Tips på hur man får folk att sakta ner?

killercow
24 april 2011 ·

volvonisse440 skrev:

killercow skrev:

zeddan skrev:
Jag förstår dig mycket väl, det är inte så mycket du kan göra som är lagligt. Jag förslår att du införskaffar dig blomsterlådor med reflexer på som du ställer ut till en lagom slalom bana.

Ett annat alternativ är att du ringer kommunen och frågar om de kan lösa med betongsuggor.

Inte troligt att man får ställa upp nått på denna gatan då det av någon konstig anledning är huvudled...

30väg vet jag dom gör detta på. dock inte på 50väg. dom ställen dom gjort det på tycker vissa det är jätte kul att köra fort genom de här så effekten på detta blir nog nästan tvärt emot

Det är för att det är en 50 väg man inte brukar få ställa lådor, brukar bara vara 30 vägar.
förstår din oro för barnen, men pga av bristande åtgärder så kan du gott ta ditt ansvar som förälder och lära barnen att på vägen ska man inte leka det är en farlig plats,
Här i trakterna är det en förälder som har satt upp en lekande barn skylt på en 70 väg, det tycker jag är jävligt orimligt, vist fungerar det för att varna trafikanterna att barn kan finnas i närheten, men det är mer ren idioti att lära barnen att bilarna ska ta hänsyn till att dom kanske råkar springa ut på vägen, för det finns riktiga as i trafiken som skiter i allt och alla och dess konsekvenser om dom kör på en 4a åring.

OBS! menar inget illa riktat mot dig, absolut inte.
mvh jocke

absolut lär jag barna att dom inte ska va på vägen. dock går det inte lära en unge på 5 år att om bollen råkar rulla ut på vägen så kan man inte bara koncentrera sig på bollen utan måste kolla först ordentligt att det inte kommer en bil. har man barn så förstår man vad ja menar.

bosätter man sig nära en 70 väg så tycker jag absolut inte man ska försöka sakta ner trafiken. då är det upp till en själv att se till att barna inte kommer i kontakt med vägen, beror förstås lite påvad det är för typ av väg oxå

klart jag lär barna att bilarna i trafiken är farliga även om dom håller 50. men kommer det en bil i 90 på 50 vägen. barn har inte samma utveklade bedömnings förmåga av vilken hastighet bilen kommer i som vi vuxna. vi kan se om bilen närmar sig i 50 eller 90. å bedömma om vi hinner. det kan inte tex en 5åring

Senast redigerat av killercow (24 april 2011)

Helvete_racing Arg Snickare
24 april 2011 · 875 Inlägg

annars gör du som min idiot till hyresvärd, lägger ut farthinder... på grusväg...

volvonisse440 yrkeschaufför
24 april 2011 · 709 Inlägg

getaman skrev:

volvonisse440 skrev:
sverige har fått krav på sig att ta bort 2000 hastighetskameror då sverige har allt för många mot vad eu tillåter. så det kommer inte upp några fler kameror,

Vad i h*....?! Vadå tillåter? Vad har EU emot att vi har fartkameror? Tycker de om att folk kör som idioter? Är det för att alla europeiska långtradare ska få meja ner mig i 150 på landsvägarna?

jag tycker oxå att det är knepigt men det är vad jag har hört.. och med eus inflytande på reinfeldh och sverige blir jag inte förvånad.

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
Rspeter Audi A5 quattro driver.
24 april 2011 · 2 203 Inlägg

volvonisse440 skrev:

getaman skrev:

volvonisse440 skrev:
sverige har fått krav på sig att ta bort 2000 hastighetskameror då sverige har allt för många mot vad eu tillåter. så det kommer inte upp några fler kameror,

Vad i h*....?! Vadå tillåter? Vad har EU emot att vi har fartkameror? Tycker de om att folk kör som idioter? Är det för att alla europeiska långtradare ska få meja ner mig i 150 på landsvägarna?

jag tycker oxå att det är knepigt men det är vad jag har hört.. och med eus inflytande på reinfeldh och sverige blir jag inte förvånad.

Har du bara "hört" det eller finns det skrivet någonstans?

Brådhis * Voff voff *
24 april 2011 · 10 280 Inlägg

volvonisse440 skrev:

Rspeter skrev:
Be kommunen sätta upp ett par fartkameror och säg att dom kommer få igen kostnaden för dessa redan första månaden pga alla fortkörare.

Man får ju inte göra mycket själv så det enda man kan göra är ju att tjata på kommunen att bygga fartdämpande medel. Gå ihop så många grannar som möjligt så kanske dom lyssnar iallafall.

sverige har fått krav på sig att ta bort 2000 hastighetskameror då sverige har allt för många mot vad eu tillåter. så det kommer inte upp några fler kameror,

Låter märkligt! Varifrån har du hört det?

Kollade nu och det finns bara drygt 1100 kameror i Sverige (källa: AD-Teknik som tillverkar fartkameravarnare)!?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
volvonisse440 yrkeschaufför
24 april 2011 · 709 Inlägg

tkd_rille skrev:

volvonisse440 skrev:

killercow skrev:

Inte troligt att man får ställa upp nått på denna gatan då det av någon konstig anledning är huvudled...

30väg vet jag dom gör detta på. dock inte på 50väg. dom ställen dom gjort det på tycker vissa det är jätte kul att köra fort genom de här så effekten på detta blir nog nästan tvärt emot

Det är för att det är en 50 väg man inte brukar få ställa lådor, brukar bara vara 30 vägar.
förstår din oro för barnen, men pga av bristande åtgärder så kan du gott ta ditt ansvar som förälder och lära barnen att på vägen ska man inte leka det är en farlig plats,
Här i trakterna är det en förälder som har satt upp en lekande barn skylt på en 70 väg, det tycker jag är jävligt orimligt, vist fungerar det för att varna trafikanterna att barn kan finnas i närheten, men det är mer ren idioti att lära barnen att bilarna ska ta hänsyn till att dom kanske råkar springa ut på vägen, för det finns riktiga as i trafiken som skiter i allt och alla och dess konsekvenser om dom kör på en 4a åring.

OBS! menar inget illa riktat mot dig, absolut inte.
mvh jocke

Varför skulle de vara orimligt att ha en "lekande barn" skylt på en 70 väg ? De varnar för att de finns barn i närheten och att man ska ta de försiktigare förbi, det finns på rätt många platser om du köra lite utanför riksvägar och motorvägen.
Klart barn inte ska leka på vägen MEN ett barn är ett barn och barn lyssnar inte ett dugg på sina föräldrar utan de lever i en annan värld jämtemot vad en vuxen människa gör. De lär de även ut när man tar körkort.

man kan se det från förälderns perspektiv och från trafikantens perspektiv, och i detta fallet menar jag att han va ny inflyttad och kommer till en väg där det är 70 och sätter sedan ut såna skyltar precis som att mina barn kanske springer ut på vägen och att han på nått sätt lär barnen att bilarna ska ta hänsyn..

men jag förstår precis hur ni som föräldrar känner om vägarna och barnen, dock har jag inga egna än..
men jag stör mig när man kommer på en huvudled där det är 30 km/h och föräldrarna spelar bandy/fotboll eller cycklar på vägen med barnen, det ger jävligt fel signaler till barnen.
mvh jocke

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
killercow
24 april 2011 ·

volvonisse440 skrev:
men jag förstår precis hur ni som föräldrar känner om vägarna och barnen, dock har jag inga egna än..
men jag stör mig när man kommer på en huvudled där det är 30 km/h och föräldrarna spelar bandy/fotboll eller cycklar på vägen med barnen, det ger jävligt fel signaler till barnen.
mvh jocke

Även om jag är förälder så stör jag mej oxå på barn som leker på vägen typ bandy å så. inga barn ska leka på vägen.

men det jag, iallafall, menar är när det kommer bilar i 70-90 på 50 väg där det leker barn i närheten av vägen för det finns alltid en risk att ett mindre barn springer ut på vägen av någon anledning.

Muttley
24 april 2011 ·

volvonisse440 skrev:

tkd_rille skrev:

volvonisse440 skrev:

Det är för att det är en 50 väg man inte brukar få ställa lådor, brukar bara vara 30 vägar.
förstår din oro för barnen, men pga av bristande åtgärder så kan du gott ta ditt ansvar som förälder och lära barnen att på vägen ska man inte leka det är en farlig plats,
Här i trakterna är det en förälder som har satt upp en lekande barn skylt på en 70 väg, det tycker jag är jävligt orimligt, vist fungerar det för att varna trafikanterna att barn kan finnas i närheten, men det är mer ren idioti att lära barnen att bilarna ska ta hänsyn till att dom kanske råkar springa ut på vägen, för det finns riktiga as i trafiken som skiter i allt och alla och dess konsekvenser om dom kör på en 4a åring.

OBS! menar inget illa riktat mot dig, absolut inte.
mvh jocke

Varför skulle de vara orimligt att ha en "lekande barn" skylt på en 70 väg ? De varnar för att de finns barn i närheten och att man ska ta de försiktigare förbi, det finns på rätt många platser om du köra lite utanför riksvägar och motorvägen.
Klart barn inte ska leka på vägen MEN ett barn är ett barn och barn lyssnar inte ett dugg på sina föräldrar utan de lever i en annan värld jämtemot vad en vuxen människa gör. De lär de även ut när man tar körkort.

man kan se det från förälderns perspektiv och från trafikantens perspektiv, och i detta fallet menar jag att han va ny inflyttad och kommer till en väg där det är 70 och sätter sedan ut såna skyltar precis som att mina barn kanske springer ut på vägen och att han på nått sätt lär barnen att bilarna ska ta hänsyn..

men jag förstår precis hur ni som föräldrar känner om vägarna och barnen, dock har jag inga egna än..
men jag stör mig när man kommer på en huvudled där det är 30 km/h och föräldrarna spelar bandy/fotboll eller cycklar på vägen med barnen, det ger jävligt fel signaler till barnen.
mvh jocke

Jag har inte barn själv men har taxi som yrke och kör väldigt mycket i barntäta områden och jag förstår varför de sitter skyltar uppe. Om han är nyinflyttad kvittar det, han visar ju att han har barn och han lär säkert sin unge rätt med men en olycka kommer lätt. Sen behöver man ju inte sakta ner till just 50 förbi just hans hus om de är 70, men du kommer att ha i tankarna att här finns ungar och då kollar man nogare ifall att. Hade inte en sådan skylt suttit alls där så hade du ju heller inte tänkt att de finns en risk.

Enda rätta i de sista du skriver är att de ska cykla på vägen och inte trottoaren förutsatt att förälder är med.

volvonisse440 yrkeschaufför
24 april 2011 · 709 Inlägg

tkd_rille skrev:

volvonisse440 skrev:

tkd_rille skrev:

Varför skulle de vara orimligt att ha en "lekande barn" skylt på en 70 väg ? De varnar för att de finns barn i närheten och att man ska ta de försiktigare förbi, det finns på rätt många platser om du köra lite utanför riksvägar och motorvägen.
Klart barn inte ska leka på vägen MEN ett barn är ett barn och barn lyssnar inte ett dugg på sina föräldrar utan de lever i en annan värld jämtemot vad en vuxen människa gör. De lär de även ut när man tar körkort.

man kan se det från förälderns perspektiv och från trafikantens perspektiv, och i detta fallet menar jag att han va ny inflyttad och kommer till en väg där det är 70 och sätter sedan ut såna skyltar precis som att mina barn kanske springer ut på vägen och att han på nått sätt lär barnen att bilarna ska ta hänsyn..

men jag förstår precis hur ni som föräldrar känner om vägarna och barnen, dock har jag inga egna än..
men jag stör mig när man kommer på en huvudled där det är 30 km/h och föräldrarna spelar bandy/fotboll eller cycklar på vägen med barnen, det ger jävligt fel signaler till barnen.
mvh jocke

Jag har inte barn själv men har taxi som yrke och kör väldigt mycket i barntäta områden och jag förstår varför de sitter skyltar uppe. Om han är nyinflyttad kvittar det, han visar ju att han har barn och han lär säkert sin unge rätt med men en olycka kommer lätt. Sen behöver man ju inte sakta ner till just 50 förbi just hans hus om de är 70, men du kommer att ha i tankarna att här finns ungar och då kollar man nogare ifall att. Hade inte en sådan skylt suttit alls där så hade du ju heller inte tänkt att de finns en risk.

Enda rätta i de sista du skriver är att de ska cykla på vägen och inte trottoaren förutsatt att förälder är med.

så barnen ska cyckla på vägen och inte trottoaren ??

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
index
24 april 2011 · 658 Inlägg

killercow skrev:
bosätter man sig nära en 70 väg så tycker jag absolut inte man ska försöka sakta ner trafiken. då är det upp till en själv att se till att barna inte kommer i kontakt med vägen, beror förstås lite påvad det är för typ av väg oxå

Det där känns ju inte som att det håller riktigt. Varför skulle det vara mer rätt att försöka få fortkörare att sakta ner på en 50-väg mot en 70-väg? Varför bosätter du dig inte vid en 30-väg för? Du får väll skylla dig själv som bor vid en väg där det råder 50km/h och huvudled dessutom.

(Ursäkta om det låter som ett påhopp. Inte menat så)

Tycker man har lika stor/liten rätt att sätta upp skyltar i stil med "varning, lekande barn."

Kilowatts is my living, horsepower is my life.
Muttley
24 april 2011 ·

volvonisse440 skrev:

tkd_rille skrev:

volvonisse440 skrev:

man kan se det från förälderns perspektiv och från trafikantens perspektiv, och i detta fallet menar jag att han va ny inflyttad och kommer till en väg där det är 70 och sätter sedan ut såna skyltar precis som att mina barn kanske springer ut på vägen och att han på nått sätt lär barnen att bilarna ska ta hänsyn..

men jag förstår precis hur ni som föräldrar känner om vägarna och barnen, dock har jag inga egna än..
men jag stör mig när man kommer på en huvudled där det är 30 km/h och föräldrarna spelar bandy/fotboll eller cycklar på vägen med barnen, det ger jävligt fel signaler till barnen.
mvh jocke

Jag har inte barn själv men har taxi som yrke och kör väldigt mycket i barntäta områden och jag förstår varför de sitter skyltar uppe. Om han är nyinflyttad kvittar det, han visar ju att han har barn och han lär säkert sin unge rätt med men en olycka kommer lätt. Sen behöver man ju inte sakta ner till just 50 förbi just hans hus om de är 70, men du kommer att ha i tankarna att här finns ungar och då kollar man nogare ifall att. Hade inte en sådan skylt suttit alls där så hade du ju heller inte tänkt att de finns en risk.

Enda rätta i de sista du skriver är att de ska cykla på vägen och inte trottoaren förutsatt att förälder är med.

så barnen ska cyckla på vägen och inte trottoaren ??

Trottoar får man inte cykla om man inte håller gångfart, och de gör i princip ingen när de cyklar.

Men ang just nu med att de kör för fort så finns de ju inte så mycket att göra.
Men om ts har så han kan sätta upp en skrämma inne på sin tomt och ser till att den ser ut exakt som en människa med gulväst och en hand upp i luften så får du nog se bilar bromsa in väldigt snabbt och i med den står inne på din mark så borde du ju faktiskt få ha den där. Men prova att gå vidare först med de.

Robbs_
24 april 2011 · 158 Inlägg

Jag har ett riktigt tragiskt liknande exempel..

Bor på ungefär mitten av en gata, längst upp är det stopp och vändplats, nästan längst upp där ligger ett daghem... Folk som har sina barn på detta daghem, tror att det är en dag på strippen, och blåser rätt friskt hela gatan... grejer är att på denna gata finns runt 6 barnfamiljer.. Först framme vid daghemmet där deras egna barn är, saktar dem ner.. Den som kör värst har jag mött med bollträet och följt efter ett par mil..

Ska endå flytta från gatan, så smäcka upp 240,n och göra en riktig däckshow på vändplatsen när många föräldrar är där, sen ta reda på vad de bor, och bjuda på en höglljudd däckshow på deras garageuppfarter..

Hämnd löser inga problem, men finns inget på denna jord som smakar bättre

För att bli gammal och erfaren,
Måste man ha varit ung och dum.
killercow
25 april 2011 ·

index skrev:

killercow skrev:
bosätter man sig nära en 70 väg så tycker jag absolut inte man ska försöka sakta ner trafiken. då är det upp till en själv att se till att barna inte kommer i kontakt med vägen, beror förstås lite påvad det är för typ av väg oxå

Det där känns ju inte som att det håller riktigt. Varför skulle det vara mer rätt att försöka få fortkörare att sakta ner på en 50-väg mot en 70-väg? Varför bosätter du dig inte vid en 30-väg för? Du får väll skylla dig själv som bor vid en väg där det råder 50km/h och huvudled dessutom.

(Ursäkta om det låter som ett påhopp. Inte menat så)

Tycker man har lika stor/liten rätt att sätta upp skyltar i stil med "varning, lekande barn."

Jag formulera mej lite dumt tror jag. klart att man kan sätta upp skyltar även på 70väg. det jag menar var mer att om man bor vid 70 väg så får man räkna med att folk kör 70 å då tycker jag inte man ska försöka pressa ner hastigheten under 70 till tex 50. men en skylt kan ju göra folk mer uppmärksamma. och få dom som kör över 70 att sakta ner till 70.

Litesom mitt problem. jag är inte ute efter att folk ska köra 20-30 utanför. för min del är det ok om folk håller 50. problemet är ju att många håller inte 50 utan mellan 70-90 (även högre)

Menade oxå att bosätter man sig vid en 70väg så måste man som förälder vara mer angelägen om att barna inte kommer inärheten av vägen pga hastigheten eller?

Grosshandlaren
25 april 2011 · 327 Inlägg

Här hemma är det ungarna som är problemet, en familj som har satt upp en korg och lirar på gatan. Helt ok tycker den familjen.

octavia Power of changes
25 april 2011 · 270 Inlägg

Jag förstår att folk kör som idioter man fan ska barnen leka på vägen äns ??
Ja ja .. barn vet inte bättre så dom kan springa ner på vägen, men då är det du som förälder stoppa dom för att springa ner på vägen.

Men om bilarna åker 50 km/h och ditt barn springer rakt ut på vägen vems fel är det ?? Föraren hinner inte stanna ??!

Förstå mig inte fel nu men vägen är gjort för fordon.
Bilar är HÅRDA, barn är MJUKA

En ska till hur fan ser du skillnaden mellan 50 och 70 :S
Det är en annan skillnad mellan 50 och 90~100

Power 0f You
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 april 2011 · 14 061 Inlägg

octavia skrev:
Jag förstår att folk kör som idioter man fan ska barnen leka på vägen äns ??
Ja ja .. barn vet inte bättre så dom kan springa ner på vägen, men då är det du som förälder stoppa dom för att springa ner på vägen.

Men om bilarna åker 50 km/h och ditt barn springer rakt ut på vägen vems fel är det ?? Föraren hinner inte stanna ??!

Förstå mig inte fel nu men vägen är gjort för fordon.
Bilar är HÅRDA, barn är MJUKA

En ska till hur fan ser du skillnaden mellan 50 och 70 :S
Det är en annan skillnad mellan 50 och 90~100

Kan man inte ta det lite lugnare när man vet att det finns barn i närheten av vägen. Visa lite empati och respekt. Går man upp 5 minuter tidigare så behöver man inte köra som idioter. Även fast det står 50 på skylten så "Måste" man inte köra 50 hela tiden utan man kanske får sakta ner där så krävs!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
killercow
25 april 2011 ·

octavia skrev:
Jag förstår att folk kör som idioter man fan ska barnen leka på vägen äns ??
Ja ja .. barn vet inte bättre så dom kan springa ner på vägen, men då är det du som förälder stoppa dom för att springa ner på vägen.

Men om bilarna åker 50 km/h och ditt barn springer rakt ut på vägen vems fel är det ?? Föraren hinner inte stanna ??!

Förstå mig inte fel nu men vägen är gjort för fordon.
Bilar är HÅRDA, barn är MJUKA

En ska till hur fan ser du skillnaden mellan 50 och 70 :S
Det är en annan skillnad mellan 50 och 90~100

barn ska inte leka på vägen. men barn är barn och har inte samma riskbedömning som en vuxen. broms och reaktiontiden blir längre om man kör i 70 än i 50. trodde jag var allmänt kännt. så visst finns det större chans att hinna stanna om nu ett barn kommit ut på vägen. visst springer ett barn ut mitt framför bilen så är 50 eller 70 skit samma.

menar du på fullaste allvar att om du står vid en väg att du inte kan avgöra om en bil kör 20km/h förfort?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 april 2011 · 14 061 Inlägg

Det förekommer många dumma kommentarer i denna tråd. Oavsett om man har rätt eller fel så vill man för den skull inte köra på nån. Det är ungefär som att gå över gatan vid övergångsstället när det kommer en bil för att bilen ska stanna men vad har man fått ut av det när man ligger som ett kolli om man ens lever. Ja, man kanske hade rätt men vad hjälper det.
Killercow, jag tror inte att man kommer längre i denna diskussion eftersom det finns så många som inte har det där med respekt och empati inbyggt. Jag förstår dig till fullo.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
henke_99 Offroad Racing
25 april 2011 · 3 122 Inlägg

Att se om en bil kör över en viss hastighet är inte så svårt, bara att "klocka" dom mellan exempelvis två lyktstolpar där man själv testat hur lång tid det tar vid korrekt hastighet. Ganska snart lär man sig se det utan hjälpmedel...

Barn är impulsiva och har inte samma förmåga som vuxna att tänka på säkerheten. Rymmer fotbollen ut på gatan så jagar dom efter utan att tänka på att dom springer ut i gatan. Så ÄR det med barn, det kvittar hur noga man lär dom. Barn är barn, det går inte att ändra på. Vuxnas körstil däremot går att ändra på. (om dom själva bara fattar det)

Jag håller även med om att barnen ska inte leka på vägen, det är lika fel som att inte hålla hastighetsbegränsningarna. Men finns det barn som leker i närheten av vägen så måste man räkna med att dom kan komma utspringande. Det går inte att förhindra alla olyckor som händer, men man kan försöka minska ner dom i möjligaste mån. Vill man som bilförare inte ta hänsyn till barn så får man helt enkelt köra någon annanstans, det finns gott om andra vägar som tar en dit man vill.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
octavia Power of changes
25 april 2011 · 270 Inlägg

Vettemannen skrev:

octavia skrev:
Jag förstår att folk kör som idioter man fan ska barnen leka på vägen äns ??
Ja ja .. barn vet inte bättre så dom kan springa ner på vägen, men då är det du som förälder stoppa dom för att springa ner på vägen.

Men om bilarna åker 50 km/h och ditt barn springer rakt ut på vägen vems fel är det ?? Föraren hinner inte stanna ??!

Förstå mig inte fel nu men vägen är gjort för fordon.
Bilar är HÅRDA, barn är MJUKA

En ska till hur fan ser du skillnaden mellan 50 och 70 :S
Det är en annan skillnad mellan 50 och 90~100

Kan man inte ta det lite lugnare när man vet att det finns barn i närheten av vägen. Visa lite empati och respekt. Går man upp 5 minuter tidigare så behöver man inte köra som idioter. Även fast det står 50 på skylten så "Måste" man inte köra 50 hela tiden utan man kanske får sakta ner där så krävs!

/Benny

skämtar du med mig benny ???
de finns barn på vägar ÖVERALLT, så du menar att ja ska visa empati när föräldrarna och barnen spelar bandy å fotboll på vägarna ? vad är det för respekt från dom till bilisterna ?

Jag vet inte vart du bor, men jag bor i Stockholm och jobbar även i stan där det finns barn överallt och spelar fotboll på vägarn, cyklar som idioter och springer rakt över övergångsstället trots det är rött för dom och grönt för mig, så kom inte med att jag inte har respekt eller empati för folk

Power 0f You
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang