2531
Sök

Volvo V70N D5 -04 (Lätt styling Projekt)

Detta är ett rullande projekt vars mening är att greja lite eftersom man får råd och tid, har kommit en liten bit på vägen hittills.

320 427 Visningar
Uppdaterades senast 4 augusti 2014
Skrap
2 098 Inlägg
18 juni 2011
Danne_1977 skrev:
demk skrev:
Danne_1977 skrev:

Vissa saker har jag lärt mig med tiden.. tex parkera på parkeringsplats så tar jag alltid två rutor.. alltså ställer bilen så jag har ett sträck precis mitt under bilen.. så ingen ställer sig bredvid och smackar upp dörren i min bil..(vilket har hänt allt för ofta)..

Och när jag parkarar på p-ruta i stan längs trotoaren så ställer jag mig gärna lite längre ut än att riskera att skrapa upp fälgen mot kanten.

Lite sånna grejer man lär sig med tiden.. för att undvika skador.. men att undvika det som hände nu.. ja det vette faan vad det är.. :S

låter ju bra men kan ju säga har en som gör som du å tar 2 platser å deär ganska irriterade om de inte finns några platser kvar ,,men de är ju bra för den som gör de

Helt sant.. jag kan inte ta två platser om det är nästan fullt.. för det är sällan två platser lediga bredvid varandra.. men är det bra med plats så finns det ju människor som endå ska parkera bredvid en bil.. och då tar jag två platser för att eliminera den risken.. (finns ju endå gott om plats för den att parkera nån annan stans).. big_smile

Jo exakt smile haha

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)

3 292 Inlägg
18 juni 2011
Trådstartare
Oftast vill jag inte all parkera i närheten av andra bilar.. för jag vet att tex ungar inte alltid är så försiktig när dom slänger upp dörren.. inte gammligarna heller...  och så finns det ju idioter som inte har nån koll alls och som verkligen inte bryr sig heller.. hahaha

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

485 Inlägg
18 juni 2011
montera en kort i mitten så ska du se på f.. att INGEN kör om dig:lol:
Danne_1977 skrev:
Har ju två antennfästen på taket på bilen.. och tänkte; ähh vad faan.. lika bra att köpa två snygga antenner o sätta dit.. sagt och gjort.. hittade två ganska korta antenner på Biltema som passade perfekt, och OJ vad bilarna bakom INTE ville köra om nåt mer.. haha.. kanske blev lite Civilsnutstuk på den eller nåt.. hahaha..

Dom ville gärna inte köra om lika mycket som tidigare iaf.. big_smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 436540.jpg

3 292 Inlägg
18 juni 2011
Trådstartare
xc_70 skrev:
Danne_1977 skrev:
Har ju två antennfästen på taket på bilen.. och tänkte; ähh vad faan.. lika bra att köpa två snygga antenner o sätta dit.. sagt och gjort.. hittade två ganska korta antenner på Biltema som passade perfekt, och OJ vad bilarna bakom INTE ville köra om nåt mer.. haha.. kanske blev lite Civilsnutstuk på den eller nåt.. hahaha..

Haha.. skulle vara hur grymt som helst.. hehe.. men har civilarna verkligen 3 antenner på taket.. ?

Forummoderator
26 471 Inlägg
18 juni 2011
Gillade verkligen antennerna, hehe.
Bisittarspegel nästa?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

3 292 Inlägg
18 juni 2011
Trådstartare
AirOne skrev:
Gillade verkligen antennerna, hehe.
Bisittarspegel nästa?

Ja jag vet inte.. haha, kanske ska sätta dit en bisittare.. beror på vilken modell man får tag på.. jag vill ju ha en som är så autentiskt som möjligt.. bilden jag satte in i din tråd är ju en riktig civilare.. och den spegel är skruvad och sitter rätt så nära orginalspegeln..

485 Inlägg
18 juni 2011
Danne_1977 skrev:
xc_70 skrev:
Danne_1977 skrev:

Haha.. skulle vara hur grymt som helst.. hehe.. men har civilarna verkligen 3 antenner på taket.. ?

japp, har studerat dom ett tag nu mellan borås och gbg (pendllar dagligen)

3 292 Inlägg
18 juni 2011
Trådstartare
xc_70 skrev:
Danne_1977 skrev:
xc_70 skrev:

japp, har studerat dom ett tag nu mellan borås och gbg (pendllar dagligen)

O fy faan.. ja dom har väl en till mobilen.. en till vanliga FM radion och en till komradion.. det blir ju tre.. haha,, sicket nötskal jag är ibland.. tänkte inte så långt.. hahaha.. lol

3 292 Inlägg
20 juni 2011
Trådstartare
Idag ringde jag till vparts för att ta reda på när bromsskivorna kommer i lager.. han sa att dom kanske kommer denna veckan eller i början på nästa vecka.. så jag väntar ett tag o håller kolla på deras hemsida så beställer jag när dom finns tillgängliga...

Ska byta bromsskivorna bak, bromsklossar bak och handbromsbackarna, samt att jag måste smörja upp oken för dom verkar ju tjärva med tanke på att dom inte verkar ta speciellt mycket bak överhuvudtaget.

Återstår att se hur mycket jobb det blir att få oken att funka igen.. :S  dessutom vet jag inte om kolvarna ska skruvas in eller bara tryckas in.. nån annan som vet.. ?

Forummoderator
26 471 Inlägg
20 juni 2011
Danne_1977 skrev:
Idag ringde jag till vparts för att ta reda på när bromsskivorna kommer i lager.. han sa att dom kanske kommer denna veckan eller i början på nästa vecka.. så jag väntar ett tag o håller kolla på deras hemsida så beställer jag när dom finns tillgängliga...

Ska byta bromsskivorna bak, bromsklossar bak och handbromsbackarna, samt att jag måste smörja upp oken för dom verkar ju tjärva med tanke på att dom inte verkar ta speciellt mycket bak överhuvudtaget.

Återstår att se hur mycket jobb det blir att få oken att funka igen.. :S  dessutom vet jag inte om kolvarna ska skruvas in eller bara tryckas in.. nån annan som vet.. ?

Är det som mina ok så ska dom bara tryckas in vad jag vet.
Men det är mina det..

3 292 Inlägg
20 juni 2011
Trådstartare
AirOne skrev:
Danne_1977 skrev:

Men det är mina det..

Måste ta o kolla upp det.. blir tråkigt om man försöker att pressa in dom när dom ska skruvas in.. lätt att man sabbar nåt.. hehe..

roll

Forummoderator
26 471 Inlägg
20 juni 2011
Danne_1977 skrev:
AirOne skrev:
Danne_1977 skrev:

Men det är mina det..

Måste ta o kolla upp det.. blir tråkigt om man försöker att pressa in dom när dom ska skruvas in.. lätt att man sabbar nåt.. hehe..

roll

Mjo men det är ganska tåliga saker också. Det man ska passa sig för är damasken.

3 292 Inlägg
21 juni 2011
Trådstartare
Idag har jag åtgärdat det som gjorde så det slog stopp i höger bakhjul, det var som jag trodde och som nån nämnde tidigare i min tråd att bromsbandet släppt från handbromsbacken.. japp, lätt att konstatera då det formligen rasade grejer ur skivan när jag väl fick bort den.. hade rostat fast nåt grönjävulskt i navet.. klantskallar som inte fattar att det ska smörjas in innan man monterar sånt.. dels för att det inte ska fastna och dels för att det minskar risken för att skivorna blir sne och vinda (vilket mina är).

Skivorna bak är nog aldrig bytt, bilen är ju bara sju år och med tanke på kanten som är så ser dom inte ut att vara bytt.. fick knacka bort oket från skivan och bruka visst våld. Men jag ska beställa grejer från vparts.se så snart dom fått hem bromsskivorna. Nu kan jag åka lite iaf utan att riskera att det slår stopp fler gånger.

Lite bilder

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75284/75284-5364d0ecb811cf24ddb19c5a953a2b56.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75284/75284-5ae3d8a4e670734d98f46fc84a9c5cfb.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75284/75284-c95410db026e58222c7927a8554932b5.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75284/75284-031e544f05830e13f52ed4df4b633aa6.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75284/75284-2602c72f1a1e579725c4241e0f55550e.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75284/75284-f375bd5fe1ee70aa0ba27ebce776f4c8.jpg

3 292 Inlägg
25 juni 2011
Trådstartare
När jag endå ska beställa grejer hos vparts.se så tänkte jag kanske köpa sånna där LED lampor till parkeringslyset och till dimljuset.. lär ju ska bli sämre lyse än med orginal lampor men o andra sidan är jag inte så behov av att det ska lysa mycket i dom lysena, mest att det ger ett snyggt ljus, när det börjar skymma kör man ju endå på halvljus.

Billigare än Xenon är det ju dessutom, och ljuset lär ju ska ha lite samma färg i själva ljuset. Fast inte lika bra såklart.

Nån som har testat sånna LED lampor som kan uttala sig lite om dom.. ?

343 Inlägg
25 juni 2011
Har LEDs i mina parkeringsljus och dimljus.. Kan rekommendera det om du bara är ute efter att ha en snygg look.. Är en design- före funktionsak tycker jag

3 292 Inlägg
25 juni 2011
Trådstartare
Micksson skrev:
Har LEDs i mina parkeringsljus och dimljus.. Kan rekommendera det om du bara är ute efter att ha en snygg look.. Är en design- före funktionsak tycker jag

Ja precis.. det är så jag tänker åxå.. faan vad bra, då ska jag åxå köpa det, är ju en fantastiskt billig lösning för att få lite snyggare lyse.. big_smile

Tanken var väl att köpa Devil Eyes.. men blir ju inte av nu när jag måste repa bromsarna bak.. sad

1 064 Inlägg
25 juni 2011
Danne_1977 skrev:
Micksson skrev:

Ja precis.. det är så jag tänker åxå.. faan vad bra, då ska jag åxå köpa det, är ju en fantastiskt billig lösning för att få lite snyggare lyse.. big_smile

Tanken var väl att köpa Devil Eyes.. men blir ju inte av nu när jag måste repa bromsarna bak.. sad

Använde också LED i dimljusen förut, och som Micksson säger så är det design före funktion.. smile
Dock så kan jag iaf rekomendera;
http://www.diodhuset.se/1/sv/diod-led-b … grp-s1/116
för pos-ljus, för de lyser faktiskt riktigt bra!
o så skickar du in en uppsättning xenon i dimljusen så blir de kanon wink

//Lindh

Nuvarande bilar:
Volvo v70 T5 "Black mist" http://www.garaget.org/?car=346889
Se även tidigare bilar; xc70 (purple and white), s60, v70n, v50,Chrysler Voyager "Diablo".

3 292 Inlägg
25 juni 2011
Trådstartare
Lindh skrev:
Danne_1977 skrev:
Micksson skrev:

Använde också LED i dimljusen förut, och som Micksson säger så är det design före funktion.. smile
Dock så kan jag iaf rekomendera;
http://www.diodhuset.se/1/sv/diod-led-b … grp-s1/116
för pos-ljus, för de lyser faktiskt riktigt bra!
o så skickar du in en uppsättning xenon i dimljusen så blir de kanon wink

//Lindh

Så du menar att jag ska köra riktigt xenon i dimljusen då.. ? ett sånt kit för runt 1000 lappen eller nåt.. ?

Men hur blev det nu med dina Devil Eyes... fick du några felkoder i displayen efter att du monterat dom ? eller funkar allt fin fint.. ?  du har ju dessutom xenon i både halvljus, helljus och dimljus va ?

Och hur blev det med nivåregleringen på ljuset.. det man reglerar för att inte blända i förhållande till vilken last man har... funkar det även på Devil Eyesen som ni monterade.. ?
Senast redigerat av Danne_1977 (25 juni 2011)

1 064 Inlägg
26 juni 2011
Danne_1977 skrev:
Så du menar att jag ska köra riktigt xenon i dimljusen då.. ? ett sånt kit för runt 1000 lappen eller nåt.. ?

Men hur blev det nu med dina Devil Eyes... fick du några felkoder i displayen efter att du monterat dom ? eller funkar allt fin fint.. ?  du har ju dessutom xenon i både halvljus, helljus och dimljus va ?

Och hur blev det med nivåregleringen på ljuset.. det man reglerar för att inte blända i förhållande till vilken last man har... funkar det även på Devil Eyesen som ni monterade.. ?

Ja precis, men de finns bra speedstarter-kit för 500:- , kolla humanhabit.se  smile

Devileyes lysena funkar kanon nu, dock har jag felmeddelande på hellyset, men vi tror de beror på att någon av ballasterna är knas tongue
Yes, halvljuset och dim är också xenon, även x-ljusen.
Nivåregleringen behöver vi inte tänka på för vi har nivåregl i dämparna.. så även när den är nedlastad så stiger bilen upp till utsprungsläget, var till SBP och fick besked att det räcker gott smile

//Lindh

Nuvarande bilar:
Volvo v70 T5 "Black mist" http://www.garaget.org/?car=346889
Se även tidigare bilar; xc70 (purple and white), s60, v70n, v50,Chrysler Voyager "Diablo".

3 292 Inlägg
26 juni 2011
Trådstartare
Lindh skrev:
Danne_1977 skrev:

Ja precis, men de finns bra speedstarter-kit för 500:- , kolla humanhabit.se  smile

Devileyes lysena funkar kanon nu, dock har jag felmeddelande på hellyset, men vi tror de beror på att någon av ballasterna är knas tongue
Yes, halvljuset och dim är också xenon, även x-ljusen.
Nivåregleringen behöver vi inte tänka på för vi har nivåregl i dämparna.. så även när den är nedlastad så stiger bilen upp till utsprungsläget, var till SBP och fick besked att det räcker gott smile

//Lindh

Ska kolla in den sidan och se vad som finns.. big_smile

Ja jag har ingen nivåreglering i dämparna inte, knappast troligt att det finns inbyggda motorer för nivåreglering i Devil Eyes.. ?

Sök