Volvo544special65 skrev:
ball bil
Absolut! men den kommer bli tuffare!

Only-volvo
Frän kärra:)
Ja den har en härlig patina som ska bevaras! Om frugan hade fått bestämma så hade den varit Rosa.*host*. hon vill också köra amazon så nu ser hon sin chans att kunna smuggla in sig i denna och börja dona! Får kanske hjälpa henne med någon rolig vagn i framtiden

Ja det är verkligen en inspiration, mums!

Volvo1968
Härligt att se wink Var själv och räddade lite delar från en -64 som inte skulle få se dagens ljus så länge till sad Men tog med mig en frisk plåtskärm och front, en till bensinpump i glas och spolaranordningen, "ifall någon av mina andra två skulle vara trasiga" wink
Panelen i mitten ser spännande ut, ett äkta 80tals-tillbehör eller? smile
Tyvärr har jag nog inga insatser över till ljusen åt dig sad
Alltid lika skoj och få hem "nya" delar!

Bra att lägga undan också då det alltid komma till nytta

Behöver du inte framskärmen så hojjta gärna till om du släpper iväg den!

Panelen vettefan, tittade bara lite snabbt i bilen. ska ta en närmare titt på den och lägga upp en bild, kan nog så vara en rolig nostalgi panel!

xorox_88
kan bli tuff som fan, å eftersom jag har sett vad du kan osv så tvivlar jag inte på att du kommer få till bakskärmen och att bilen kommer bli helt jävla awesome
Tackar Xorox!
Ja det blir lite småfix med bakskärmen! Kommer dock spackla denna vagn.. blir ingen tenn här inte.

Ja vi får hoppas att det blir en trevlig patina vagn

Volvo142_73a
Fint med en amazon till. Om du byter fälgarna så kan du skicka dom som sitter på nu till mig wink
Missade dig lite i feedbacken. ber om ursäkt.. blir nog att dom åker av. då jag satsar på plåtisar!

saav
Trevligt projekt, och som ovanstående säger så kommer garanterat även den "nye" amazonen bli en fröjd för ögat
Tack så hemskt mycket, som sagt kommer inte bli någon "seriös" amazon, kanske i framtiden. vill bara ha något och rulla runt med i sommar på träffarna, en skön patina amazon med lite lull-lull..
samz
Dra mig i drulen och släng dig i väggen Kerstin vad glad jag blir av att hitta ett sånt här projekt! nu fåru allt se till att slutföra det annars kommer jag med hästpiska och ett förjävla humör smile tummarna upp!
hahaha! man får tacka

Absolut kommer jag slutföra amazonen. finns inget mer i världen jag vill. Men som sagt det kostar lite med ett seriöst bygge och all tid man lägger. haha! ger jag upp så kommer jag meddela dig så du får komma ner med din hästpiska!

robb192
precis suttit o läst igenom hela tråden!
suget att skaffa en egen amazon vart enormt!
fortsätt i samma stil!
Tack så mycket Robb!

Kommer absolut att köra i samma stil.
Tycker att du ska köpa en amazon och börja bygga, finns ju inget roligare än fler amazontrådar på garaget

weber140
om nån är sugen på amazon custom så står denna övergiven ute i skogen... kommer snart skrotas.... sorry för O.T
Inga problem!

Bättre den kommer till nytta än att stå övergiven i en skog!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Som sagt jag flyttar just nu till en ny verkstad..
Dock måste jag meddela att bygget med amazonen(erna) kommer stå still ett tag då jag ska bygga om och köpa in en del grejer som kostar. När verkstaden är klar är det plåtarbete återigen!
Ha en riktigt bra vecka allesammans!