Varför sitter så många ungdomar lutade innåt i bilen??

worlax
10 april 2011 · 280 Inlägg

granadadr skrev:

worlax skrev:
för att de är bekvämt.

haha bara för att en gammelmercedes har så dåliga stolar,, så man hänger ut från dem wink

å detta är inte BARA skämt wink,, gammla mercedestolar är ett skämt,,

Jo dom äldre stolarna är inge vidare, är som att sitta på en spiral matta.. smile

worlax
10 april 2011 · 280 Inlägg

Vettemannen skrev:

worlax skrev:
för att de är bekvämt.

Är det inte bekvämare att sitta rakt i en bilstol? Bilstolen är gjord för att sittas rakt i och inte hänga halvt utanför. Bara en liten undran.

/Benny

Kan hända, men jag anser att det är skönare att sitta lutandes om man har armstöd smile

Volvofreak89 Volvo Nörd
10 april 2011 · 85 Inlägg

ioch med att man nästan gör allt i rattten nu för tiden så hänger iaf jag mer mot dörren än in mot stereon vilket jag gjorde när man körde 740, 850 å äckel merca, Nu bytar man låt å använder cruise controllen i ratten

Volvo bygger traktorer, Saab bygger flygplan. Jaha vad har det med saken att göra ? inte fan ska du väl flyga med bilen eller hur ? Därför e Volvos växellådor bättre än saabs :D
Volvo V90 "R-design" (2018)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
10 april 2011 · 14 058 Inlägg

740_mannen skrev:
ioch med att man nästan gör allt i rattten nu för tiden så hänger iaf jag mer mot dörren än in mot stereon vilket jag gjorde när man körde 740, 850 å äckel merca, Nu bytar man låt å använder cruise controllen i ratten

Vi som åker entusiastbilar från 80-talet och äldre måste sköta det mesta utanför ratten. Men va fan....det går det oxå.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Volvofreak89 Volvo Nörd
10 april 2011 · 85 Inlägg

ja jo men det e inte så många år till ni kan köra dom endån innan alla måste gå på tjollahejsanregeringsbrygd big_smile

Volvo bygger traktorer, Saab bygger flygplan. Jaha vad har det med saken att göra ? inte fan ska du väl flyga med bilen eller hur ? Därför e Volvos växellådor bättre än saabs :D
Volvo V90 "R-design" (2018)
Andromeda Rumpmas
10 april 2011 · 3 860 Inlägg

Jag har länge undrat varför det finns en fjärrkontroll till bilstereon, men nu vet jag äntligen. Det är för att många tydligen inte når fram till stereon utan att luta sig åt sidan hmm

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
granadadr
10 april 2011 · 7 290 Inlägg

Andromeda skrev:
Jag har länge undrat varför det finns en fjärrkontroll till bilstereon, men nu vet jag äntligen. Det är för att många tydligen inte når fram till stereon utan att luta sig åt sidan hmm

haha,, wink men allvarligt talat så är rattfjärren guld värd, den ökar säkerheten, man slipper leta efter volymknappen långt bort å långt ner,,

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
10 april 2011 · 14 058 Inlägg

740_mannen skrev:
ja jo men det e inte så många år till ni kan köra dom endån innan alla måste gå på tjollahejsanregeringsbrygd big_smile

GM-bilar 80 och nyare funkar bra på E10 så jag klarar mig nog ett tag till.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
granadadr
10 april 2011 · 7 290 Inlägg

ehh,, är det inte lite väl offtopic???

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
10 april 2011 · 14 058 Inlägg

granadadr skrev:
ehh,, är det inte lite väl offtopic???

Visst är det off topic men var bara tvungen att svara 740_mannen. Ursäkta.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang