1714
Sök

Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
29 april 2012
AcesHigh666 skrev:
KBAragger skrev:
Bergkuist skrev:
Tydligen så skiter regeringen i miljön, allt handlar om att få in mer skattepengar!
Nu ska E85, Biogas osv beläggas med skatter så ni som kör E85 känn er KÖRDA sad

http://www.dn.se/motor/nyheter/kvotplik … vag-att-ga

"Enligt regeringens förslag blir det också energiskatt på biodrivmedel från och med nästa år. I dag är de befriade från såväl energiskatt som koldioxidskatt. Vad det betyder i form av ökade priser vid pump är oklart. Lika oklart är om, och i så fall hur, kvotplikten också ska tillämpas på den stora mängden av E85 och biogas som säljs."

varför göra det i smyg eller bakom lögner? jag skulle fattat om de har ont om pengar och höjt skatten, jag hade inte blivit missnöjd då. men vafan smyga in energi skatt så, eller som med koldioxid skatten, bara gå in och påstå att det är för miljö frågan.... -_- nä nu må regeringen bättra såg roll jag litar snart inte på dem mer....

Om du någonsin litat på regeringen så tycker jag synd om dig... regeringen i sverige är inget annat är giriga idioter som håller varandra om ryggen och samarbetar i smyg. Hela systemet med att vi har en massa partier att rösta på är bara ett spel för galleriet.

Se bara på vapenfabriken i saudiarabien, här står svenske regering och förbjuder och fördömer all försäljning av vapen till diktaturer. Och sen visar det sig att det är skattepengar som gått till att finansiera en fabrik där nere? och detta vet alla politiker om givetvis, så dem kastade en syndabock till vargarna och resten spelar dumma.

tyvär är det som du säger ... sorgligt men sant sad

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
29 april 2012
Det är jävligt sorligt och jävligt sant. Jag röstar inte ens, jag kör blankröst varje gång. Jag ser bara regeringen och hela stadsmekanismen som något jag kan utnyttja imellanåt när nöden kräver. Men nu blir det för offtopic så jag slutar här....

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Rumpmas
3 860 Inlägg
29 april 2012
AlexSaab900 skrev:
Tyvärr nu kommer bensinen börja gå upp igen då de sänkte priserna för att locka kunder att tanka sad

Vilka de? Världsmarknadspriserna på råolja har sjunkit.
Senast redigerat av Andromeda (29 april 2012)

200 Inlägg
29 april 2012
Ja, priset på oljan har gått ner men det verkar stiga igen  hmm

Dumpersförare.
970 Inlägg
29 april 2012
Ludwigk skrev:
Ja, priset på oljan har gått ner men det verkar stiga igen  hmm

märks inte på soppa priset än iaf. 14,94 hemma

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

200 Inlägg
29 april 2012
Ne inte än, men det kommer säkert att höja med 10 öre och sedan fortsätter det. Vill inte tänka på hur mycket bensinen kommer att kosta till sommaren sad

Pim_Pim
29 april 2012
Ska bli intressant att se vad bensinpriset kommer att landa på under semestern.

Dumpersförare.
970 Inlägg
30 april 2012
Ludwigk skrev:
Ne inte än, men det kommer säkert att höja med 10 öre och sedan fortsätter det. Vill inte tänka på hur mycket bensinen kommer att kosta till sommaren sad

snackades så mycket att det skulle kosta så mycket men det har sänkt en del ändå. man får se vid semestertider, men det skiter jag i. jag slutar inte köra för det, smile

Opel Omega 2,0 16V /97

200 Inlägg
30 april 2012
Jag kommer inte heller sluta köra men det känns redan dyrt. sen ska de höja ytterligare. Snart måste vi köpa el-bilar hela bunten roll

Dumpersförare.
970 Inlägg
30 april 2012
Ludwigk skrev:
Jag kommer inte heller sluta köra men det känns redan dyrt. sen ska de höja ytterligare. Snart måste vi köpa el-bilar hela bunten roll

ja man får se vad det landar på.

Opel Omega 2,0 16V /97

200 Inlägg
30 april 2012
Ja precis tongue

Dumpersförare.
970 Inlägg
30 april 2012
Ludwigk skrev:
Ja precis tongue

Men dom hära elbilarna suger. du kommer inte långt på dom. skulle inte vilja ha en. sen är dom ju svindyra.

Opel Omega 2,0 16V /97

Pim_Pim
30 april 2012
Ludwigk skrev:

Tycker det är konstigt att inte fler åker elcyklar på tal om EL. cool
Man kommer rätt långt på en laddning och det är inte så ansträngade att trampa på när elmotorn hjälper till. tongue

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
30 april 2012
Pim_Pim skrev:
Ludwigk skrev:

Man kommer rätt långt på en laddning och det är inte så ansträngade att trampa på när elmotorn hjälper till. tongue

elcykel tongue  då kan man lika gärna köra elmoppe smile

Pim_Pim
30 april 2012
CHEEVA skrev:
Pim_Pim skrev:
Ludwigk skrev:

elcykel tongue  då kan man lika gärna köra elmoppe smile

Jo det är sant, men med elcykeln kan man ju vrida av strömmen och använda som en vanlig cykel.
Lite svårt med en elmoped om strömmen tar slut eller så. tongue

Aja, kanske lite offtopic nu big_smile

118 Inlägg
30 april 2012
De är luriga när de både sänker priserna för att sedan höja dem igen!

Man tänker något såhär:
De sänker 50 öre...whoooo ALLA tankar! Sen höjer de 35 öre, oh fyfan...nu har de höjt igen...men ändå bättre för de sänkte ju ändå 50 öre innan!

För att sedan göra om proceduren igen och vi har hamnat från 9:08kr/l till att de fick göra om skyltarna och nu är priset 14:98kr/l... Det handlar ju bara om att man ska höja lugnt så att inte sååå många reagerar. Jag menar, man kommer inte sluta köra bil för det! Jag älskar att köra min Omega Kombi som drar mer än min Fabia diesel men till vardags kör jag Fabian och finkör med Omegan:)!

Opel Vectra C 2.0T 2007'
Skoda Fabia 1,2 tsi 2013'

1 327 Inlägg
1 maj 2012
Trådstartare
Jag kommer ihåg när de var tvungen att byta ut alla bensinpris skyltar för att bränslet kostade över 10 kr. Då tyckte man att det var dyrt när det gick över 10 kr litern. Det var bättre förr..

961 Inlägg
3 maj 2012
AcesHigh666 skrev:
KBAragger skrev:
Bergkuist skrev:
Tydligen så skiter regeringen i miljön, allt handlar om att få in mer skattepengar!
Nu ska E85, Biogas osv beläggas med skatter så ni som kör E85 känn er KÖRDA sad

http://www.dn.se/motor/nyheter/kvotplik … vag-att-ga

"Enligt regeringens förslag blir det också energiskatt på biodrivmedel från och med nästa år. I dag är de befriade från såväl energiskatt som koldioxidskatt. Vad det betyder i form av ökade priser vid pump är oklart. Lika oklart är om, och i så fall hur, kvotplikten också ska tillämpas på den stora mängden av E85 och biogas som säljs."

varför göra det i smyg eller bakom lögner? jag skulle fattat om de har ont om pengar och höjt skatten, jag hade inte blivit missnöjd då. men vafan smyga in energi skatt så, eller som med koldioxid skatten, bara gå in och påstå att det är för miljö frågan.... -_- nä nu må regeringen bättra såg roll jag litar snart inte på dem mer....

Om du någonsin litat på regeringen så tycker jag synd om dig... regeringen i sverige är inget annat är giriga idioter som håller varandra om ryggen och samarbetar i smyg. Hela systemet med att vi har en massa partier att rösta på är bara ett spel för galleriet.

Se bara på vapenfabriken i saudiarabien, här står svenske regering och förbjuder och fördömer all försäljning av vapen till diktaturer. Och sen visar det sig att det är skattepengar som gått till att finansiera en fabrik där nere? och detta vet alla politiker om givetvis, så dem kastade en syndabock till vargarna och resten spelar dumma.

jadu, det är så sant.... man märkte ju vilken kalabalik det blev när det kom in ett nytt parti i riksdagen hmm
och gick våra skattepengar till den fabriken yikes jag trodde att det var företags pengar, men så kan det gå om man vill behålla positionen som världens största vapen exportör (per invånare) tongue

btw 15:05 95 oktan på OK Q8 smile

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
3 maj 2012
15:03 på Shell i Vaggeryd smile

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

Aldrig nöjd
804 Inlägg
3 maj 2012
KBAragger skrev:
AcesHigh666 skrev:
KBAragger skrev:

jadu, det är så sant.... man märkte ju vilken kalabalik det blev när det kom in ett nytt parti i riksdagen hmm
och gick våra skattepengar till den fabriken yikes jag trodde att det var företags pengar, men så kan det gå om man vill behålla positionen som världens största vapen exportör (per invånare) tongue

Det handlar om miljoner i skattepengar som investers varje år, detta till en vapenexport som drar in runt 14 miljarder varje år. Några av de bättre spenderade skattepengarna i min mening..

Livet är för kort för att äga Volvo.

Sök