3106
Sök

Lustgasfolket - förenen er. Tråden för oss med lustgas

Finraggare
2 381 Inlägg
14 juni 2011
Trådstartare
#41
Det är procentuellt mer än vad jag skjuter i min...

I love being a nobody - because nobody is perfect.

35 Inlägg
16 juni 2011
#42
kameramannen skrev:
Visst är det så - men också det faktum att det är lätt att komma upp i effekter som verkligen betyder motor-ras, jag menar spraya 175 på en 2 liters fyra som original håller 140-150 häst så får du se hur länge det håller smile

Det håller bra;) fast då är bottendelen lite "lätt" modifierad.
Kör med ett NX tvåstegs system styrt av en NX-Maximizer 2


Finraggare
2 381 Inlägg
16 juni 2011
Trådstartare
#43
Jepp - din bil är ju bara "lite" modifierad mot stock...

Vad jag menade var att folk glatt trycker i 150 hästars gas i en i övrigt orginal motor och sedan är förvånade varför det inte höll smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.

35 Inlägg
16 juni 2011
#44
kameramannen skrev:
Jepp - din bil är ju bara "lite" modifierad mot stock...

Vad jag menade var att folk glatt trycker i 150 hästars gas i en i övrigt orginal motor och sedan är förvånade varför det inte höll smile

smile

Jo men det är ju så att motorn i sig måste klara effekten, och sedan kvittar det ju om det är med turbo eller lustgas man plockar effekten.
Sedan är det ju likadant för alla motorer att är det inte riktigt "mappat" så håller det inte varken med turbo eller gas.

Men det enda dem lyckats fånga i Fast and Furius filmerna är väl kicken det blir att trycka gasen:cool: Att känna 500 kusar trycka på i ryggen och sedan trycka gasen och det bara drar på ännu mera, är ju en sådan underbar känsla:Dbig_smile

Fast det är ju ganska dyra hästar, tycker priset på gas ökar med väldigt mycket varje år, och sedan pratar dem ju om att förbjuda den i NHRA för det är en växthusgas.


35 Inlägg
16 juni 2011
#45
Här är ett ganska bra forum för lustgasanvändare http://nitrousforum.com/
Och vill man ha ett bra program för bestyckning av systemet så kan jag varmt rekomendera http://nitrousmaster.com/nitrous-master-software.html
I det programmet finns dessutom hjälpfiler som är väldigt intressanta att läsa om man vill lära sig mera. Bland annat så visar han väldigt bra varför man måste sänka tändningen och vilken skillnad det gör i förbränningen. Helt klart ett prisvärt program
Senast redigerat av GULSAAB (16 juni 2011)


Finraggare
2 381 Inlägg
16 juni 2011
Trådstartare
#46
Märkligt hur olika man kan tycka - jag tyckte det var 130 dollar för i princip det du kan läsa dig till på annat håll och räkna dig fram med en miniräknare. Dessutom länkar han till någon tant som gör glasornament - bara det känns ännu mer oseriöst smile

Priserna kommer öka på lustgas, det är sannt - frågan är vad man gör när det blir för dyrt.

Självklart spelar det ingen roll vart kusarna kommer från, men det jag menar är att det är lättare att köpa en flaska, en nossel och en solenoid och spruta i 200hk gas än det är att stoppa i en kompressor eller turbo för att nå samma effektökning - dvs folk tar sönder saker lättare med lustgas smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.

187 Inlägg
25 november 2011
#47
Då förenar jag mig med er Lustgasfolket...köpte ett beggat system som jag tänkte sätta i S2:an,men se...det hamnade i bruksbilen! Dock ska det kompletteras lite först.Och min fundering är om elektronisk tuböppnare är värt 2000:-??...här kostar den 3800 btw..
Har ni det i era eller står tuben öppen för jämnan?

Never underestimate the power of stupid people in large groups...

Finraggare
2 381 Inlägg
25 november 2011
Trådstartare
#48
Smaksak tycker jag. Jag öppnar manuellt bak när jag behöver den - tycker det är lite fläskigt med stålars för en sådan "rolig" finess smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.

187 Inlägg
26 november 2011
#49
kameramannen skrev:
Smaksak tycker jag. Jag öppnar manuellt bak när jag behöver den - tycker det är lite fläskigt med stålars för en sådan "rolig" finess smile

Jo,tyckte det var svettigt...kompletterar nog bara med purge kit och ska fixa en egen tubvärmare,dom var oxå
svindyra..

Never underestimate the power of stupid people in large groups...

138 Inlägg
26 november 2011
#50
någon som har någon erfarenhet om hur länge man måsta värma flaskan innan man kan köra en normal varm sommardag?

och hur länge håller sig flaskan varm?


187 Inlägg
26 november 2011
#51
En varm sommardag borde den inte behöva värmas alls smile lite värre nu på vintern..

Never underestimate the power of stupid people in large groups...

138 Inlägg
26 november 2011
#52
så flaskan borde redan ligga på 900psi utan att värmas? hur länge gäller det? för det borde ju också ha att göra med hur mycket gas det är kvar i flaskan?


187 Inlägg
26 november 2011
#53
Bra fråga faktiskt,tänkte mest att på sommaren blir det fort 40-50 grader i skuffen,fast alla har ju inte flaskan där heller...

Never underestimate the power of stupid people in large groups...

187 Inlägg
26 november 2011
#54
Funderar lite på att modifiera en sån här för att kunna sköta allt från ratten,hade varit fränt smile

http://www.stylingbutiken.se/fjarrstyrd … ler/1620-0
Senast redigerat av Svanb3rg (26 november 2011)

Never underestimate the power of stupid people in large groups...

138 Inlägg
26 november 2011
#55
ja jo det har du rätt i! Hur som helst ska jag se till att få min flaska fylld i god tid inför nästa säsong så jag hinner testa hur känsliga tuberna är med värmen! Jag har inte köpt någon riktig värme filt, pga att jag är snål! tänkte bada tuben hemma i badkaret innan jag åker iväg för kvällen! skulle vara roligt att veta om den håller värmen hyffsat eller om den blir kall innan man ska använda grejerna. kanske blir till att köpa en sån där fin påse att stoppa ner den i, då kanske de fungerar ännu bättre...


138 Inlägg
26 november 2011
#56
Svanb3rg skrev:
Funderar lite på att modifiera en sån här för att kunna sköta allt från ratten,hade varit fränt smile

http://www.stylingbutiken.se/fjarrstyrd … ler/1620-0

det skulle vara smidigt tror jag...


Finraggare
2 381 Inlägg
26 november 2011
Trådstartare
#57
Min håller 950-1000 när den är nyfylld vilket sjunker till dryga 900 när flaskan svalnar. Första 3-4 reporna värmer jag ingenting - på slutet av dagen går värmaren konstant smile

Kan inte annat än att rekommendera dessa grabbarna: http://www.nitrousoutlet.com/ där jag kör denna värmaren: http://www.nitrousoutlet.com/catalog/pr … oduct=2775

Nu fattas det bra att snygga till installationen smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.

187 Inlägg
26 november 2011
#58
kameramannen skrev:
Min håller 950-1000 när den är nyfylld vilket sjunker till dryga 900 när flaskan svalnar. Första 3-4 reporna värmer jag ingenting - på slutet av dagen går värmaren konstant smile

Kan inte annat än att rekommendera dessa grabbarna: http://www.nitrousoutlet.com/ där jag kör denna värmaren: http://www.nitrousoutlet.com/catalog/pr … oduct=2775

Nu fattas det bra att snygga till installationen smile

Den låg ju riktigt bra till i pris i synnerhet med tanke på att det är fäste och allt!!

Jag funderar om man skulle koppla värmaren via ett relä från ett bakljus,men även ha en termostat så att den inte startar över tex 40 grader...

Never underestimate the power of stupid people in large groups...

Finraggare
2 381 Inlägg
26 november 2011
Trådstartare
#59
Den jag länkade till har relä som är tryckstyrt - ställ in typ 920 psi och kör. Jag har dragit fram en knapp till fronten så jag kan döda den eftersom den drar en hel del kräm.

I love being a nobody - because nobody is perfect.

Finraggare
2 381 Inlägg
21 mars 2012
Trådstartare
#60
Dags att lyfta - någon mer som åker skrattgas inför iår?

I love being a nobody - because nobody is perfect.


Sök