Men herregud... de där tar jag som en förolämpning. Uppvuxen på jordbruk å kört fordon sen jag va 10 så kom inte å snacka om att ja inte skulle duga till å hitta dragläge.
Sen inte för att göra dig besviken men i dragläge är precis de man göra att, ja vadå? Jo slira på kopplingen!
När jag säger slira på kopplingen menar jag ju inte att stå tills de ryker å luktar. Utan att när du har dragläge slirar man ju lite på kopplingen, eller hur?
Men klart, jag kan ju dumpa kopplingen, men man få hålla så förbaskat höga varv åsso blir de så ryckigt..
Aja passar väl på å förklara mig på riktigt då.
När man kom förut i de branta backarna så är det högerregel, för att slippa nöta på koppling och dra massa onödig soppa så försökte jag hålla iaf lite fart igenom, inte så fort så man inte hinner stanna om de kommer nån bil utan lagom så man får lite flyt. Dessa körskolebilar gjorde det omöjligt att ha nå flyt då dem jämt skulle stå still i varenda korsning(å nä gick inte att köra så sakta så dom han börja köra alla gånger, för de gick seeeegt för dem), vilket gör att man måste stanna mitt i en rätt brant backe 3 gånger, och när man då kör iväg så måste man såklart slira lite på kopplingen för att bilen ska orka iväg då jag har en rätt bottensvag saab och ingen 740.
Och om det inte framgått eller framgick innan så snackar vi inte sjukt mycket slirning, eller att det ens är ett allvarligt störningsmoment. Utan försökte bara berätta en historia, men hade för dåligt med detaljer tydligen, men nu äre fixat!