4397
Sök

Ingen ström till spridare på 4e cylindern.

MoffeGreven
11 april 2011
Tjena.
Va nyss ute o mätte ohmen till spridarna ute på bilen. De 3 första hade ohm, men inte 4e. Vad kan knasa? Styrbox? Relä?

740 turbo, b230et.
Senast redigerat av MoffeGreven (11 april 2011)

245 Inlägg
11 april 2011
kolla att kablarna som går till spridarmotstånden är hela

MoffeGreven
11 april 2011
eferm skrev:
kolla att kablarna som går till spridarmotstånden är hela

Dom ser inte bra ut, men vart skulle man kunna få tag i spridarmotstånd till en b230et isf?

Tvivlare
2 266 Inlägg
11 april 2011
Hur menar du? I rubriken nämner du "ingen ström" och sen säger du "ohm". har du resistansmätt spridarna eller du har mätt spänningen till dom?

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

MoffeGreven
11 april 2011
MantaRobin skrev:
Hur menar du? I rubriken nämner du "ingen ström" och sen säger du "ohm". har du resistansmätt spridarna eller du har mätt spänningen till dom?

Mätt resistansen, nada till 4e spridarn.

Tvivlare
2 266 Inlägg
11 april 2011
Du har ingen resistans "till spridaren". Det är spridarens inre motstånd. Prova med en annan spridare och se om de hjälper smile

MoffeGreven
11 april 2011
MantaRobin skrev:
Du har ingen resistans "till spridaren". Det är spridarens inre motstånd. Prova med en annan spridare och se om de hjälper smile

Alltså jag tog lös kabeln och körde in multimetern medans bilen var igång, drog ur en kabel, mätte, satte in i spridarn igen och fortsatte.

Alla hade ju resistans förutom 4e? Få väl testa en annan spridare då! smile

Vilka spridare passar till min då? Dessa är gröna original.
Senast redigerat av MoffeGreven (11 april 2011)

Tvivlare
2 266 Inlägg
11 april 2011
var mätte du? i kablarna eller i spridaren? i kablarna ska du ha ström och i spridaren ska du ha motstånd. Du får utläsa numret på dom och skaffa en likadan smile vet inte vilka som sitter i din original.

245 Inlägg
11 april 2011
om du vill ha en ny spridare så kolla numret på den, kan hända att jag har sånna liggandes.
men min gissning är fortfarande att kablarna till motsåndet är skrot, har sett flera bilar med det problemet

MoffeGreven
11 april 2011
Mantarobin: Fan va dålig jag e, haha. Då gett ja ju mät om imorrn då smile

Eferm: Har nyss skickat iväg motståndet å reläet för å se om dom har på skroten här! Så det lär nog bli bytt.

Sök