här är ett annat perspektiv:
kom upp bakom en övningskörare med röd skyllt (trafikskola) förra veckan, han låg och puttrade i 35 på 50-väg, inge störningsmoment eller dålig väg eller nått sånt som var grunden till den låga hastigheten, helt vanlig 50-väg utan faror. Tänkte flera gånger "håll dig lugn, håll dig lugn, respektera, tänk på hur det var för dig då" etc etc, sen kommer en kurva, ingen skarp men ändå, DÅ BROMSAR FANSKAPET. Då brast det för mig, la i 2:an och brännde om. Vid ett trafikljus ett par 100 meter längre fram blev det rött och övningsköraren kom ikapp och la sig ---> <--- så nära bakom (lovar att det var läraren som sa att han bromsar in), blinkar me helljusen och viftar me händerna, jag ignorerade det fullständigt.
min poäng, kan man inte köra i laglig hastighet så har man inte på vägen att göra. Det finns situationer där man bör anpassa hastigheten efter, det respekterar jag och tillämpar själv. men att göra som han gjorde är väll lika olagligt som att köra för fort. Dåligt av övningsläraren att inte gasa på.
Tillbaka till grusplanen.
(╯°□°)╯​︵ ┻━┻