Mazda rx-8: ris eller ros ?

combat Wankeltok!
26 april 2011 · 39 Inlägg

Ett förtydligande om oljeförbrukningen, motorn ska absolut dricka olja annars skär den. Det sitter en pump som hämtar olja ur tråget och blandar in oljan med bensin. Precis som på en tvåtaktare:)

Min RX-7, det går köra snålt med den, fast det var inte därför jag köpte den. Snålt kan jag köra med min Primera;)

combat Wankeltok!
26 april 2011 · 39 Inlägg

Tschagerlund skrev:
Jag hört samma sak, dock att det inte är många här i Sverige som är duktiga på att mecka med dem. Att ha det som jobb dvs. Men det kan ju också bara vara en skröna? De är jättesnygga, jag var insnöad på dem innan jag köpte min 350z. Tyckte att 350z:an var mycket roliga ( mer körglädje ) & skönare att köra, dock är RX-8:an "mjukare" i sig själv. Och som sagt: 9000 varv på en sportbil är aldrig fel! tongue

Min bror har wankelmotorer som sin heltidssyssla, avis jag är på honom:)

Tschagerlund
27 april 2011 · 133 Inlägg

combat skrev:

Tschagerlund skrev:
Jag hört samma sak, dock att det inte är många här i Sverige som är duktiga på att mecka med dem. Att ha det som jobb dvs. Men det kan ju också bara vara en skröna? De är jättesnygga, jag var insnöad på dem innan jag köpte min 350z. Tyckte att 350z:an var mycket roliga ( mer körglädje ) & skönare att köra, dock är RX-8:an "mjukare" i sig själv. Och som sagt: 9000 varv på en sportbil är aldrig fel! tongue

Min bror har wankelmotorer som sin heltidssyssla, avis jag är på honom:)

Då är vi två wink

Hon: Det är ju bara en bil.
Jag: Du är bara en tjej.
Nissan 350z (2004)
JohanW
27 april 2011 · 212 Inlägg

Gillade chassit på RX8:an men är lite besviken på motorn, visst den varvar som få andra och det är lite av problemet. Vridet är nästan obefintligt och man måste ligga på 5000+ varv för att det ska hända något över huvud taget. Gillade faktiskt 350Z som jag provade ungefär samtidigt.
Men det handlar mycket om tycke och smak wink

Mini JCW (2016)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang