ts007 skrev:
Brinka skrev:
Fan va snyggt det blev!

Så nu är det bara att fortsätta nu då? För man får ju mersmak av sånt här.. Iallafall jag!
Tack Brinka, japp nu vill jag bara göra mer hehe, skulle sitta fint o göra som dig med instrumentbrädan men frågan e om man klarar det;-)
Jag var för snabb på I-brädan tror jag.. Skulle ha blivit lite mer erfaren först.. Fick ju tips i efterhand när det var försent. Sen om du ska klä I-brädan så hade det kanske varit bäst om du skaffat en extra bräda som du klär, å sen byter ut. För det är inte gjort på en eftermiddag lixom.. För du kan inte klä hela brädan med ett stycke tyg, utan du måste sy ihop flera bitar. Å till det så behöver du ha brädan lös att mäta på, prova tygstyckena allt eftersom å hålla på, ända tills du sytt allt klart. Sen ska det limmas och monteras i flera steg. För man tar inte allt på en gång.. Då kommer det bara att sluta med att du får göra om allt.. Se till att du jobbar i ett hyggligt ljudtätt rum, för svordomarna och andra väldigt fula ord kommer att hagla!

Alcantara är inte vidare samarbetsvilligt.. Å P2:ornas I-bräda har inverterade former man ganska snart lär sig hata.. Haha! Speciellt böjen över handskfacket..
Men om du klarar det, så har du sparat runt 10 papp, för det är vad det skulle kosta att lämna in det hos en sadelmakare..

Så ett hett tips är att klä en massa andra saker först, och lär dig hur detta jävla tyg beter sig..

Då är du bättre förberedd.

Tillägg: En häftpistol är bra att ha oxå.. Jag häftade en hel del innanför kanten till handskfackshålet.. Tyget är spänt som en fiolsträng där, så lite extra säkerhet var bra.