Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

Holiace
28 april 2011 · 1 754 Inlägg

RD_87 skrev:
Jag har länge funderat på om man kanske skulle kunna bli drivmedelsterrorist?

Jag med, sign me up broder!

Jag kan inget om allt.
gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
28 april 2011 · 901 Inlägg

OM vi samlas vi är flera än miljöpartiet!!!!!!!
efter diskussion här inne jag kollade "vägvalet" partiet i gbg (motormännens tidning "motor"nr5 2010)men det fokuserade i gbg o att slippa betala trängselskatt. http://www.vagvaletgbg.se/
Är det nån som är mer datakunnig än mig så vi kan göra en lista eller nåt liknande??
Nu som det är "bara 14+kr" o det blir inte typ tyskland http://www.svd.se/naringsliv/nytt-tyskt … 116281.svd eller greklands bensinpriser...

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
Saab 9-5 (2002)
pontiacen
28 april 2011 · 1 080 Inlägg

Precis, till märkesforum osv. kan ju respektive medlemmar lägga upp trådar. Menade snarare till folket som inte hänger på bilforum, facebook finns finns ju men tror inte det kommer tas alltför seriöst där roll Några som kan vara intresserade? Att organisera då alltså?

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.
pontiacen
28 april 2011 · 1 080 Inlägg

gps18 skrev:
OM vi samlas vi är flera än miljöpartiet!!!!!!!
efter diskussion här inne jag kollade "vägvalet" partiet i gbg (motormännens tidning "motor"nr5 2010)men det fokuserade i gbg o att slippa betala trängselskatt. http://www.vagvaletgbg.se/
Är det nån som är mer datakunnig än mig så vi kan göra en lista eller nåt liknande??
Nu som det är "bara 14+kr" o det blir inte typ tyskland http://www.svd.se/naringsliv/nytt-tyskt … 116281.svd eller greklands bensinpriser...

Tysklandsexemplet var ju inte verkligt pris, bara ett sätt att skrämma bort hmm folk då dem inte hade någon bensin

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.
BudgetDunkaren Osponsrad
28 april 2011 · 1 631 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Jag kommer alltid runt 70 mil på en tank. Oavsett hur de höjer och bär sig åt.

Mvh
smile Alexander

Jag kommer ungefär 50 mil på full tank, jag är på din sida. Visst staten kunde sänkt priset men vad skall man göra ? Kommer det ett uppror så är jag delaktig.

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
phillan4
28 april 2011 · 106 Inlägg

Jag är på!

Nog för min bil är snål, men jag ska fan inte sitta och åka 12mil varje dag och betala både skatt på min lön och för min bensin. 18,50 kr milen i ersättning, det är ju för fan vad bensin kostar nu.  Man får ju bara tillbaka en bråkdel av transport kostnaden.

Så jag är på, garanterat mååånga andra. Det börjar bli dags att göra något stort och visa att det är svenska folket som bestämmer i Sverige och inte några nissar som bor i STHLM eller någon annan storstad som ej behöver tillgång till bil.

Toyota Corolla "Torpeden" (2007)
gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
28 april 2011 · 901 Inlägg

Om vi samlas vi är flera än miljöpartiet typ!!!
Det finns vägvalet partiet i gbg,men de hade fokuserat på gbg o trängelskatt (motormännens tidning "motor" nr 5 -2010)
Är det nån som är mer datakunnig än mig o kan samla namn mm?

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9-5 (2002)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
28 april 2011 · 901 Inlägg

pontiacen skrev:

gps18 skrev:
OM vi samlas vi är flera än miljöpartiet!!!!!!!
efter diskussion här inne jag kollade "vägvalet" partiet i gbg (motormännens tidning "motor"nr5 2010)men det fokuserade i gbg o att slippa betala trängselskatt. http://www.vagvaletgbg.se/
Är det nån som är mer datakunnig än mig så vi kan göra en lista eller nåt liknande??
Nu som det är "bara 14+kr" o det blir inte typ tyskland http://www.svd.se/naringsliv/nytt-tyskt … 116281.svd eller greklands bensinpriser...

Tysklandsexemplet var ju inte verkligt pris, bara ett sätt att skrämma bort hmm folk då dem inte hade någon bensin

ja,men det ligger nåt i det om du ska tänka ett steg vidare....
Det finns INGA takpriser...

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
Saab 9-5 (2002)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
28 april 2011 · 901 Inlägg

pontiacen skrev:
Precis, till märkesforum osv. kan ju respektive medlemmar lägga upp trådar. Menade snarare till folket som inte hänger på bilforum, facebook finns finns ju men tror inte det kommer tas alltför seriöst där roll Några som kan vara intresserade? Att organisera då alltså?

jag är med,så gott jag kan

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9-5 (2002)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
Fellow
28 april 2011 · 1 581 Inlägg

Finns en sida som heter demonstrera.nu  som vi kan använda och hänvisa till.

Fellow
28 april 2011 · 1 581 Inlägg

Bensinskatteuppror.se här försökt kontakta Kenneth winsborg men utan svar. Vill driva vidare det han påbörjat.

gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
28 april 2011 · 901 Inlägg

Fellow skrev:
Bensinskatteuppror.se här försökt kontakta Kenneth winsborg men utan svar. Vill driva vidare det han påbörjat.

jag är med!
jag precis kollade den hemsida!

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9-5 (2002)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
Noxxer
28 april 2011 · 1 482 Inlägg

Undra hur långt dom tänker... När bensinpriset närmare sig 20kr/litern så kommer stor del av befolkningen ställa bilen, då snackar vi säkerligen hundratusentals personer som inte har råd att åka bil längre.

Statens säkra skattekassa försvinner, va gör dom då? smile Sänker priset igen?

Personligen tycker jag det är surt att betala mycket. Jag måste ta bilen till jobbet då jag jobbar 3 skift. 6 mil tur-retur till jobbet. Kan åka buss/tunnelbana med livet som insatts när jag jobbar kväll/natt vilket jag helst avstår. Så bara tanka o se glad ut o åka vidare.

BLT Service
Theracords Music Label
pontiacen
28 april 2011 · 1 080 Inlägg

Inte illa menat men tror inte att en namninsamling ger bättre respons nu än då, men alltid värt ett försök antar jag smile

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.
SportPilot Ubåtsingenjör
28 april 2011 · 7 232 Inlägg

jag är lätt med att organisera !

tycker att 1 maj nästa år är ett lagom datum att sätta då väldigt många helt enkelt strejkar ! vi skiter i allt och bara stannar hemma tills något händer ! Detta gör ju att staten måste agera tycker man

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
pontiacen
28 april 2011 · 1 080 Inlägg

Hur många har råd att bara stanna hemma? Tror dem flesta ger upp långt innan staten ens fattat att skiten börjat wink

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.
Fellow
28 april 2011 · 1 581 Inlägg

pontiacen skrev:
Inte illa menat men tror inte att en namninsamling ger bättre respons nu än då, men alltid värt ett försök antar jag smile

inte bara namninsamling utan fullskalig demonstration också

Noxxer
28 april 2011 · 1 482 Inlägg

CHEEVA skrev:
jag är lätt med att organisera !

tycker att 1 maj nästa år är ett lagom datum att sätta då väldigt många helt enkelt strejkar ! vi skiter i allt och bara stannar hemma tills något händer ! Detta gör ju att staten måste agera tycker man

Alla kan inte strejka.. tex jag. Går man därimot 2 miljoner pers till rikstadshuset och skriker och gormar som idioter och vägrar ge upp tills dom sänker priset så händer de nog grejjer.

BLT Service
Theracords Music Label
pontiacen
28 april 2011 · 1 080 Inlägg

Hade ju vart en syn för gudarna, kul att se maria wetterstrand försöka komma därifrån lol

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.
Fellow
28 april 2011 · 1 581 Inlägg

Noxxer skrev:

CHEEVA skrev:
jag är lätt med att organisera !

tycker att 1 maj nästa år är ett lagom datum att sätta då väldigt många helt enkelt strejkar ! vi skiter i allt och bara stannar hemma tills något händer ! Detta gör ju att staten måste agera tycker man

Alla kan inte strejka.. tex jag. Går man därimot 2 miljoner pers till rikstadshuset och skriker och gormar som idioter och vägrar ge upp tills dom sänker priset så händer de nog grejjer.

Precis är detta vad vi ska satsa på! Så många det går! Eller som sossarna säger, ALLA SKA MED!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang