2907
Sök

Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

162 Inlägg
10 mars 2012
TBOC_Razor skrev:
opelcoffe skrev:
940hx35 skrev:
16.07 för V-power... dags att börja cykla snart!

eller så ger man fan i att tanka v power

Svårt om man har en bil som bara får gå på bensin med oktan på minst 98...

Min 9-5:a var tex mappad till högre oktan och när jag pressade bilen med JET 95 i tanken rasade motorn...  så ibland måste man faktiskt tanka 98/V-Power.

ja som sagt, audin är mappad för 98 eller högre satt har inte så mycket att välja på!

Ju fortare du kör, ju mindre tid förbrukar du på vägen och därefter minskar risken för olyckor!

Dumpersförare.
970 Inlägg
10 mars 2012
940hx35 skrev:
TBOC_Razor skrev:
opelcoffe skrev:

Min 9-5:a var tex mappad till högre oktan och när jag pressade bilen med JET 95 i tanken rasade motorn...  så ibland måste man faktiskt tanka 98/V-Power.

ja som sagt, audin är mappad för 98 eller högre satt har inte så mycket att välja på!

Då är det en annan sak. otur för er som är tvungna att tanka den då.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

162 Inlägg
10 mars 2012
opelcoffe skrev:
940hx35 skrev:
TBOC_Razor skrev:

Då är det en annan sak. otur för er som är tvungna att tanka den då.

aa verkligen!

Ju fortare du kör, ju mindre tid förbrukar du på vägen och därefter minskar risken för olyckor!

3 354 Inlägg
10 mars 2012
25kr skillnad på fulltank så är det nästan dumsnålt att köra 95 ist för 98. förutsatt att det finns 98
obs häromkring ligger det på knappt 30-50 öre i skillnad så.

samt likagärna ta "vanlig" 98 ist för den numera "dekaltrimmade" 98oktan ala V-power
Senast redigerat av Seth (10 mars 2012)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Dumpersförare.
970 Inlägg
10 mars 2012
Seth skrev:
25kr skillnad på fulltank så är det nästan dumsnålt att köra 95 ist för 98. förutsatt att det finns 98

man tankar vad  man vill.

Opel Omega 2,0 16V /97

3 354 Inlägg
10 mars 2012
opelcoffe skrev:
Seth skrev:

jovisst men om bilen är mappad för 98 oktan så

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Dumpersförare.
970 Inlägg
10 mars 2012
Seth skrev:
opelcoffe skrev:
Seth skrev:

ja men det var inte så jag menar i heller.

Opel Omega 2,0 16V /97

3 354 Inlägg
10 mars 2012
opelcoffe skrev:
Seth skrev:
opelcoffe skrev:

ja men det var inte så jag menar i heller.

vet.

Rumpmas
3 860 Inlägg
10 mars 2012
Seth skrev:

samt likagärna ta "vanlig" 98 ist för den numera "dekaltrimmade" 98oktan ala V-power

Jag är lat ibland. Det innebär att jag ogärna går och skaffar ett bensinkort hos någon av de stora bemannade mackarna. Och gör jag inte det blir skillnaden drygt 60-70 spänn per tank på att fylla 98 oktan på en bemannad mack och att fylla 95 oktan på en obemannad. Det är en fördyring på nästan 10%.

Min bil är också specad för 98 oktan men går att köra på 95 oktan med något minskad prestanda en het sommardag (blir ju något lättare knacktendenser med något nedreglerad effekt som följd med lägre oktanhalt). Men nu på vintern finns det ingen mening med att tanka 98 oktan i min bil i alla fall, nu när insugstempen är behagligt låg även på fullgas.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
10 mars 2012
ExXtr3me skrev:
Ljepone skrev:
Någon som undrar/ slagit´s utav tanken att regeringen kanske"medvetet" höjer bensinpriset (skatt/moms etc) för att få folk & åka kommunalt/kollektivt?... Dvs juh mer som åker kommunalt och nyttjar kollektivatjänster som buss, t-bana, p-tåg & SJ -tåg (+ ökat antal resenärer), juh mera pengar driver SJ/SL/MTR in & på så sätt behåller man "monopolet"  ? roll

Inte för att det har så jääävla mycket med tråden att göra men en liten snabbis OT

Det är ju knappast billigt att åka med SL heller..

Jo? 790:- i månaden för att få åka så mycket buss, tåg eller tub i stockholms län man vill...det är fan billigt

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

12 086 Inlägg
10 mars 2012
Grejen är ju den att folk åker inte mer kommunalt, det har dom ju märkt. Jag vet inte vad som biter på folk, jag åker fortf V8 så på mig biter det inte alls tongue Kommunalt kommer jag aldrig börja åka, aldrig.

Däremot blir det ju inte 8 cylindrar nästa gång.

Aldrig nöjd
804 Inlägg
10 mars 2012
Germax skrev:
Grejen är ju den att folk åker inte mer kommunalt, det har dom ju märkt. Jag vet inte vad som biter på folk, jag åker fortf V8 så på mig biter det inte alls tongue Kommunalt kommer jag aldrig börja åka, aldrig.

Däremot blir det ju inte 8 cylindrar nästa gång.

Det handlar ju knappast om att få folk att åka mer kommunalt, utan att mjölka så mycket som möjligt på något som folk inte kan välja bort. Skall man åka kommunalt behövs det ju fan 30 timmar på ett dygn för att man skall hinna med allt.

Livet är för kort för att äga Volvo.

Aldrig nöjd
804 Inlägg
10 mars 2012
discokapten skrev:
ExXtr3me skrev:
Ljepone skrev:
Någon som undrar/ slagit´s utav tanken att regeringen kanske"medvetet" höjer bensinpriset (skatt/moms etc) för att få folk & åka kommunalt/kollektivt?... Dvs juh mer som åker kommunalt och nyttjar kollektivatjänster som buss, t-bana, p-tåg & SJ -tåg (+ ökat antal resenärer), juh mera pengar driver SJ/SL/MTR in & på så sätt behåller man "monopolet"  ? roll

Inte för att det har så jääävla mycket med tråden att göra men en liten snabbis OT

Det är ju knappast billigt att åka med SL heller..

Jo? 790:- i månaden för att få åka så mycket buss, tåg eller tub i stockholms län man vill...det är fan billigt

Det kostar 790kr för att åka hur mycket man vill, men sedan tar det också flera timmar extra om månaden för att åka med kollektivtrafiken. Jag bor strax utanför Göteborg och en resa som tar 30-45 minuter med bil beroende på trafik och väder tar alltid 1 tim 45 min till 2 timmar med buss. Då räknar jag inte med de 20 min man måste vänta på bussen för att få åka med..

Livet är för kort för att äga Volvo.

1 482 Inlägg
10 mars 2012
Idag tankade jag Bmw'n med Blyfri 98 för 16.43/litern! Kändes jättebra....not.
Senast redigerat av Noxxer (10 mars 2012)

BLT Service
Theracords Music Label

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
10 mars 2012
TBOC_Razor skrev:
opelcoffe skrev:
940hx35 skrev:
16.07 för V-power... dags att börja cykla snart!

För det vara bara mappningen som gjorde att det rasade? Vad var det som rasade?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Of World
3 378 Inlägg
10 mars 2012
14.48 för Shell V-Power , körde fulltank på det innan dom höjer till 16 eller 20... bara senast igår låg den på 16.03 ... konstigt att dom kan sänka o höja när dom känner för det..

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
10 mars 2012
discokapten skrev:
TBOC_Razor skrev:
opelcoffe skrev:

Nej det sa jag inte...

Men det var en av flera orsaker till raset.

Jag skulle till jobbet och var försenad så jag var stressad, hade precis fått hem två Gtech Pro-RR och tänkte då slå två flugor i en smäll och testa en repa på väg till jobbet. Så jag drog lite försiktigt och det gick skitbra tills en av kolvarna bara blev småsmulor tongue

Jag tänkte inte på att jag hade tanken full med jets skitsoppa och trodde inte att det skulle vara så farligt att dra på med fisljummen bil men ja, det slutade som sagt med motorras och det kostade mig cirka 45K för ny bottendel från maptun med smidda kolvar, renoverad topp och sen arbete på det.

Har aldrig kört med annat än V-Power varken före eller efter raset....

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

5 198 Inlägg
10 mars 2012
TBOC_Razor skrev:
discokapten skrev:
TBOC_Razor skrev:

Nej det sa jag inte...

Men det var en av flera orsaker till raset.

Jag skulle till jobbet och var försenad så jag var stressad, hade precis fått hem två Gtech Pro-RR och tänkte då slå två flugor i en smäll och testa en repa på väg till jobbet. Så jag drog lite försiktigt och det gick skitbra tills en av kolvarna bara blev småsmulor tongue

Jag tänkte inte på att jag hade tanken full med jets skitsoppa och trodde inte att det skulle vara så farligt att dra på med fisljummen bil men ja, det slutade som sagt med motorras och det kostade mig cirka 45K för ny bottendel från maptun med smidda kolvar, renoverad topp och sen arbete på det.

Har aldrig kört med annat än V-Power varken före eller efter raset....

Konstaterat av oberoende verkstad att det berodde på 95 ? (jets skitsoppa) troligen samma soppa som så många andra.

Dumpersförare.
970 Inlägg
10 mars 2012
Andromeda skrev:
Seth skrev:

Jag är lat ibland. Det innebär att jag ogärna går och skaffar ett bensinkort hos någon av de stora bemannade mackarna. Och gör jag inte det blir skillnaden drygt 60-70 spänn per tank på att fylla 98 oktan på en bemannad mack och att fylla 95 oktan på en obemannad. Det är en fördyring på nästan 10%.

Min bil är också specad för 98 oktan men går att köra på 95 oktan med något minskad prestanda en het sommardag (blir ju något lättare knacktendenser med något nedreglerad effekt som följd med lägre oktanhalt). Men nu på vintern finns det ingen mening med att tanka 98 oktan i min bil i alla fall, nu när insugstempen är behagligt låg även på fullgas.

Vet sj på min bil att jag sänkte förbrukning rätt bra med 98. men efersom den är så dyr tankar jag inte den så länge 95 finns

Opel Omega 2,0 16V /97

1 412 Inlägg
10 mars 2012
Jag brukar alltid tanka 98 oktan, iaf firebirden går bättre på den än 95. Dom brukar ju kosta ju typ samma.

Tyvärr vet jag inte vad det kostade sist, var nog ett halvår sedan jag kollade priset men det var säkert dyrt......

Sök