Varför sitter så många ungdomar lutade innåt i bilen??

granadadr
2 april 2011 · 7 290 Inlägg

jag har lagt märke till att väldigt många ungdomar som kör, sitter innåtlutande,, typ mot passargerarsidan, varför gör dem det?? ser ju inte klokt ut, och kan ju knappast vara bekvämt,, såg just en sån bild i bugruntråden  från 2010  wink

Senast redigerat av granadadr (6 april 2011)

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
JaggaChafen Tesla Senior Technician
2 april 2011 · 2 307 Inlägg

Kommer på mig själv med å sitta så ibland med faktiskt å kan inte svara på varför. Men förmodligen för att jag hänger på mittarmstödet.

Brukar dock komma på mig själv å sätta mig rakt smile

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
kalebo_racer
2 april 2011 · 21 Inlägg

Det kan vara så att det är ett normalt ungdoms drag men jag vet inte?
Jag kan komma på mig själv ibland att jag gör det omedvetet!
jag hänger över armstödet och tittar mellan raggar tärningarna och granarna!!!!smile

Volvo V70 2,5T "TURBO ÅKAT" (1998)
killercow
2 april 2011 ·

jag börjar väl bli gammal nu för jag har börjat luta åt andra hållet

gamlingen
2 april 2011 · 5 198 Inlägg

granadadr skrev:
jag har lagt märke till att väldigt många ungdomar som kör, sitter innåtlutande,, typ mot passargerarsidan, varför gör dem det?? ser ju inte klokt ut, och kan ju kanpaast vara bekvämt,, såg just en sån bild i bugruntråden  från 2010  wink

Och kepsen pekandes rätt upp i taket och håller ratten med en hand och telefon i andra handen. och sen varken hör eller ser andra i trafiken.

Grosshandlaren
2 april 2011 · 327 Inlägg

Är väl bara en praktsvenne som sitter rak i ryggen och händerna tio i två på ratten.
Helst ska deras fyllesnok från gårdagskvällen billiga dåliga baginbox snudda vindrutan.

Senast redigerat av 08Sthlm (2 april 2011)

HayesNine
2 april 2011 · 191 Inlägg

de har väll hemnycklarna i vänster bakficka. De gör ju skitont å sitta på de...

FenioN
2 april 2011 · 120 Inlägg

jag sitter ibland lite innåt då jag vilar armen på armstödet. annars sitter jag oftast båda händerna på ratten.

jag tror det är att dom sitter med handen på växelspaken....

Saab 9-5 2.0t -04
granadadr
2 april 2011 · 7 290 Inlägg

08Sthlm skrev:
Är väl bara en praktsvenne som sitter rak i ryggen och händerna tio i två på ratten.
Helst ska deras fyllesnok från gårdagskvällen billiga dåliga baginbox snudda vindrutan.

haha,, ärligt talat så sitter jag både rak i ryggen, å har båda händerna på ratten wink ,,,,,, när jag kör Cosworth,, kan iof beropå att man vill ha full koll då wink har faktiskt kommit på mig att sitta å styra med ett finger IBLAND,, när man sitter å slökör bruksisen coolroll

Grosshandlaren
2 april 2011 · 327 Inlägg

granadadr skrev:

08Sthlm skrev:
Är väl bara en praktsvenne som sitter rak i ryggen och händerna tio i två på ratten.
Helst ska deras fyllesnok från gårdagskvällen billiga dåliga baginbox snudda vindrutan.

haha,, ärligt talat så sitter jag både rak i ryggen, å har båda händerna på ratten wink ,,,,,, när jag kör Cosworth,, kan iof beropå att man vill ha full koll då wink har faktiskt kommit på mig att sitta å styra med ett finger IBLAND,, när man sitter å slökör bruksisen coolroll

Haha aaah mitt inlägg var inte fullt så allvarligt menat.

Excel Lastbilsmekaniker
2 april 2011 · 122 Inlägg

haha precis det har jag tänktt på många gånger, en arm över ratten å ´nästan ligger i bilen å kepsen på sne.
ja tycker det ser hemskt ut.

gamlingen
2 april 2011 · 5 198 Inlägg

Kan ju inte va bra ur trafiksäkerhets synpunkt..

Kmarcus
2 april 2011 · 854 Inlägg

Vem vill inte luta åt höger?

BMW M3 Coupé "3.0 goes 3.2" (1994)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
2 april 2011 · 13 744 Inlägg

oxå undrat ibland polarn sitter väldigt lutad åt höger
men jag sitter mest lutad mot dörrsidan och jag håller alltid ratten med några fingrar
finns ingen anledning att hålla med båda händerna för då tar det tid att ratta i mot smile

jag är en sån där "handleds" rattare sen kvittar det om jag sitter och kör en liten fiat eller om jag sitter i den största bussen på jobbet
kör alltid väldigt avslappnat
med fötterna i kors och farthållaren i gång =/
2 fingrar längst ner på ratten dock brukar jag lägga den andra handen på ratten för syns skull sitter det någon som kan se mina fötter sitter jag inte i kors

allt för passagerarnas säkerhet smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
granadadr
2 april 2011 · 7 290 Inlägg

Kmarcus skrev:
Vem vill inte luta åt höger?

bara om man har en söt tjej till höger wink

M103
2 april 2011 · 1 570 Inlägg

Jag har tänkt på samma sak. Man tittar i backspegeln och det ser ut som killen i bilen bakom sitter i mitten och kör. Men jag har även sett äldre personer som ligger mot sidorutan som de skulle sova. Det ser inte bra ut heller. Själv lutar jag mig hellre ut med armen mot fönsterkanten.

Senast redigerat av M103 (2 april 2011)

R_fused There is no replacement for displacement
2 april 2011 · 630 Inlägg

Detta är extra vanligt bland folk med stylade volvo 740/940/850.. Iallafall här. Ena handen på ratten i mitten högst upp och halvt liggande över på passagerarsidan...

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
2 april 2011 · 17 485 Inlägg

JaggaChafen skrev:
Kommer på mig själv med å sitta så ibland med faktiskt å kan inte svara på varför. Men förmodligen för att jag hänger på mittarmstödet.

Brukar dock komma på mig själv å sätta mig rakt smile

Samma här. Blir så när man slänger in sig i bilen och bara drar iväg...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
MrInfinity Pulverlackerare/Taxichaffuör
2 april 2011 · 455 Inlägg

Om jag sitter så så är det för att luta mig mot mitt-armstödet.. varför? Bekvämt.

Dennta
2 april 2011 · 45 Inlägg

Allt har med o göra att när man vaknar på morgonen så lägger man tarzan antligen åt höger eller vänster, därav lutningen ni ser hos olika personer, för vem vill sitta på sin "tarzan" ? smile

Dennta
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang