18 november 2012
Trådstartare
Mervolic skrev:
Danne_1977 skrev:
Mervolic skrev:
Nice.... men det verkar vara dags för en ordentlig tvätt.

Vad har du för styrka på xenonet i halvljuset?
Ja det är verkligen dags för en tvätt, men tänkte vänta tills det torkar upp lite, men lär nog blir ut för att tvätta endå snart, sist jag tvättade så han jag bara ut på vägen så var den hur skitig som helst igen.. sånt väglag nu.
Jo jag har 35 watt på halvljuset, sånt där HID med slim balaster och det är 6000 kelvin, jag är skitnöjd med det även om det var lite mixter att få till för canbus slutar att varna.. men det löste dom smidigt på bilupplysningen.se, dom är jätte bra att ha och göra med där

Funderar du på Xenon åxå ?
Jaså... Är inte 6000K lite jobbigt i vått väglag? Tänker att 4300K borde vara bäst ändå.
Funderar på xenon gör man väl alltid...haha. Hade xenon i min Mitsubishi som jag hade förut (finns bild under 'gamla bilar')...

Njaa jag har inte upptäckt nåt jobbigt med mitt 6000k i vått väglag, det är kanon bra på vintern och i snöfall, man ser verkligen bra då..

, jag är skitnöjd.
Men jag kan säga så pass mycket att Xenon är inget att tänka på om man inte har projektorlinsar i lyktorna eller anpassade reflektorer, för annars kommer det blända nåt grymt kan jag lova, dom flesta jag känner som converterat vanliga lyktor får ett bländande ljus

reflektorerna är inte byggda för xenon helt enkelt. Dessutom blir det en aning bättre åxå med projektorlins

..
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **