att man inte ska blanda ihop Reloaded med Malmö Träffarna... Det är rätt så svårt att låta bli!
Mest pga att DJ Mes skrev detta lite högra upp...

"Nu blev det bestämt att det är ons/sön på Biltema som gäller, så jag fattar inte varför diskussionen fortsätter. Om det krockas eller om det stenskottas det är definitivt inte största problemet."

Under DJ Mes namn står det "Grundaren och ordförande för Reloaded"

Så du kanske förstår varför folk blandar ihop de två träffarna. smile

Fast cars drag race, fast drivers road race
Honda CRX "C-Rex" (1991)
Evets
27 april 2012 · 643 Inlägg

-Kicki- skrev:

Evets skrev:

Smajly skrev:
Citat:
Reloaded flyttade träffarna till fredagar, därmed har "Malmö-träffen" inget med dem att göra. Fattar inte varför ni tjafsar? Alla är välkomna till Malmö träffen, de hålls på de 2 dagar de alltid har varit på onsdag och söndag. Reloaded har träffar för sina medlemmar, är ni avundsjuka på de som går på Reloaded träffarna så löses det på enklaste vis att betala medlemskap.
Slutcitat.

Det kan ju bara tolkas som att reloaded träffarna ENDAST är för BETALANDE medlemmar.
Men träffarna hålls på en allmän parkering. smile

Re-Loaded är en bilklubb och liksom alla andra bilklubbar har vi event för endast medlemmar. V.v och inte blanda ihopa Re-Loaded och Malmö Träffarna.

Tjena,
Du skriver att man inte ska blanda ihop Reloaded med Malmö Träffarna... Det är rätt så svårt att låta bli!
Mest pga att DJ Mes skrev detta lite högra upp...

"Nu blev det bestämt att det är ons/sön på Biltema som gäller, så jag fattar inte varför diskussionen fortsätter. Om det krockas eller om det stenskottas det är definitivt inte största problemet."

Under DJ Mes namn står det "Grundaren och ordförande för Reloaded"

Så du kanske förstår varför folk blandar ihop de två träffarna. smile

Bara för han är grundaren för Re-Loaded gör de väll inte automatiskt att Malmö Träffen blir Re-Loaded träffen?

Så därav blanda inte ihopa Reloaded och Malmö Träffen smile

-Kicki-
27 april 2012 · 302 Inlägg

Evets skrev:

-Kicki- skrev:

Evets skrev:

Re-Loaded är en bilklubb och liksom alla andra bilklubbar har vi event för endast medlemmar. V.v och inte blanda ihopa Re-Loaded och Malmö Träffarna.

Tjena,
Du skriver att man inte ska blanda ihop Reloaded med Malmö Träffarna... Det är rätt så svårt att låta bli!
Mest pga att DJ Mes skrev detta lite högra upp...

"Nu blev det bestämt att det är ons/sön på Biltema som gäller, så jag fattar inte varför diskussionen fortsätter. Om det krockas eller om det stenskottas det är definitivt inte största problemet."

Under DJ Mes namn står det "Grundaren och ordförande för Reloaded"

Så du kanske förstår varför folk blandar ihop de två träffarna. smile

Bara för han är grundaren för Re-Loaded gör de väll inte automatiskt att Malmö Träffen blir Re-Loaded träffen?

Så därav blanda inte ihopa Reloaded och Malmö Träffen smile

Ja, vi vet det... Men det är inte alla som vet det.
Dessvärre så är det så mycket tjafs om Malmöträffen, att jag förstår om folk skiter i att komma.
Jag har tröttnat på det, därför ni inte ser mig på träffar så ofta...
Det roliga tjafsades bort.

Fast cars drag race, fast drivers road race
Honda CRX "C-Rex" (1991)
Evets
27 april 2012 · 643 Inlägg

-Kicki- skrev:

Evets skrev:

-Kicki- skrev:

Tjena,
Du skriver att man inte ska blanda ihop Reloaded med Malmö Träffarna... Det är rätt så svårt att låta bli!
Mest pga att DJ Mes skrev detta lite högra upp...

"Nu blev det bestämt att det är ons/sön på Biltema som gäller, så jag fattar inte varför diskussionen fortsätter. Om det krockas eller om det stenskottas det är definitivt inte största problemet."

Under DJ Mes namn står det "Grundaren och ordförande för Reloaded"

Så du kanske förstår varför folk blandar ihop de två träffarna. smile

Bara för han är grundaren för Re-Loaded gör de väll inte automatiskt att Malmö Träffen blir Re-Loaded träffen?

Så därav blanda inte ihopa Reloaded och Malmö Träffen smile

Ja, vi vet det... Men det är inte alla som vet det.
Dessvärre så är det så mycket tjafs om Malmöträffen, att jag förstår om folk skiter i att komma.
Jag har tröttnat på det, därför ni inte ser mig på träffar så ofta...
Det roliga tjafsades bort.

Inte så svårt och förstå då det påpekas typ 100000000000 gånger att Re-Loaded är en bilklubb och inget mer, att DjMes råkar vara den som startat det och även varit med bland Malmö Träffarna gör väll det inte att man automatisk skall dra slutsatsen att Re-Loaded styr dessa träffar eller hur ?

-Kicki-
27 april 2012 · 302 Inlägg

Evets skrev:

-Kicki- skrev:

Evets skrev:

Bara för han är grundaren för Re-Loaded gör de väll inte automatiskt att Malmö Träffen blir Re-Loaded träffen?

Så därav blanda inte ihopa Reloaded och Malmö Träffen smile

Ja, vi vet det... Men det är inte alla som vet det.
Dessvärre så är det så mycket tjafs om Malmöträffen, att jag förstår om folk skiter i att komma.
Jag har tröttnat på det, därför ni inte ser mig på träffar så ofta...
Det roliga tjafsades bort.

Inte så svårt och förstå då det påpekas typ 100000000000 gånger att Re-Loaded är en bilklubb och inget mer, att DjMes råkar vara den som startat det och även varit med bland Malmö Träffarna gör väll det inte att man automatisk skall dra slutsatsen att Re-Loaded styr dessa träffar eller hur ?

Vi vet det!!!! Inte alla som vet det! Även om jag skriver en sak, så uppfattas det på 1000 sätt.
Du kan inte anta att alla förstår det som skrivs här, eller så idiotförklarar du alla som ställer frågan igen.

Fast cars drag race, fast drivers road race
Honda CRX "C-Rex" (1991)
Evets
27 april 2012 · 643 Inlägg

-Kicki- skrev:

Evets skrev:

-Kicki- skrev:

Ja, vi vet det... Men det är inte alla som vet det.
Dessvärre så är det så mycket tjafs om Malmöträffen, att jag förstår om folk skiter i att komma.
Jag har tröttnat på det, därför ni inte ser mig på träffar så ofta...
Det roliga tjafsades bort.

Inte så svårt och förstå då det påpekas typ 100000000000 gånger att Re-Loaded är en bilklubb och inget mer, att DjMes råkar vara den som startat det och även varit med bland Malmö Träffarna gör väll det inte att man automatisk skall dra slutsatsen att Re-Loaded styr dessa träffar eller hur ?

Vi vet det!!!! Inte alla som vet det! Även om jag skriver en sak, så uppfattas det på 1000 sätt.
Du kan inte anta att alla förstår det som skrivs här, eller så idiotförklarar du alla som ställer frågan igen.

Idiotförklarar ingen, men vi kan inte göra det mer klart än vi gjort.

-Kicki-
27 april 2012 · 302 Inlägg

Evets skrev:

-Kicki- skrev:

Evets skrev:

Inte så svårt och förstå då det påpekas typ 100000000000 gånger att Re-Loaded är en bilklubb och inget mer, att DjMes råkar vara den som startat det och även varit med bland Malmö Träffarna gör väll det inte att man automatisk skall dra slutsatsen att Re-Loaded styr dessa träffar eller hur ?

Vi vet det!!!! Inte alla som vet det! Även om jag skriver en sak, så uppfattas det på 1000 sätt.
Du kan inte anta att alla förstår det som skrivs här, eller så idiotförklarar du alla som ställer frågan igen.

Idiotförklarar ingen, men vi kan inte göra det mer klart än vi gjort.

Och ändå kommer folk att fråga... Så är människan skapt. Jag kommer inte fråga, och här är några till som inte kommer fråga.  smile

Fast cars drag race, fast drivers road race
Honda CRX "C-Rex" (1991)
Evets
27 april 2012 · 643 Inlägg

-Kicki- skrev:

Evets skrev:

-Kicki- skrev:

Vi vet det!!!! Inte alla som vet det! Även om jag skriver en sak, så uppfattas det på 1000 sätt.
Du kan inte anta att alla förstår det som skrivs här, eller så idiotförklarar du alla som ställer frågan igen.

Idiotförklarar ingen, men vi kan inte göra det mer klart än vi gjort.

Och ändå kommer folk att fråga... Så är människan skapt. Jag kommer inte fråga, och här är några till som inte kommer fråga.  smile

Kan inte riktigt hålla med dig om det, det är i grunden folk som vet vad Re-Loaded är men som ändå skall på och vinkla saker för att skapa konflikter.

Men detta börjar verkligen att spåra ur helt nu så 19:00 på söndag, be there or be square!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang