Fortkörning: maxade bilen dagen jag köpte den hur länge blir jag av med kortet?

RD_87 Skrotsamlare
19 april 2011 · 4 031 Inlägg

Morsan blev förbannad och åkte ifrån en snut på 80-talet, blev lite jobbigt att förklara varför hon trampade plattan i mattan när dom låg bakom, hon kände sig stressad (läs lettretlig) och klarade sig faktiskt.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
au
19 april 2011 · 8 Inlägg

Bra tips i denna tråd, tack för dem!

Jag vet, sjukt onödigt och idiotiskt av mig. Hade dock ingen aning om att dom körde runt wv transporters.
Får ta mitt ansvar, jag gjorde bort mig.

Om jag säger såhär, en wv transporter är jag nöjd att slå med tanke på att jag kört en 1.4L motor med 70hk fram tills nu (nu får jag väl köra cykel i för sig). Så det var en bra början. Och jag förstår inte riktigt hur han kunde ha sånt tryck för han hängde på rätt bra. Trimmade?

Men jag tycker ändå att det är lite märkligt att de inte stannade mig när jag redan brytit mot lagen. Stannar dom vanligtvis inte bilar på motorvägen? Utan väntar tills man svänger av på mindre väg? Kanske väntade på förstärkning? En bil kanske fanns i närheten av var jag svängde av så att de lättare kunde jaga mig ifall det var nödvändigt. Ja frågorna är många. Men hänga på 4-5 mil sådär utan att göra en minsta gest för att visa att jag ska sakta ner. Kan tänka mig kvällsposten om någon förorsakade en olycka (inte jag wink ) och polisen varit på 4-5 mil utan att försöka hejda fordonet.

Bilen kommer jag mest troligtvis låna ut tillsvidare, sen så får jag väl se hurvida jag gör med när jag får beslutet om spärrtiden.
Vidare nöjer jag mig om spärrtiden är <366 dagar annars blir det överklagan på ovan nämnda punkt. Vare sig jag skrev på företeelsen eller inte.

Senast redigerat av au (19 april 2011)

RD_87 Skrotsamlare
19 april 2011 · 4 031 Inlägg

Nya transporter med 180hk diesel är ingen slö bil, dom finns väl med sexa också tongue

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
au
19 april 2011 · 8 Inlägg

Bassgasm skrev:
Jag är rädd att du får ta om lappen efter en bestämd spärrtid !-3 år.

Så e de för mej, , men de klart, jag hade ju klantat till det ett par gånger tidigare inom en 2 års period.
har du tur 12 mån, otur 1 år,=12 månader +1 dag.

3 år säger du? Låter ju väldigt mycket. Har dock själv inte åkt på annat än p-botar tidigare och nån bussfilskörning. Hur mycket överskred du hastigheten?

Bassgasm skrev:
du får en liten fin lapp som gäller i 48 timmar (kan ha fel om tiden).

det som hände mej va att det kom ett brev från länsstyrelsen .
där stod det att dom övervägde att återkalla mitt körkort,
men på raden under så stod det att jag ska snarast lämna in mitt körkort till myndigheterna.
skulle jag köra så skulle det anses som grov ololvlig körning och påföljden skulle då bli kraftiga böter eller 14 dagars inlåsning.

Det som är mest märkligt är att jag inte fick en enda krona i böter. vilket jag va tacksm över förstås.

lycka till i ditt fall..

Tack för infon. Inga böter alls? Märkligt. Men jag skulle just nu gladligen betala 30 000 i böter för att få kortet inom en månad wink

au
19 april 2011 · 8 Inlägg

RD_87 skrev:
Nya transporter med 180hk diesel är ingen slö bil, dom finns väl med sexa också tongue

Haha ja det förklarar ju saken. Jävla folkvagnsbuss att gå.

Bassgasm
19 april 2011 · 17 Inlägg

au skrev:

Bassgasm skrev:
Jag är rädd att du får ta om lappen efter en bestämd spärrtid !-3 år.

Så e de för mej, , men de klart, jag hade ju klantat till det ett par gånger tidigare inom en 2 års period.
har du tur 12 mån, otur 1 år,=12 månader +1 dag.

3 år säger du? Låter ju väldigt mycket. Har dock själv inte åkt på annat än p-botar tidigare och nån bussfilskörning. Hur mycket överskred du hastigheten?

Bassgasm skrev:
du får en liten fin lapp som gäller i 48 timmar (kan ha fel om tiden).

det som hände mej va att det kom ett brev från länsstyrelsen .
där stod det att dom övervägde att återkalla mitt körkort,
men på raden under så stod det att jag ska snarast lämna in mitt körkort till myndigheterna.
skulle jag köra så skulle det anses som grov ololvlig körning och påföljden skulle då bli kraftiga böter eller 14 dagars inlåsning.

Det som är mest märkligt är att jag inte fick en enda krona i böter. vilket jag va tacksm över förstås.

lycka till i ditt fall..

Tack för infon. Inga böter alls? Märkligt. Men jag skulle just nu gladligen betala 30 000 i böter för att få kortet inom en månad wink

----------------------------------

Dom tog mej med laser som dom påstod va nykalibrerad, 255 Kmt , riksväg 73 söder om sthlm, .....(110)
jag visste inte ens att bilen (calibra 2,2  197 Hk +75 NoZ) , gick så fort..
jag klantade mej lite, en trött september morgon.....!
ang bötern så har varken jag eller advokaten någon vettig förklaring förutom att jag lever på en fattig pension..

Team Bassgasm
Audi 80 cab "Team Bassgasm" (1995)
Svanb3rg
19 april 2011 · 187 Inlägg

En bekant körde 190km/t på 70 sträcka, 11000:- i böter och blev av med lappen 6mån...(8år sedan).

Never underestimate the power of stupid people in large groups...
Volkswagen Passat 3,2 FSI 4-Motion DSG "The Nitrous Express" (2007)
TS_quattro fyrkrafsare
19 april 2011 · 1 443 Inlägg

skulle tippa att det blir grov vårdslöshet i trafik och dagsböter (som baseras på din inkomst) samt indraget körkort, hur länge vetifasen dock...
som lite halvt off topic kan jag bara jämföra med jobbarpolaren (han hade visserligen prövotid, men ändå) framförde motorfordon på avstängd väg i 90 km/h (50km var tillåten hastighet) alkoholpåverkad och med en "halvstulen" bil(lånad utan ägarens tillstånd/vetskap), resultatet, böter, tre månaders fängelse och sedan fick han vänta 12 år med att ta om körkortet efter särskild prövning. kort sagt: de kan jävlas en hel del...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Panzar_Audi
19 april 2011 · 820 Inlägg

När jag åkte dit för vårdslöshet(ej grov) i trafik så vart det en jävla massa förhör hit och dit, men efter mycket om och men så gick det upp i tingsrätten och blev funnen skyldig, 40 dagsböter, ca 11 000:- med min inkomst.
Dom har ännu inte hört av sig om körkortet(över ett år sen rättegången, 2 år sedan olyckan), så där kan jag tyvärr inte komma med någon nyttig information.

Om man säger
azid Det som inte dödar gör ont
19 april 2011 · 2 668 Inlägg

En wv buss i över 200 km/h? Luktar bullshit om denna tråden.

2slow
Panzar_Audi
19 april 2011 · 820 Inlägg

azid skrev:
En wv buss i över 200 km/h? Luktar bullshit om denna tråden.

Ingen omöjlighet, hade upp min gamla jobbarbil(VW transporter 1.9TDi 105hk) i 165km/h en gång, så med drygt hundra kusar till borde det gå att komma upp i 200km/h dock så lär det ju ta en halv dag.

Om man säger
Growe Fri fart för ett fritt folk!
19 april 2011 · 13 745 Inlägg

hur f-n tänker man om man stannar för en caravelle när man har en bil som toppar 240?
när man väljer att köra så där fort så är det verkligen ingen mening att sakta ner utan bara hålla i fast dom slår på blå blinket

råkat ut för en liknande sak med en äklig trött 745gle från 86 och då var det en xc70 och det gick hur fint som helst fast det var på grusväg till slut smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Blue_celicA
19 april 2011 · 243 Inlägg

azid skrev:
En wv buss i över 200 km/h? Luktar bullshit om denna tråden.

Finns många som gör det, bara inte du som visste tydligen..

Kolla gärna in mitt Turbo-Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=159288
beemern .......
19 april 2011 · 2 655 Inlägg

lite dumt att gasa mot en transporter:P. men vänta nu, 16000kr i försäkring? yikes yikes yikes yikes yikes de är ju sinnessjukt dyrt. de är mer än tex audi s3/s4, bmw m5/m3, ford rs och massa andra värre bilar :S.

azid Det som inte dödar gör ont
19 april 2011 · 2 668 Inlägg

Blue_celicA skrev:

azid skrev:
En wv buss i över 200 km/h? Luktar bullshit om denna tråden.

Finns många som gör det, bara inte du som visste tydligen..

Länka gjärna ett av dessa fartmonster som från ingenstans hänger på en bil som åker i 180 och sen tar ikapp.

2slow
Audi_powah
19 april 2011 · 1 515 Inlägg

Ser inte bra ut för din del skulle jag tro..Lär bli dryga böter samt inkallat kort en längre tid...

Det possetiva är att man lär sig utav sina misstag, det gjorde jag när jag blev av med kortet ;p

Bara att bita i det sura äpplet, betala skiten och se framåt! big_smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
TS_quattro fyrkrafsare
19 april 2011 · 1 443 Inlägg

beemern skrev:
lite dumt att gasa mot en transporter:P. men vänta nu, 16000kr i försäkring? yikes yikes yikes yikes yikes de är ju sinnessjukt dyrt. de är mer än tex audi s3/s4, bmw m5/m3, ford rs och massa andra värre bilar :S.

vad en bil kostar i försäkring beror ju helt på vart man bor, hur gammal man är, hur länge man haft körkort och om man orsakat någon olycka tidigare. Vet en kille här på forumet för några år sen som bara för skojs skull hade kollat upp vad han skulle få betala för en Nissan Primera -91 med helförsäkring boendes i Stockholm, priset? 19.000, så omöjligt med 16 papp för en A4 2.0 TFSI? absolut inte...

Senast redigerat av TS_quattro (19 april 2011)

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
MrDegis Ingen fast bostadsort
19 april 2011 · 54 Inlägg

Min pappa blev stoppad av polisen efter att ha kört 190+ km/h i sin Porsche 911 (964) Turbo på en 110 väg. Poliserna hade följt efter honom i 5-6 km och filmat hela färden. Men dom gav pappa bara en böter för att han hade kört väldigt säkert och "försiktigt" i 190 blås. Detta var i och för sig -89 -90 så dom var kanske mer förlåtande då! Hehe.. Ont så är det nog bara att vinka hej då till kortet!

horsekiller
19 april 2011 · 747 Inlägg

Reyez skrev:
Måste bara yttra mig... Så jävla dumt.. Skyll dig själv!

Instämmer helt.

Men han verka vara nöjd att han drog en Vw Buss.

Älgahäng Räjsing Club
Volvo 240 V8 "Alkoholisten" (1977)
Volvo 960 3.0 "Bec.ka" (1996)
Blue_celicA
19 april 2011 · 243 Inlägg

azid skrev:

Blue_celicA skrev:

azid skrev:
En wv buss i över 200 km/h? Luktar bullshit om denna tråden.

Finns många som gör det, bara inte du som visste tydligen..

Länka gjärna ett av dessa fartmonster som från ingenstans hänger på en bil som åker i 180 och sen tar ikapp.

http://www.youtube.com/watch?v=QDXxde5KKOI

original. poliserna har säkert lite mer pulver i sina...


Här har du en v-maxad
http://www.youtube.com/watch?v=IdwZmKTY … re=related


Ser fram emot ditt svar

Senast redigerat av Blue_celicA (19 april 2011)

Kolla gärna in mitt Turbo-Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=159288
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang