Hur beter ni er nära övningskörare?

Bebben Legitimerad besserwisser
18 april 2011 · 921 Inlägg

Beror på. Är det en "seg" övningskörare brukar jag köra om, men med det säger jag inte att jag ligger nära och gör en fulkörning. Vet jag att vägen vi ska ta är krokig och lite knepig att köra om på, så lägger jag mig en bit bakom och ger övningsköraren god tid på sig.

Alla har vi varit barn i början, bara att tänka tillbaka på när man själv övningskörde och sen köra som man tyckte andra skulle köra då. smile

FoXoN
18 april 2011 · 502 Inlägg

Freddeponken skrev:
FoXoN: äsch bra att härdas lite innan körkortet tas=) nu kan du ju göra likadant! jaga och stressa dom..hehe

Precis, Nerå det skulle jag inte göra. För vet hur obekvämt det är.

Freddeponken
18 april 2011 · 663 Inlägg

FoXoN skrev:

Freddeponken skrev:
FoXoN: äsch bra att härdas lite innan körkortet tas=) nu kan du ju göra likadant! jaga och stressa dom..hehe

Precis, Nerå det skulle jag inte göra. För vet hur obekvämt det är.

bra det! jag skojar bara! wink

Spelis
19 april 2011 · 1 926 Inlägg

Lustigt fenomen det där, när jag övningskörde sket jag i skylten ibland bara för att folk skulle "bete sig"

Jag körde precis likadant med skylten som utan, men inte dom runtomkring..

Pontus1991
19 april 2011 · 423 Inlägg

Brukar inte pressa i röven deras eller stressa dem men oftast gasa på och köra om dom extra fort, just because i can... tycker det är lite kul tongue

johanboden
19 april 2011 · 129 Inlägg

Övningskör själv och brukar nästan alltid köra utan skylten, tycker aldrig att det är nån som ligger och pressar arslet, varken då jag har eller inte har skylten på, däremot tycker jag det är många som kör jävligt sakta. särskilt på 90+km/h vägar, eller så är det för att jag kör lite för fort smile

Nagli
19 april 2011 · 104 Inlägg

Dani_A skrev:
Nagli när de försöker köra omdig, Gasa bara tongue

Haha, aa får ta o göra de nästa gång ja kör wink

Volkswagen Golf R "Pebban" (2017)
Germax
19 april 2011 · 12 086 Inlägg

Man kör ALLTID om en som övningskör big_smile Det är en oskriven lag!

Jag brukar inte göra något speciellt, försöker komma bort från bilen så fort fom möjligt.

Själv övningskörde jag aldrig med skylt, farsan orkade inte sätta på den så ofta och tillslut åkte den av en dag och då blev det ingen mer.

Glimbrink
19 april 2011 · 723 Inlägg

Alla ni som kör utan skylt hur tänker ni? Det är meningen att folk ska veta att ni övningskör eftersom ni inte är 100% säkra i trafiken, jävligt bra om man litar på en bil i döda vinkeln men så är det en som övningskör och kör rakt in i en...

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
FoXoN
19 april 2011 · 502 Inlägg

Glimbrink skrev:
Alla ni som kör utan skylt hur tänker ni? Det är meningen att folk ska veta att ni övningskör eftersom ni inte är 100% säkra i trafiken, jävligt bra om man litar på en bil i döda vinkeln men så är det en som övningskör och kör rakt in i en...

Håller med. Skylt ska vara på vid övningskörning.

TS_quattro fyrkrafsare
19 april 2011 · 1 443 Inlägg

FoXoN skrev:

Glimbrink skrev:
Alla ni som kör utan skylt hur tänker ni? Det är meningen att folk ska veta att ni övningskör eftersom ni inte är 100% säkra i trafiken, jävligt bra om man litar på en bil i döda vinkeln men så är det en som övningskör och kör rakt in i en...

Håller med. Skylt ska vara på vid övningskörning.

Vem i hela friden skulle vara 100% säker i trafiken? Ingen är 100% säker i trafiken oavsett om man har körkort eller övningskör. De som definitivt inte är säkra i trafiken vare sig för sig själva eller för övningskörarna är de som försöker hetsa dem bara för att skylten får det att rycka i fingrarna på dem och i värsta fall stressar fram ytterst onödiga olyckor och tillbud. Att ge sig på att stressa en ovan förare är väl det dummaste man kan göra, speciellt när den ovane föraren SKYLTAR med att han/hon är just ovan/ny i trafiken, men det är tydligt att vissa tänker med arslet...
Jag förstår mycket väl att vissa avstår från skylten därför att då blir de behandlade som alla andra och inte som en hackkyckling...

Senast redigerat av TS_quattro (19 april 2011)

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Nitrometanskada Gött mos
19 april 2011 · 1 096 Inlägg

Jag beter mig precis som vanligt när jag integrerar med en övninngskörare i trafiken(det bör man göra annars blir ju inte övningen för föraren realistisk), men jag är extra vaksam. Fast jag är alltid vaksam.. det måste man vara, att lita på folk i trafiken är det dummaste man kan göra av erfarenhet.

När jag själv övningskörde så skulle en riktigt vidrig lila opel omega tuffa sig o köra om mig på höger sida(70 väg).. han höll på att köra av vägen på kuppen..

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Tvattekorg Likbärgare
19 april 2011 · 375 Inlägg

Jag kan villigt erkänna att jag är ett rövhål mot övningskörare, Trycker dom i arslet och ska om hela tiden.
Det är nog en hämnd, Vi har alla varit där och vi har alla blivit drabbade!

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.
bamw
20 april 2011 · 87 Inlägg

Jag brukar ta det lungt och inte stressa eller något så att övningsköraren som är brevid mig eller framför eller bakom, kan vara lugn.

http://tyskbilimport.se - importera bil från tyskland
WoozyDozz
20 april 2011 · 918 Inlägg

Brukar ligga en bit bakom, vill inte att den som övningskör ska bli stressad.

Senast redigerat av WoozyDozz (20 april 2011)

Bebben Legitimerad besserwisser
20 april 2011 · 921 Inlägg

Tvattekorg skrev:
Jag kan villigt erkänna att jag är ett rövhål mot övningskörare, Trycker dom i arslet och ska om hela tiden.
Det är nog en hämnd, Vi har alla varit där och vi har alla blivit drabbade!

Kollektiv bestraffning? wink

Sushikocken Sleeper
20 april 2011 · 3 084 Inlägg

Matar alla mina hästar med bensin.... Dem springer så fort det går innan det händer en olycka.

Senast redigerat av Sushikocken (20 april 2011)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
20 april 2011 · 3 929 Inlägg

Vanliga övningsförare, det är helt okej.
Körskolor försöker jag köra om så snabbt som möjligt.
Vid min skola gillar övningskörningsskolorna verkligen att terrorisera oss som försöker ta oss till och från skolan.
Det ligger lite avskilt men har rätt mycket korsningar och dessa jävla övningskörningsbilar ska börja (VARJE JÄVLA GÅNG) blinka minst 30 sekunder innan dom svänger. Dom kör i 35-40 på en 50-väg och när dom väl är framme, så ligger som i princip och slirar på ettan för att kunna göra denna svängen min gamla skrot saab tar i 40 utan problem.
Det är så jävla drygt för det är så VARJE GÅNG! Det är oftast Edströmska eleverna (Fordon utbildning) som gör detta! Förstår inte, är dom verkligen så otroligt dåliga på att köra? Snart gått på skolan i tre år och ser detta i princip varje dag.
Sedan är snuten där ute och kör otroligt mycket av någon otroligt onödig anledning för det ligger så avskilt :S

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Tvattekorg Likbärgare
20 april 2011 · 375 Inlägg

Bebben skrev:

Tvattekorg skrev:
Jag kan villigt erkänna att jag är ett rövhål mot övningskörare, Trycker dom i arslet och ska om hela tiden.
Det är nog en hämnd, Vi har alla varit där och vi har alla blivit drabbade!

Kollektiv bestraffning? wink

Ja mer eller mindre;)

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.
ZonaX Svetsare
20 april 2011 · 3 150 Inlägg

supersupra87 skrev:
Drar full fart förbi och öppnar eld med min UZI genom passagerar fönstret. Men ibland så kör jag bara om, orkar inget annat smile

Hahahaha!  Fyfan , skrattar fortfarande  lollol



Brukar f.ö. lägga mig en bit bakom och ta det lite lugnt, kär väll om vid tillfälle sen  smile   Vet själv hur nervös och spänd man var när man övningskörde. Större risk för olycka om man stressar upp föraren.

Senast redigerat av ZonaX (20 april 2011)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang