opel_vectra_gts skrev:
som jag förstått så har dom blandat E10 i 95 nu? hur som helst, senast förra lördagen tog vi en tur till halland,från karlstad. bilen gick kanon fint så länge han gick på V-power, men snabbt insåg föraren att det började bli ont om bensin så vi tankade 95 i brist på 98 och ingen V-power mack såklart efter vägen. jag kan lova att efter ca 3mil så känner man av vad orklös bilen blev, kunde lätt göra omkörningar i 6an efter detta knappt så han orka i 4.
motorn började låta mycket mer och gå lite ojämt , kompressorn gav ingen "respons" , efter en liten felsökning så gav han fel på "bränsle sprutning" eller något liknande , med andra, så kommer återigen inte min bil kunna klara av E10? det gjorde inte han förra sommaren i Frankrike heller. samma symptom , klarade inte mer än 110km/h
Hur fan ska det gå för dessa bilar? tänker regeringen seriöst med röven?
Hur ligger det till med diesel bilar? kommer dom blanda i mycket sånt miljö-bögs propaganda bränsle? (ursäkta uttrycket)
funderar starkt på diesel bil framöver.
ska tillägga att vi tanka V-power så fort vi hitta en mack, fulltank på det och varva lite efter en stund så gick bilfan som om den vore ny! tyst och jämt , och BILLIGT! han låg på 0.9 med "E10" 0.6 med V-power .