3468
Sök

Skoda Fabia -01: Felkod P0606

3 Inlägg
2 maj 2011
Trådstartare
Har en Skoda Fabia 01 med en lysande motorstyrningslampan. Kopplande in OBDII och fick fram kod P0606 (ecm pcm processor fault) styrdon intern fel. Annars går bilen bra dock lite orolig tomgång.

Jag gjorde rent kotakterna som går till motorn och raderade bort felkoden. Koden försvann sen dess (två dagar sen) och tomgången blev något bättre.

Jag undrar vad det kan vara för fel?

Mycket tacksam för svar

Rubriken redigerad, läs rubriksanvisningarna // moderator

3 Inlägg
3 maj 2011
Trådstartare
adde81 skrev:
Har en Skoda Fabia 01 med en lysande motorstyrningslampan. Kopplande in OBDII och fick fram kod P0606 (ecm pcm processor fault) styrdon intern fel. Annars går bilen bra dock lite orolig tomgång.

Jag gjorde rent kotakterna som går till motorn och raderade bort felkoden. Koden försvann sen dess (två dagar sen) och tomgången blev något bättre.

Jag undrar vad det kan vara för fel?

Mycket tacksam för svar

Rubriken redigerad, läs rubriksanvisningarna // moderator

Någon som känner till felkoden P0606?

Tack på för hand

...has left the building...
4 474 Inlägg
3 maj 2011
Googla....

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

3 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
dawwe skrev:
Googla....

Gjorde det och fick fram (ecm pcm processor fault) styrdon intern fel. Som jag skrev på första inlägget men jag vill gärna ha närmare info.

tack

1 Inlägg
1 april 2014
Hej jag har exakt samma problem förutom att felkoden kommer hela tiden tillbaka. Hur rengjorde du kontakterna till motorn? Gjorde du något mer än så för att åtgärda felet?

Sök