Varför sitter så många ungdomar lutade innåt i bilen??

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
2 april 2011 · 14 058 Inlägg

dahlens skrev:
haha jag ser oftare äldre (40/50+) som sitter lutade åt höger. ungdomarna ligger ner och kör ist wink

Här håller jag med nästan fullt ut. Det är nog mest äldre vad jag sett iaf. Själv räknas jag väl som äldre men jag sitter i mitten....det är skönast. smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
killercow
2 april 2011 ·

smile äh! skönaste sättet att köra på är väl att slå på farthållaren och lägga sig i baksätet big_smile

Bompeman
2 april 2011 · 679 Inlägg

Jag lutar mig åt höger för det är skönt att luta sig mot armstödet, Kepsen står nästan rakt upp och wunderbaum doften känns vart jag en åker. Gilla läget helt enkelt

Mreque89 Oturen själv
2 april 2011 · 593 Inlägg

Jag sitter bekvämt. Vilket jävla håll det än är.. Harregud vilket problem xD

Brum
twin_cam Smålänning
2 april 2011 · 7 877 Inlägg

kyngas skrev:

twin_cam skrev:

kyngas skrev:
sitter lutande innåt för de är bekvämare ,ser bättre utåt då  ,når allt bättre,känner av bilen bättre
satt så när man tog körkortet också,ingen som gnällde så varför ändra på de som funkar fint tongue

Det är därför dom inte sitter så när dom kör rally, för att det är bättre wink

nu känner jag mig jävligt dum tongue..men vad syftar du på ? hmm

I Rally sitter dom fastspända i precis rätt sittställning för att ha 110% kontroll på bilen tongue Och det är inte liggande i mitten wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
kyngas Varvstopparn
2 april 2011 · 460 Inlägg

twin_cam skrev:

kyngas skrev:

twin_cam skrev:

Det är därför dom inte sitter så när dom kör rally, för att det är bättre wink

nu känner jag mig jävligt dum tongue..men vad syftar du på ? hmm

I Rally sitter dom fastspända i precis rätt sittställning för att ha 110% kontroll på bilen tongue Och det är inte liggande i mitten wink

men nu kör jag ju inte rally utan åker på landsväg varje dag i 2-3 timmar per dag ...då blir de att man sjunker ner cool
brukar bli att man sätter sig rakare och lite framåt vid stats/inspererad körning

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!
Volvo 740 gle "Dieseldoris" (1984)
Tuffhaggman
3 april 2011 · 864 Inlägg

kyngas skrev:

twin_cam skrev:

kyngas skrev:

nu känner jag mig jävligt dum tongue..men vad syftar du på ? hmm

I Rally sitter dom fastspända i precis rätt sittställning för att ha 110% kontroll på bilen tongue Och det är inte liggande i mitten wink

men nu kör jag ju inte rally utan åker på landsväg varje dag i 2-3 timmar per dag ...då blir de att man sjunker ner cool
brukar bli att man sätter sig rakare och lite framåt vid stats/inspererad körning

Du säger att du känner av bilen bättre när du lutar dig mot armstödet, men ändå sätter du dig mer upprätt vid inspirerad körning. Vill man inte känna av bilen så bra som möjligt vid inspirerad körning?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 april 2011 · 17 485 Inlägg

Suavecito skrev:
Själv så ligger jag mer än sitter när jag kör, det beror nog mestadels på att jag är lång, men sen så är det ju också ganska så bekvämt att ligga när man kör tycker jag. smile

Jo du har ju rätt bil för att ligga ner! En W126 åker man! Inte kör!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 april 2011 · 3 929 Inlägg

Jag har aldrig kört så. Dels för att jag inte har något armstöd skulle jag tro.
Men jag får mcket klagomål från mina kompisar för jag går med väldigt böjd rygg då jag har en rätt böjdrygg.
Samma sak när jag kör, har stolen rätt högt upp för att jag sitter inte där man ska sitta utan jag sitter med arslet lite längre fram därför att jag har böjd rygg. Men jag har ju självklart full koll så att jag ser längst fram på motorhuven etc.
Rätt segt att inte kunna gå längre sträckor utan att få ont i ryggen hmm

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
RD_87 Skrotsamlare
3 april 2011 · 4 031 Inlägg

Jag sitter gärna och hänger på förardörren och armen utanför om vädret tillåter. Raggarskada?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Audi_powah
3 april 2011 · 1 515 Inlägg

Handen på klockan 12, tummen pekandes österut och lutande till höger = The cool look :p Därav alla ungdomar som sitter och kör så, de tror helt enkelt att bilen blir SÅ MKT coolare om man sitter så lol

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
zedthepunk Rocknroller
3 april 2011 · 296 Inlägg

Audi_powah skrev:
Handen på klockan 12, tummen pekandes österut och lutande till höger = The cool look :p Därav alla ungdomar som sitter och kör så, de tror helt enkelt att bilen blir SÅ MKT coolare om man sitter så lol

Jo precis vad drömde du sen då smile

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
Audi_powah
3 april 2011 · 1 515 Inlägg

zedthepunk skrev:

Audi_powah skrev:
Handen på klockan 12, tummen pekandes österut och lutande till höger = The cool look :p Därav alla ungdomar som sitter och kör så, de tror helt enkelt att bilen blir SÅ MKT coolare om man sitter så lol

Jo precis vad drömde du sen då smile

Jag drömde inte alls. Jag säger bara som det kan vara, Jag har sätt alltför många teens sittande i 740s med deras brummande japsdämpare, 90% av alla de satt på det viset lol

- Jag kan ha fel, men det är vad jag tror. Jag är bara 21 men sitter inte sådär, inge skönt big_smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
zedthepunk Rocknroller
3 april 2011 · 296 Inlägg

Audi_powah skrev:

zedthepunk skrev:

Audi_powah skrev:
Handen på klockan 12, tummen pekandes österut och lutande till höger = The cool look :p Därav alla ungdomar som sitter och kör så, de tror helt enkelt att bilen blir SÅ MKT coolare om man sitter så lol

Jo precis vad drömde du sen då smile

Jag drömde inte alls. Jag säger bara som det kan vara, Jag har sätt alltför många teens sittande i 740s med deras brummande japsdämpare, 90% av alla de satt på det viset lol

- Jag kan ha fel, men det är vad jag tror. Jag är bara 21 men sitter inte sådär, inge skönt big_smile

Okej där har du en jäkligt bra poäng med 740 raggarna faktiskt haha men vad skulle man gjort utan dom ^^,

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
granadadr
3 april 2011 · 7 290 Inlägg

Mreque89 skrev:
Jag sitter bekvämt. Vilket jävla håll det än är.. Harregud vilket problem xD

i mitt fall är det inget problem,, men jag tycker det ser så konstigt ut,, ärligt talat obekvämt,,

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Boostrider Försöker iaf
3 april 2011 · 1 998 Inlägg

Ser ni någon som sitter sett som bara den i en volvo 240 så beror de nog mest på att stolen är knäckt.

Efter 20000mil brukar de va rätt snea och obekväma att sitta rakt i...


Men i 244an sitter jag lite snett men i bmwn sitter man helt rakt. Att man nästan sitter på golvet i bmwn gör de inte sämre heller. Gött med raka ben big_smile

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
Noxxer
4 april 2011 · 1 482 Inlägg

Hängde innåt i gammla bilen, då den hade armstöd där i perfekt läge smile

I nuvarande bli hänger jag åt höger, armen på kanten och styr med tummen och vet faktist inte riktigt vad jag gör med högra handen..
Brukar ha ganska ont i min vänstra tumme när jag kommer till jobbet, o varje gång undrar jag varför :p

BLT Service
Theracords Music Label
Rearmeister
4 april 2011 · 44 Inlägg

Noxxer skrev:
Hängde innåt i gammla bilen, då den hade armstöd där i perfekt läge smile ......

Tror som du säger att det mesta beror på "perfekta lägen".  Armstödet är i perfekt läge i min bil också vilket gör att jag sitter lutad åt det hållet... och om man tänker efter så är det väl rätt många 740's osv. som också har armstödet i "bra läge".  Sen att hur man har kepsen skulle påverkas av körstilen tror jag inte på. det är nog mer hur man väljer att klä sig allmänt smile

Mercedes W210 E290TD "TaxiN" (1997)
hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
4 april 2011 · 1 594 Inlägg

Tror inte en sekund på att det beror på armstödets placering utan att "det är en stil" som kepslynglarna tycker e frän. Frugan har frågat ett antal gånger varför unga killar sitter mitt i bilen och kör, det ser ju oerhört fånigt ut. Jag frågade en av mina hyresgästers juniorer om varför han satt mitt i bilen och han sa bara att alla andra gör ju det + han pillade på stereon.

Edit; När jag var i USA så noterade jag att unga grabbar där helst skulle kunna se ut genom sidobakrutan och framförallt de som körde japanska bilar. Dom tippade alltså ner ryggstödet så att näsan var i höjd med sidorutornas nederkant, hur f*n dom såg nåt annat än himlen framåt är fortfarande för mig en gåta.

Senast redigerat av hotrodder (4 april 2011)

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
NawYer T646R Crew
4 april 2011 · 2 Inlägg

Boostrider skrev:
Ser ni någon som sitter sett som bara den i en volvo 240 så beror de nog mest på att stolen är knäckt.

Efter 20000mil brukar de va rätt snea och obekväma att sitta rakt i...

Haha, ja sätet kan vara lite snett! Oftast sitter jag lite konstigt när jag ska nå radion, som behöver justeras hela tiden pga reklam och dålig mottagning smile

T646R Crew
Volvo 244 GLT "16xxx mil" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang