2397
Sök

Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
1 mars 2012
opelcoffe skrev:
TBOC_Razor skrev:
Det är knappast alltid man tjänar på att tanka fullt. Igår kostade soppan 15,03 och idag 14,83 så man hade ju förlorat en del på att tanka fullt igår wink

kan inte fatta hur det kan vara skillnad mellan bensin priset i tollarp och kristianstad. för tollarp har billigare bensin några öre iaf.

tankade precis för 14:83 på st1 ute på Vilan

Evildan
1 mars 2012
Puttejohnsson skrev:
TBOC_Razor skrev:
Det är knappast alltid man tjänar på att tanka fullt. Igår kostade soppan 15,03 och idag 14,83 så man hade ju förlorat en del på att tanka fullt igår wink

Samtidigt så innebär färre liter i tanken minskad vikt = drar mindre = billigare per mil smile

om vi ska räkna kilon kontra onödigt åkande till pumpen:
du behöver åka in några extra meter på macken och stänga av bilen samt sedan starta den igen för att sedan återgå till resandet.
tankar man fullt behöver man inte åka dom där extrametrarna in till pumparna macken lika ofta så det kanske istället sänker bränslekostnaden per mil?

749 Inlägg
1 mars 2012
Man skulle byggt en bil till gengas, de är billigt.
Fast man får ut å elda en stund innan man åker.
Senast redigerat av Bjornn (1 mars 2012)

Dumpersförare.
970 Inlägg
1 mars 2012
CHEEVA skrev:
opelcoffe skrev:
TBOC_Razor skrev:

kan inte fatta hur det kan vara skillnad mellan bensin priset i tollarp och kristianstad. för tollarp har billigare bensin några öre iaf.

tankade precis för 14:83 på st1 ute på Vilan

ligger dom i tollarp med ungefär. kommer tanka där när man ändå kör på det hållet om mornarna.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

80 Inlägg
1 mars 2012
opelcoffe skrev:
monno skrev:
opelcoffe skrev:

Tror inte att folk kommer sluta tanka. men jag hade sj inte tankat fullt, fy fan

(OBS Ironi.)

Ja jag drabbas då inte av höjda bensinpriser, jag tankar ändå alltid bara för en hundring smile

(Inte lika mkt ironi)
Funderar mest varför man inte ska tanka fullt? Vist att du sparar lite bränsle på lättare bil, men måste ju ändå va bättre å tanka full tank, soppan blir ju dyrare för varje gång man tankar, ju mer sällan man tankar ju bättre, lr?wink

jag tankar bara det jag behöver för veckan till jobb. alla är inte gjorda av pengar. familjen är viktigare än bensin. men visst tjänar man på att tanka fullt men som sagt tankar jag bara för det som behövs

Idag tankar jag alltid fulltank pga det känns som att man inte gör annat än tankar när man slänger in en 100lapp var dag. Sen är jag alltid på obemannade stationer, alltid några ören som skiljer.

* Studerande *
563 Inlägg
1 mars 2012
Får man fråga VART/VILKA bensionstationer NI brukar tanka på/vid? Själv tankar man alltid vid en JET / ST1 - station.

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
1 mars 2012
Ljepone skrev:
Får man fråga VART/VILKA bensionstationer NI brukar tanka på/vid? Själv tankar man alltid vid en JET / ST1 - station.

sti samt din ex... händer ibland att man även häller i en skvätt vid statoil

Pim_Pim
1 mars 2012
Ljepone skrev:

Okej, jo ST1 tankade jag på förut men det är alltid massa strul där för mig(50% chans på att man får tanka typ..)
Brukar bli att jag tankar på Tanka big_smile

7 100 Inlägg
1 mars 2012
Ljepone skrev:

eftersom preem är närmast,så blire preem smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Forummoderator
26 474 Inlägg
1 mars 2012
Ljepone skrev:

ST1 finns inte ens häromkring.
Själv tankar jag på Statoil eller OK.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Smålänning
7 887 Inlägg
1 mars 2012
Oftast tankar jag på Jet, men händer att det blir Preem också. Preem verkar ha mindre etanol i bensinen än jet, för bilen drar mindrte på Preems soppa...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

* Studerande *
563 Inlägg
1 mars 2012
Okej, då är man icke ensam!  Innan jag ställde av bilen så tankade jag endast på JET-stationen vid Solna & Huddingevägen (medlemkort,/månadsfaktura).  Har dock aldrig tankat fordonet på statoil/okq8 (endast hyrbilar&kundbilar), tycker helt enkelt att de håller för "höga" priser tongue

Men JET är min favorit hittils (kanske för att den e närmast t/f arbete/skola?!) big_smile

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
1 mars 2012
Ljepone skrev:
Okej, då är man icke ensam!  Innan jag ställde av bilen så tankade jag endast på JET-stationen vid Solna & Huddingevägen (medlemkort,/månadsfaktura).  Har dock aldrig tankat fordonet på statoil/okq8 (endast hyrbilar&kundbilar), tycker helt enkelt att de håller för "höga" priser tongue

Men JET är min favorit hittils (kanske för att den e närmast t/f arbete/skola?!) big_smile

men då skaffar man statoil kortet så drar de rabbat per liter så är man nere i jet och preems priser ändå.

men ska man köra chash lr konto kort äre "dyrt"

448 Inlägg
2 mars 2012
peugot kort är nice, då får man 20 öre rabatt även vid obemannade stationer smile så snitt ca 35öre billigare än alla andra här hehe

Xzit

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
2 mars 2012
Nu måste dom nog höja priset lite.
Kunga familjen har gått ut med att dom vill ha mer pengar.
Istället för de 386 miljoner skatte pengar dom får nu varje år så vill dom ha en höjning till 398 miljoner skatte pengar om året.
Motiveringen: Familjen har blivit större.

Är de ett jävla skämt?!
Dom behöver inte betala någonting själva? Dom borde klara sig på 30k var i fick pengar varje månad tycker jag!

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

1 997 Inlägg
2 mars 2012
Tankade full tank igår morse på ST1 i Rotviksbro, 14,42 kändes som ett okej pris! smile

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
2 mars 2012
marwin_of_sweden skrev:
Istället för de 386 miljoner skatte pengar dom får nu varje år så vill dom ha en höjning till 398 miljoner skatte pengar om året.

Är de ett jävla skämt?!
Dom behöver inte betala någonting själva? Dom borde klara sig på 30k var i fick pengar varje månad tycker jag!

Kungen och hans gelikar vill spara ihop 200miljoner åt den nya prinssesan så hon har nått att leva av när hon blir äldre, hon ska ju inte måste jobba tills hon blir 75 stackarn.

Men vad är några miljoner till Calle då vi lånat ut 100miljader till 0,1% ränta indirekt till grekland.

2slow

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
2 mars 2012
M_Broberg skrev:
azid skrev:
marwin_of_sweden skrev:

Är de ett jävla skämt?!

Kungen och hans gelikar vill spara ihop 200miljoner åt den nya prinssesan så hon har nått att leva av när hon blir äldre, hon ska ju inte måste jobba tills hon blir 75 stackarn.

Men vad är några miljoner till Calle då vi lånat ut 100miljader till 0,1% ränta indirekt till grekland.

12 miljoner..

Staten lägger ut mellan 1000-1010 miljarder per år roll

får in runt 800 miljarder i skatter.

Tror inte riktigt att 12 miljoner till kungahuset är det som stjälper skutan, snarare dom miljarder vi lägger på alla onödiga undersökningar och kommittéer.

Nae 12 miljoner gör väl ingen större skillnad. Blir mest irriterad över att dom ber om mer pengar!
398 miljoner i fick pengar åt familjen per år, tycker de är ganska överdrivet mycket.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Elektriker
718 Inlägg
2 mars 2012
Ja lite humor är det ju att dom behöver 12mille extra p.g.a Daniel och bäbisen, antar att han kör på nån svindyr proteindrink och ungen har väl guldblöjor;)

Kan förstå att dom får ökade utgifter, men 12 mille?tongue

Som att kasta vatten i sjön.

Elektriker
718 Inlägg
2 mars 2012
opelcoffe skrev:
monno skrev:
opelcoffe skrev:

Tror inte att folk kommer sluta tanka. men jag hade sj inte tankat fullt, fy fan

(OBS Ironi.)

Ja jag drabbas då inte av höjda bensinpriser, jag tankar ändå alltid bara för en hundring smile

(Inte lika mkt ironi)
Funderar mest varför man inte ska tanka fullt? Vist att du sparar lite bränsle på lättare bil, men måste ju ändå va bättre å tanka full tank, soppan blir ju dyrare för varje gång man tankar, ju mer sällan man tankar ju bättre, lr?wink

jag tankar bara det jag behöver för veckan till jobb. alla är inte gjorda av pengar. familjen är viktigare än bensin. men visst tjänar man på att tanka fullt men som sagt tankar jag bara för det som behövs

Vadå gjord av pengar? Får du lön varje vecka eller?

Om du tankar fullt varannan vecka eller det du behöver varje vecka är väl fullständigt skitsamma ekonomiskt?
Att man kanske måste göra det i slutet av månaden kan jag förstå, vissa kan ha väldigt lite kvar då. Men att man på något vis skulle tjäna på att inte tanka fullt förstår jag inte?

P.S Nu när jag vräkt ur mig detta inser jag att du kanske inte kör så mkt bil per månad? Men som sagt, att betala 800kr en gång i månaden eller 200kr 4ggr i månaden spelar ju liksom ingen roll?

Som att kasta vatten i sjön.

Sök