Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
28 april 2011 · 901 Inlägg

pontiacen skrev:
Inte illa menat men tror inte att en namninsamling ger bättre respons nu än då, men alltid värt ett försök antar jag smile

det beror också på HUR MÅNGA ska skriva sitt namn!

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
Saab 9-5 (2002)
SportPilot Ubåtsingenjör
28 april 2011 · 7 228 Inlägg

Noxxer skrev:

CHEEVA skrev:
jag är lätt med att organisera !

tycker att 1 maj nästa år är ett lagom datum att sätta då väldigt många helt enkelt strejkar ! vi skiter i allt och bara stannar hemma tills något händer ! Detta gör ju att staten måste agera tycker man

Alla kan inte strejka.. tex jag. Går man därimot 2 miljoner pers till rikstadshuset och skriker och gormar som idioter och vägrar ge upp tills dom sänker priset så händer de nog grejjer.

sant, vad som än händer så hjälper jag mer än gärna till att organisera

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Fellow
28 april 2011 · 1 581 Inlägg

Nu måste vi helt enkelt komma fram till vad som gäller, datum, tid, information (ordentlig och riktig FAKTA!).
Och så många som möjligt bör aktivt stödja vidarespridandet av detta!

gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
28 april 2011 · 901 Inlägg

Fellow skrev:

Noxxer skrev:

CHEEVA skrev:
jag är lätt med att organisera !

tycker att 1 maj nästa år är ett lagom datum att sätta då väldigt många helt enkelt strejkar ! vi skiter i allt och bara stannar hemma tills något händer ! Detta gör ju att staten måste agera tycker man

Alla kan inte strejka.. tex jag. Går man därimot 2 miljoner pers till rikstadshuset och skriker och gormar som idioter och vägrar ge upp tills dom sänker priset så händer de nog grejjer.

Precis är detta vad vi ska satsa på! Så många det går! Eller som sossarna säger, ALLA SKA MED!

hahaha!
ja!

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
Saab 9-5 (2002)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
28 april 2011 · 901 Inlägg

pontiacen skrev:
Hade ju vart en syn för gudarna, kul att se maria wetterstrand försöka komma därifrån lol

hahaha!
mp ett av partierna som hittar på sk*t, o alla miljöpartister som jag vet röker 2packet cig/dagen samt de kör gamla bilar som knappt kan gå igen besiktning o spyr en massa skit...o sen de pratar om miljö!!!!

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
Saab 9-5 (2002)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
SportPilot Ubåtsingenjör
28 april 2011 · 7 228 Inlägg

Fellow skrev:
Nu måste vi helt enkelt komma fram till vad som gäller, datum, tid, information (ordentlig och riktig FAKTA!).
Och så många som möjligt bör aktivt stödja vidarespridandet av detta!

1 maj nästa år tycker jag låter som ett realistiskt datum

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
TLO
28 april 2011 · 1 062 Inlägg

Lama Sverige....här i den sista Sovjetstaten fixar ingen mera än att gnälla, o knyta näven i fickan.

"You Go, we go!"
Fellow
28 april 2011 · 1 581 Inlägg

Vi måste som sagt ha ett case att framföra med tydlig statistik för att motivera vårat mål.

Hamilton
28 april 2011 · 8 864 Inlägg

Återigen en tråd om dom kära bensinpriserna i stället för att starta en ny varje sommar (Ja priserna höjs lagom till sommaren) så använd dom trådar som redan finns.

Att återigen starta ett upprop vilken i ordningen är det 5e eller 10e? som inte leder till annat än massa inlägg i forumet är ganska meningslöst.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
_night_stalker_ 220 pounds of crazy
28 april 2011 · 1 418 Inlägg

Säger precis som min far. De e bara (okej, inte bara men till störst del) dom som har antingen små bränslesnåla skitbilar, typ Nissan Micra, eller tråkiga bilar som klagar på bensinpriset. Köp dig en riktig bil ist så du uppskattar bensinen ist.

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
28 april 2011 · 901 Inlägg

Fellow skrev:
Vi måste som sagt ha ett case att framföra med tydlig statistik för att motivera vårat mål.

Kan du skriva ett brev som det som har redan skrivit till finansutskottet?
Vi kan ha det här inne som tråd kanske o kan alla som skall delta skriva sitt namn,som på bilträffar!
Det angår oss alla,oavsett vilket/vilka partier har vi röstat på!

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9-5 (2002)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
TLO
28 april 2011 · 1 062 Inlägg

Namninsamling....how sweet...  Tror de har toapapper så det räcker på utskottet

"You Go, we go!"
Fellow
28 april 2011 · 1 581 Inlägg

Kan försöka skriva något i veckan. Men uppskattar all hjälp jag kan få.

gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
28 april 2011 · 901 Inlägg

har vi 300.000+ röster vi kan bilda ett parti o komma med i Riksdagen!
hehehehe!!!

Senast redigerat av gps18 (28 april 2011)

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
Saab 9-5 (2002)
phillan4
28 april 2011 · 106 Inlägg

_night_stalker_ skrev:
Säger precis som min far. De e bara (okej, inte bara men till störst del) dom som har antingen små bränslesnåla skitbilar, typ Nissan Micra, eller tråkiga bilar som klagar på bensinpriset. Köp dig en riktig bil ist så du uppskattar bensinen ist.

Kan ju vara så att de är ofta folk som pendlar som har små bränslesnåla bilar?
Men det kanske du inte har listat ut?

Toyota Corolla "Torpeden" (2007)
Audi_powah
28 april 2011 · 1 515 Inlägg

Hahah orka bry sig om bensin priset, de kommer ändå inte att sänka priset och alla kommer och fortsätta tanka....ni tror väl inte att hela sverige kommer att sluta köra bil bara för att det är dyrt? Hur mycket man än whinar så kommer det inte att blir bättre, blir bara dyrare och dyrare lol

För er som whinar redan nu så beräknas bensinen kosta upp mot 18kr/litern nästa sommar.... Sjukt, javisst. Något man kan göra åt det? Nej.

Köp en el-driven bil så slipper ni tanka lol

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
M103
28 april 2011 · 1 570 Inlägg

Det som stör mig mest är att bilåkandet håller på att bli en klassfråga med de höga skatterna. För de som tjänar bra gör det samma om bensinen kostar 15 kr/litern eller 30 kr/litern.

Problem två är att man betalar en skatt som bara försvinner. Vägskatten tex går förhoppningsvis till vägunderhåll osv. Att betala ett högt bensinpris ger ingenting tillbaka. En bättre luft är ingenting man märker och man bör ju föra en politik som gynnar skattebetalarna. Skattepengar ska cirkulera och inte gå till att ev förbättra barnbarnbarnbarnens luft. Den luften kommer ändå inte påverkas av Sverige om inte de stora ländera tex USA, Kina gör något.

Problem tre är att politiken inte verkar syfta på att minska utsläppen utan att minska bilanvändandet. Staten bör inte sträva efter att ändra människor livsstil på ett så omfattande sätt. Valfrihet tack.

Problem fyra är att folk inne i städerna, sthlm, göteborg tror de är nån ny borgarklass som äger städerna och ska införa trängselskatter och sk-t. Städerna ska alla ha tillträde till. Dålig luft och bilköer hör till en stad.

Jag har funderat på en lam prostestidé att man vrider igång bilen, låter den stå och spy ut avgaser i fem minuter helt i onödan och sen lägga upp på youtube. "5 minuter mot bensinskatten". Många bäckar små, till slut blir luften så dålig att de sänker skatten. Eller inte... hehe. smile Äh men man blir ju så jvla arg.

Senast redigerat av M103 (28 april 2011)

pontiacen
28 april 2011 · 1 080 Inlägg

gps18 skrev:

pontiacen skrev:
Inte illa menat men tror inte att en namninsamling ger bättre respons nu än då, men alltid värt ett försök antar jag smile

det beror också på HUR MÅNGA ska skriva sitt namn!

Förra gången skrev 1.8 miljoner på, brydde de sig inte då så gör de det knappast nu heller menar jag..

Kanske en enorm karavan genom huvudstaden, typ som förra vintern för saab i thn kan vara en ide´smile

Senast redigerat av pontiacen (28 april 2011)

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.
Fellow
28 april 2011 · 1 581 Inlägg

M103 skrev:
Det som stör mig mest är att bilåkandet håller på att bli en klassfråga med de höga skatterna. För de som tjänar bra gör det samma om bensinen kostar 15 kr/litern eller 30 kr/litern.

Problem två är att man betalar en skatt som bara försvinner. Vägskatten tex går förhoppningsvis till vägunderhåll osv. Att betala ett högt bensinpris ger ingenting tillbaka. En bättre luft är ingenting man märker och man bör ju föra en politik som gynnar skattebetalarna. Skattepengar ska cirkulera och inte gå till att ev förbättra barnbarnbarnbarnens luft. Den luften kommer ändå inte påverkas av Sverige om inte de stora ländera tex USA, Kina gör något.

Problem tre är att politiken inte verkar syfta på att minska utsläppen utan att minska bilanvändadet. Staten bör inte lägga ändra människor livsstil.

Jag har funderat på en lam prostestidé att man vrider igång bilen, låter den stå och spy ut avgaser i fem minuter helt i onödan och sen lägga upp på youtube. "5 minuter mot bensinskatten". Många bäckar små, till slut blir luften så dålig att de sänker skatten. Eller inte... hehe. smile Äh men man blir ju så jvla arg.

bra skrivet!
Till Audi powah, gör ingen nåt så händer inget nej! Skulle vi säga ifrån som britter och fransoser så blir de skillnad

Senast redigerat av Fellow (28 april 2011)

gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
28 april 2011 · 901 Inlägg

phillan4 skrev:

_night_stalker_ skrev:
Säger precis som min far. De e bara (okej, inte bara men till störst del) dom som har antingen små bränslesnåla skitbilar, typ Nissan Micra, eller tråkiga bilar som klagar på bensinpriset. Köp dig en riktig bil ist så du uppskattar bensinen ist.

Kan ju vara så att de är ofta folk som pendlar som har små bränslesnåla bilar?
Men det kanske du inte har listat ut?

oavsett om det är mindre snåla bilar(därför de köper dem) eller icke,bör finnas ett max pris&dra skatter/ momsen från bensin.Som sagt tidigare i USA kostar ner till 3,27usd/gallon.... dvs ca 5kr/lit....
Och det finns inte "bilskatt" heller!

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
Saab 9-5 (2002)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang