Varför sitter så många ungdomar lutade innåt i bilen??

Marticus Meldem
2 april 2011 · 917 Inlägg

jag måste sitta ordentligt i min bil annars skär sidorna in i ryggen. Celicasäte e skööööönt!

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Hellectric Trött
2 april 2011 · 267 Inlägg

Enkelt!

1: Man måste ha ryggstödet långt bak annars ser man ut som Mamma.
2: Man måste nå till växelspaken, stereo och annat bra utan att luta sig framåt.

Satt alltid så själv innan jag började köra lastbil, sitter man så i lastbilen så är det bara en tidsfråga innan man ramlar ner på motortunneln... smile

ZonaX Svetsare
2 april 2011 · 3 150 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

JaggaChafen skrev:
Kommer på mig själv med å sitta så ibland med faktiskt å kan inte svara på varför. Men förmodligen för att jag hänger på mittarmstödet.

Brukar dock komma på mig själv å sätta mig rakt smile

Samma här. Blir så när man slänger in sig i bilen och bara drar iväg...

Haha, samma här  tongue

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
dahlens SÄNK MER!
2 april 2011 · 389 Inlägg

haha jag ser oftare äldre (40/50+) som sitter lutade åt höger. ungdomarna ligger ner och kör ist wink

Volvo 240 GL "Max" (1988)
perzy Snål gnällspik
2 april 2011 · 402 Inlägg

Ha ha, har själv undrat över detta! Det är inget nytt fenomen heller. Med stigande ålder brukar de flesta räta upp sig stämmer också på min bekantskapskrets.  Vill gärna ha en förklaring :-)

Volvo S80 2,9.
gamlingen
2 april 2011 · 5 198 Inlägg

perzy skrev:
Ha ha, har själv undrat över detta! Det är inget nytt fenomen heller. Med stigande ålder brukar de flesta räta upp sig stämmer också på min bekantskapskrets.  Vill gärna ha en förklaring :-)

Visheten kommer med åldern. 18-22 åringarna begriper inte att man ser bättre när man sitter * rakt* tongue

Marticus Meldem
2 april 2011 · 917 Inlägg

gamlingen skrev:

perzy skrev:
Ha ha, har själv undrat över detta! Det är inget nytt fenomen heller. Med stigande ålder brukar de flesta räta upp sig stämmer också på min bekantskapskrets.  Vill gärna ha en förklaring :-)

Visheten kommer med åldern. 18-22 åringarna begriper inte att man ser bättre när man sitter * rakt* tongue

Finns undantag

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Tuffhaggman
2 april 2011 · 864 Inlägg

Där jag bor kör alltid de volvoburna ungdomarna med ryggstödet fällt bakåt, lutande på ratten med en hand och volvokepsen pekande rätt upp i luften. Har aldrig förstått det där med att ha ryggstödet fällt och ändå luta sig så långt fram man kan....

gamlingen
2 april 2011 · 5 198 Inlägg

Marticus skrev:

gamlingen skrev:

perzy skrev:
Ha ha, har själv undrat över detta! Det är inget nytt fenomen heller. Med stigande ålder brukar de flesta räta upp sig stämmer också på min bekantskapskrets.  Vill gärna ha en förklaring :-)

Visheten kommer med åldern. 18-22 åringarna begriper inte att man ser bättre när man sitter * rakt* tongue

Finns undantag

väldigt få

Marticus Meldem
2 april 2011 · 917 Inlägg

gamlingen skrev:

Marticus skrev:

gamlingen skrev:

Visheten kommer med åldern. 18-22 åringarna begriper inte att man ser bättre när man sitter * rakt* tongue

Finns undantag

väldigt få

There's no hope....

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Rickard-v
2 april 2011 · 2 665 Inlägg

granadadr skrev:
jag har lagt märke till att väldigt många ungdomar som kör, sitter innåtlutande,, typ mot passargerarsidan, varför gör dem det?? ser ju inte klokt ut, och kan ju kanpaast vara bekvämt,, såg just en sån bild i bugruntråden  från 2010  wink

Nu kommer svaret ni väntat på:

Det är för att ljudbilden alltid är bäst i mitten av bilen! Alltså ditt huvud är mittemellan högtalarna.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
Rickard-v
2 april 2011 · 2 665 Inlägg

Growe skrev:
oxå undrat ibland polarn sitter väldigt lutad åt höger
men jag sitter mest lutad mot dörrsidan och jag håller alltid ratten med några fingrar
finns ingen anledning att hålla med båda händerna för då tar det tid att ratta i mot smile

jag är en sån där "handleds" rattare sen kvittar det om jag sitter och kör en liten fiat eller om jag sitter i den största bussen på jobbet
kör alltid väldigt avslappnat
med fötterna i kors och farthållaren i gång =/
2 fingrar längst ner på ratten dock brukar jag lägga den andra handen på ratten för syns skull sitter det någon som kan se mina fötter sitter jag inte i kors

allt för passagerarnas säkerhet smile

Bra med fötterna o kors om du ska panikbromsa! NOT!

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
gamlingen
2 april 2011 · 5 198 Inlägg

Rickard-v skrev:

Growe skrev:
oxå undrat ibland polarn sitter väldigt lutad åt höger
men jag sitter mest lutad mot dörrsidan och jag håller alltid ratten med några fingrar
finns ingen anledning att hålla med båda händerna för då tar det tid att ratta i mot smile

jag är en sån där "handleds" rattare sen kvittar det om jag sitter och kör en liten fiat eller om jag sitter i den största bussen på jobbet
kör alltid väldigt avslappnat
med fötterna i kors och farthållaren i gång =/
2 fingrar längst ner på ratten dock brukar jag lägga den andra handen på ratten för syns skull sitter det någon som kan se mina fötter sitter jag inte i kors

allt för passagerarnas säkerhet smile

Bra med fötterna o kors om du ska panikbromsa! NOT!

Tur man inte åker med den chaffisen

camaro67 Meister
2 april 2011 · 6 763 Inlägg

Jag sitter alltid rakt. Men i min lilla felicia får jag så jävla ont i ryggen och axlarna efter 2 mil så då sitter jag vriden och dumt. Är någon form av puckel på ryggstödet. sjukt obekvämt. Kanske är samma sak för volvo folket för 2/7/940 är ju sjukt obekväma

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
rickylicious Webbutvecklare
2 april 2011 · 2 369 Inlägg

Jag sitter av någon anledning nästan alltid med vänsterarmen högst upp på ratten om jag kör i stan och svänger mycket, och längst ner om jag ligger och åker landsväg. Högerhanden är då oftast på växelspaken i stan och vilandes på armstödet landsväg. Detta gör att jag lutar lite inåt, men jag tycker det är skönare att sitta så och det känns som att jag vet mer vart jag har bilen då. Försöker jag sträcka på mig så känns det som att jag ser vägen från "fel synvinkel".

Har kört på mitt sätt i 5 år nu och det funkar utmärkt. :-)

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Larschan
2 april 2011 · 519 Inlägg

granadadr skrev:

Kmarcus skrev:
Vem vill inte luta åt höger?

bara om man har en söt tjej till höger wink

Jag själv sitter ibland lutat åt höger men det är som sagt av den anledningen av att flickvännen sitter där. wink

zedthepunk Rocknroller
2 april 2011 · 296 Inlägg

Jag gör det ju för att kunna smeka växelspaken och pilla stereon och titta på brudens bröst fast hon tror att jag pillar med stereon och för att folk ska kunna läsa texten under skärmen på min keps  ^^,

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
Berra73
2 april 2011 · 1 Inlägg

På min gamla MB 190 -86:a så var det så jäkla praktiskt att luta sig in mot mitten och ha armen på armstödet då hamnade automatiskt handen på växelspaken, sträkte man på pekfingret så hamnade den helt perfekt på bytarknappen och volymkontrollen på stereon lol

kyngas Varvstopparn
2 april 2011 · 460 Inlägg

sitter lutande innåt för de är bekvämare ,ser bättre utåt då  ,når allt bättre,känner av bilen bättre
satt så när man tog körkortet också,ingen som gnällde så varför ändra på de som funkar fint tongue

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!
Volvo 740 gle "Dieseldoris" (1984)
Poulsen462 Långtradarchaufför
2 april 2011 · 282 Inlägg

Jag kör mest lutande åt vänster, känns mest bekvämt då, mot höger kommer inte på tal, då ser jag inte ens vägen pga alla tärningarna:P, och till 95% med en hand på ratten, känns mest avslappnad då.

BMW - Det stavas som det låter:)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang