3078
Sök

Skånes V70N T-gul edition.

Uppgradering av ljudet:-)

558 998 Visningar
Uppdaterades senast 19 mars 2015
1 777 Inlägg
30 maj 2012
Trådstartare
danielbrorsson skrev:
Din bil blir ju bara snyggare för varje dag Skåne, kul läsning big_smile

Tackar , kul att höra:-) Hoppas vi ses på nån träff i sommar;-)

Meus ipsius Deus sum
636 Inlägg
1 777 Inlägg
30 maj 2012
Trådstartare
Brinka skrev:
Kungligt!! big_smile

lol

1 777 Inlägg
30 maj 2012
Trådstartare
tobzter skrev:
Mumma vad mysigt

Tackar, blev riktigt nöjd och så har jag fått igång min gps på stereon också:-) Bluepower mailade ny mjukvara och efter 5 min så var allt igång som det skulle:-) Bra service!!

Nu ska jag försöka att få loss mina nackstöd:-(

Meus ipsius Deus sum
636 Inlägg
30 maj 2012
Nackstöden är riktigt jobbiga att få loss.. Men det finns en punkt för varje pinne, som skall tryckas in nere på baksidan av ryggstödet. Inte helt lätt att hitta.. Jag skulle plocka ett par nackstöd på skroten, men fick ta hjälp av en kille där för att få loss dem. Så det underlättar helt klart om man är två. En som trycker å en som sliter..

1 777 Inlägg
30 maj 2012
Trådstartare
Brinka skrev:
Nackstöden är riktigt jobbiga att få loss.. Men det finns en punkt för varje pinne, som skall tryckas in nere på baksidan av ryggstödet. Inte helt lätt att hitta.. Jag skulle plocka ett par nackstöd på skroten, men fick ta hjälp av en kille där för att få loss dem. Så det underlättar helt klart om man är två. En som trycker å en som sliter..

Jo jag har en polare på väg hit, testade själv o fick psykos:-)

1 309 Inlägg
30 maj 2012
ts007 skrev:
Brinka skrev:

hahahaha big_smile

Kolla gärna in detta projekt som jag är involverad i.
http://www.garaget.org/EdstromRacing

Det är lättare att prata än att få något sagt.
735 Inlägg
30 maj 2012
ts007 skrev:
Brinka skrev:

Det är inte alls svårt! Tar bara några sekunder.

Sätt dig i baksätet och följ kanten/sömmen som går på ryggstödet med tummen. Börja en bit nedanför svängen och låt fingret följa sömmen. När du svängen nästan är slut uppe i högsta läget känner du "hack" i kanten i ryggstödet. Där har du låshaken! Tryck nu försiktigt rakt in i ryggstödet samtidigt som du med andra handen trycker nackstödet nedåt på samma sida. Då bör du höra ett lite klickljud. Håll kvar låshaken intryckt och byt rpp med andra handen. Stick in den under nackstödet och pressa lite uppåt. Då kan låshaken inte gå in i låsläge igen. Gör likadant med nackstödets andr"ben". När båda hakarna har släppt är det bara t dra nackstödet rakt upp!

Jag vet att jag har lagt upp en bild på SVXC som visar varman hittar låshakarna. Ska se om jag kann tta var.
Kom  bara ihåg, ANVÄND INTE våld.  Låshakarna är av plast!

Hittade bilden!

http://www.v70classic.se/svxc7/IMG_0007b.jpg
Du trycker rakt in vid mina fingertoppar!
Senast redigerat av MrH (30 maj 2012)

1 777 Inlägg
30 maj 2012
Trådstartare
Tusen tack Mange, tog ett tag att hitta o precis när jag var klar fick jag ditt sms haha:-) Fick även telesupport av Peter Wsmile

Så blev det:-) Kunde inte fota bägge då det blev för mörkt:-)

http://forumbilder.se/images/410201214239P9979.jpg

Dags att köpa en riktig kamera känns det som haha:-)

Meus ipsius Deus sum
636 Inlägg
30 maj 2012
MrH skrev:
ts007 skrev:
Brinka skrev:

Det är inte alls svårt! Tar bara några sekunder.

Sätt dig i baksätet och följ kanten/sömmen som går på ryggstödet med tummen. Börja en bit nedanför svängen och låt fingret följa sömmen. När du svängen nästan är slut uppe i högsta läget känner du "hack" i kanten i ryggstödet. Där har du låshaken! Tryck nu försiktigt rakt in i ryggstödet samtidigt som du med andra handen trycker nackstödet nedåt på samma sida. Då bör du höra ett lite klickljud. Håll kvar låshaken intryckt och byt rpp med andra handen. Stick in den under nackstödet och pressa lite uppåt. Då kan låshaken inte gå in i låsläge igen. Gör likadant med nackstödets andr"ben". När båda hakarna har släppt är det bara t dra nackstödet rakt upp!

Jag vet att jag har lagt upp en bild på SVXC som visar varman hittar låshakarna. Ska se om jag kann tta var.
Kom  bara ihåg, ANVÄND INTE våld.  Låshakarna är av plast!

Fantastiskt! big_smile Tänk om jag vetat det på Returbilen-invigningen!

84 Inlägg
30 maj 2012
snyggt men hur gör du med sladdarna??

1 777 Inlägg
30 maj 2012
Trådstartare
MR-BOW skrev:
snyggt men hur gör du med sladdarna??

Tack, sladdarna är inkopplade o går under klädseln och ner under sätet:-)

1 777 Inlägg
30 maj 2012
Trådstartare
volvo240tic skrev:
Stora tummen upp

Tack Danne, kommer mera så småningom:-)

977 Inlägg
30 maj 2012
Blev ju löjligt läckert med flockade i-brädan! wink

Plåtis
948 Inlägg
30 maj 2012
F... vad bra.... Duktig kille.... big_smile

Jag gjorde en liten hest!
2 100 Inlägg
30 maj 2012
Jäkligt snyggt! Var ett riktigt lyft för kupén med den flockade brädan smile Du lär väl slippa den jobbiga reflektionen i vindrutan också när solen ligger på..

Tja!

1 777 Inlägg
31 maj 2012
Trådstartare
-ekgbg- skrev:
Blev ju löjligt läckert med flockade i-brädan! wink

Ja att man inte kom på detta innan haha:-)

1 777 Inlägg
31 maj 2012
Trådstartare
Rille-K skrev:
F... vad bra.... Duktig kille.... big_smile

Tack min mentor haha:-)

Sök