2275
Sök

Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

796 Inlägg
7 juli 2012
MrEricsson skrev:
mrpalmer skrev:
MrEricsson skrev:

men tydligen mer mackar på mindre yta så de blir lite bättre priser wink

Tror knappast ni har mer bensinmackar än vad Uppsala har, men vad vet jag! wink

bara typ 12-13 st om man räknar med alla siofa

såifa

sen är ju typ bara 5 mackar på samma gata oxå

Tror vi har runt 20-stycken men det var ändå mkt för en stad med ca 40.000 invånare! smile

Hemma bra, garaget BÄST!

961 Inlägg
7 juli 2012
fan va kul, denna tråden är tillbaka, då får man lite mer att läsa om dan wink

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

GREASEMONKEY
822 Inlägg
8 juli 2012
KBAragger skrev:
fan va kul, denna tråden är tillbaka, då får man lite mer att läsa om dan wink

lol

Mvh S.Österdahl

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
8 juli 2012
mellan tisdag och torsdag höjdes bensinpriset från 13:89 till 14:74 här. vad fan kan det bero på? oroligheter i syrien och dålig fiskskörd på grönland kanske?

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
8 juli 2012
jonnielahti skrev:
Alex-s skrev:
mellan tisdag och torsdag höjdes bensinpriset från 13:89 till 14:74 här. vad fan kan det bero på? oroligheter i syrien och dålig fiskskörd på grönland kanske?

Anders Borgs semester blev lite dyrare än planerat? big_smile

javisstfan, alla satans politiker är på gotland och behöver få resa, boende och restaurangkäk betalt... nu förstår jag smile

1 142 Inlägg
8 juli 2012
om man nu tycker att bensinpriset är så högt så är de väll bara sälja bilen å skaffa busskort, eller bita i de sura äpplet å fortsätta tanka.

bensin å snus kan aldrig nå sitt högsta pris. alltid värt de

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
8 juli 2012
snoddas skrev:
om man nu tycker att bensinpriset är så högt så är de väll bara sälja bilen å skaffa busskort, eller bita i de sura äpplet å fortsätta tanka.

du har ju inte alla indianer i kanoten.

den stora grejen i det hela är varför bensinpriset skjuter i höjden utan anledning.

det är ju en fråga om moral också då de som bestämmer om skatten på bränsle tjänar över 80k i månaden och inte behöver bry sig medans någon låginkomsttagare som måste ta bilen till jobb för att man bor utanför stan måste dra in ytterligare på matinköp och nödvändigheter.

kollektivtrafiken må vara bra, men inte fan når den alla. långt ifrån.

Köpingsbo i exil
507 Inlägg
8 juli 2012
Alex-s skrev:
snoddas skrev:

den stora grejen i det hela är varför bensinpriset skjuter i höjden utan anledning.

det är ju en fråga om moral också då de som bestämmer om skatten på bränsle tjänar över 80k i månaden och inte behöver bry sig medans någon låginkomsttagare som måste ta bilen till jobb för att man bor utanför stan måste dra in ytterligare på matinköp och nödvändigheter.

Exakt, jag bor ändå i Stockholm men om jag inte hade bilen skulle jag inte kunna behålla jobbet, kollektivtrafiken går liksom inte jätteofta en bit utanför stan....speciellt inte på natten då jag jobbar.

Och åter igen, soppan är inte dyr, utan det är beskattningen som är helt åt helvete!
Som tur är finns ju etanolen som sparar mig många tusenlappar per år!

99 Inlägg
8 juli 2012
när den är uppe 25 kr litern då ska jag börja ta bussen

1 142 Inlägg
8 juli 2012
Alex-s skrev:
snoddas skrev:

låginkomsttagare är jag å ja måste ta bilen till jobbet för å passa in med mitt barn men. sverige är ett land som har ett fuckat system där ja inte kan se nått som gynnar år arbetare:/ men som sagt de är en situation man får acceptera även om dom drar 80 tusen i månaden. vi kan inte göra nått mer än å rösta var 4e år å varje gång så är de nått parti som säger att dom ska sänka bensinskatten men de blir aldrig så.

1 675 Inlägg
8 juli 2012
det är inte bensin bolagens fel dom höjer ytterst lite. tacka staten för all skatt och moms på bensinen, det är för närvarande 7-8 kr / litern. Det är bara sjukt!

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

1 675 Inlägg
8 juli 2012
gps18 skrev:
Fellow skrev:
Hur kan det vara lagligt att momsbeskatta skatt?

Allt för att konsumenter ska betala högre summor....
samma händer med elräkningen!

Det är bara sjukt. Du ska skatta på din lön, sen ska du skatta på allt du köper! bara sjukt!

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

Självlärd
3 083 Inlägg
8 juli 2012
Med tanke på nollvisonen som inrättades för x antal år sedan så är de fan inte konstigt att dom höjer skatten på soppan. Den lär aldrig uppnås fören vi går tillbaka till häst och vagn igen. Hur jävla säkra vägar och bilar vi än har så kommer folk att krocka, köra av vägen och köra utan bälte. Det kvittar. Så Enda sättet att få folk att sluta köra bil blir att höja soppaskatten tills folk inte har råd o köpa soppa längre.

Eller förbjuda alla bilar och sälja elbilar med en topphastighet på 25km/h

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Avstängd
10 388 Inlägg
8 juli 2012
Alex-s skrev:
snoddas skrev:

Det finns dock en alldeles ypperlig anledning till att politiker tjänar så bra som de gör

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

961 Inlägg
8 juli 2012
Volvo142_73a skrev:
Med tanke på nollvisonen som inrättades för x antal år sedan så är de fan inte konstigt att dom höjer skatten på soppan. Den lär aldrig uppnås fören vi går tillbaka till häst och vagn igen. Hur jävla säkra vägar och bilar vi än har så kommer folk att krocka, köra av vägen och köra utan bälte. Det kvittar. Så Enda sättet att få folk att sluta köra bil blir att höja soppaskatten tills folk inte har råd o köpa soppa längre.

nej men meningen är att vi ska tro att det är för att vi ska köpa snålare bilar, i själva verket är det för att politikerna vet att vi inte kan vara utan bensin, som snoddas sa. och han den ena talesmannen för MP sa ju själv att det kostar en hel del att bara sänka något öre (kommer inte ihåg den exakta summen men miljon belopp iaf) sedan är det trevlig miljö prestige för sveriges politiker.

-danskt ordspråk

Självlärd
3 083 Inlägg
8 juli 2012
KBAragger skrev:
Volvo142_73a skrev:

nej men meningen är att vi ska tro att det är för att vi ska köpa snålare bilar, i själva verket är det för att politikerna vet att vi inte kan vara utan bensin, som snoddas sa. och han den ena talesmannen för MP sa ju själv att det kostar en hel del att bara sänka något öre (kommer inte ihåg den exakta summen men miljon belopp iaf) sedan är det trevlig miljö prestige för sveriges politiker.

Det är ju förvisso också en möjlighet. Å andra sidan, sänker dom bensinskatten med 3 kronor så förlorar dom alltså miljardbelopp? Vilket istället resulterar i att dom höjer någon annan stans om man ska se de från den vinkeln. Sen funkar det väl kanske inte riktigt så i praktiken.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

961 Inlägg
8 juli 2012
Volvo142_73a skrev:
KBAragger skrev:
Volvo142_73a skrev:

Det är ju förvisso också en möjlighet. Å andra sidan, sänker dom bensinskatten med 3 kronor så förlorar dom alltså miljardbelopp? Vilket istället resulterar i att dom höjer någon annan stans om man ska se de från den vinkeln. Sen funkar det väl kanske inte riktigt så i praktiken.

jag antar att det är något i den stilen ja,

-danskt ordspråk

Rumpmas
3 860 Inlägg
8 juli 2012
snoddas skrev:
Alex-s skrev:
snoddas skrev:

låginkomsttagare är jag å ja måste ta bilen till jobbet för å passa in med mitt barn men. sverige är ett land som har ett fuckat system där ja inte kan se nått som gynnar år arbetare:/ men som sagt de är en situation man får acceptera även om dom drar 80 tusen i månaden. vi kan inte göra nått mer än å rösta var 4e år å varje gång så är de nått parti som säger att dom ska sänka bensinskatten men de blir aldrig så.

Ärligt talat. Om man inte kan förstå hur ett artificiellt högt bränslepris drabbar Sveriges ekonomi på nationell nivå kanske man inte borde skaffa barn.

Elektriker
718 Inlägg
9 juli 2012
Andromeda skrev:
Ärligt talat. Om man inte kan förstå hur ett artificiellt högt bränslepris drabbar Sveriges ekonomi på nationell nivå kanske man inte borde skaffa barn.

Nånstans tkr jag påhoppen får hejda sig lite. Och när man säger åt folk att dom inte borde ha barn för att man inte har hundra koll på hur allt i världen funkar så tkr jag gränsen är nådd. Så personliga påhopp kan ni hålla på med på Flashback. Nog om det.

Det jag reagerat mest på är just hur jäkla mkt priset har varierat, det känns som att priset ändrats tametusan varenda dag. Jag brukar tanka ganska precis en gång i veckan. Det skiljer alltid minst minst 30-40ören mellan varje gång, både uppåt och neråt.

Att priset ändras så mkt varje gång beror ju såklart på skatten som utväxlar ändringarna, men just att det ändras dagligen? Har det vare så förrut också?tongue

Som att kasta vatten i sjön.

Trucker
2 710 Inlägg
9 juli 2012
monno skrev:
Andromeda skrev:

Nånstans tkr jag påhoppen får hejda sig lite. Och när man säger åt folk att dom inte borde ha barn för att man inte har hundra koll på hur allt i världen funkar så tkr jag gränsen är nådd. Så personliga påhopp kan ni hålla på med på Flashback. Nog om det.

Det jag reagerat mest på är just hur jäkla mkt priset har varierat, det känns som att priset ändrats tametusan varenda dag. Jag brukar tanka ganska precis en gång i veckan. Det skiljer alltid minst minst 30-40ören mellan varje gång, både uppåt och neråt.

Att priset ändras så mkt varje gång beror ju såklart på skatten som utväxlar ändringarna, men just att det ändras dagligen? Har det vare så förrut också?tongue

Tankar du varje vecka? Fulltank då eller? Saaben? Pendlar du? Tycker de låter ofta.. jag har kört 200mil på två månader, tankar inte så ofta (fulltank)

Tycker som du att, Andromeda, inte kan avråda folk från att utöka sig om dom nu ej har sån koll på "världsekonomin". Deras fel? Ne, snarare våra styrande politiker som inte kan leva ett vanligt liv utan tillsammans med bankerna rånar oss med sina bonusar!

NOG OM DET! smile

Fart missbrukare

Sök