Köpte denna bil eftersom det alltid har vart en dröm att äga en sådan. Tyvärr har det nu kommit en husrenovering emellan men bilen står fint i en utav ladorna och startas någon gång varje sommar.
Idag har jag meckat bromsar, fått undan de fram nu å där var det rost i hjulcylindrarna.
ja & för att slippa spara mellan varje bild kan du ha två webbläsare öppna med garaget.org & ladda upp fotona/kopiera länkar i den ena & skriva forumtråd i den andra.
Original är det målat svart i motorutrymmet. Men det är målat efter att hela karossen målats med bilens färg. Så igår när ja skickade på med hetvatten så försvann delar av den svarta färgen och originallacken kom fram.
Ok, Tidigare hade ja ju markerat alla bilder ja skulle ha i albumet sen kopierat koden till forumet. Men då blev bilderna små. Men om man plockar bort "_tn" före .jpg så blev de stora. Så nu vet ja det. Tackar för tipset.
Original är det målat svart i motorutrymmet. Men det är målat efter att hela karossen målats med bilens färg. Så igår när ja skickade på med hetvatten så försvann delar av den svarta färgen och originallacken kom fram.
Superkul att ni gillar min bil.
Men du......hur ska man göra för att INTE gilla en Charger 68!!!!
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 590 Inlägg
25 juli 2011
#72
Ähh kör du med slitna backar så är packningarna i cylindrarna längre ut än sådär, duger gott med lite rost där inne i mitten, du kommer väl ändå riva bilen igen när regbesiktningen är avklarad.
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 590 Inlägg
25 juli 2011
#73
Mr_Thull skrev:
Ok, Tidigare hade ja ju markerat alla bilder ja skulle ha i albumet sen kopierat koden till forumet. Men då blev bilderna små. Men om man plockar bort "_tn" före .jpg så blev de stora. Så nu vet ja det. Tackar för tipset.
jasså vare så enkelt & tya bort ett par bokstäver, då kanske det är snabbare & kopiera in alla samtidigt & ta bort det i varje länk
jag måste ba fråga vad de är för skillnad på din och en R/T
Kan det vara så enkelt att denna "bara" har en 383:a men att en R/T har ett paket med antingen 426:a eller 440:a??
Det här hittade jag på nätet: The standard engine was the 318 cu in (5.2 L) 2bbl until mid-year when a 225 cu in (3.7 L) slant-six became available. The 383-2 and 383-4 remained unchanged. A new high-performance package was added, the R/T ("Road/Track" with no 'and' between Road and Track). The R/T came standard with the previous year's 440 "Magnum" and the 426 Hemi was again optional.
Hittade även detta "A new special performance model the Charger R/T (Road and Track) has been added to the lineup. This new model is equipped with the high performance 440 cubic inch V-S1 heavy duty suspension and brakes, dual exhausts and wide tread tires. Wrap around "bumble bee" stripes accent the R/T's sporty flavor. The stripes run across the rear deck and down the quarter panels"
Hittade även detta "A new special performance model the Charger R/T (Road and Track) has been added to the lineup. This new model is equipped with the high performance 440 cubic inch V-S1 heavy duty suspension and brakes, dual exhausts and wide tread tires. Wrap around "bumble bee" stripes accent the R/T's sporty flavor. The stripes run across the rear deck and down the quarter panels"
Mera "In the Charger R/T, which accounted for 21 percent of 1968 Charger sales, the 440 C.I.D. Magnum, 375 H.P. power plant was standard and the 426 C.I.D., 425 H.P. Hemi was optional.
A high rate rallye type suspension, including sway bar, was standard. The R/T and 500 models had special handling suspension package which inclined heavy duty torsion bars, heavy duty shocks, extra heavy duty rear springs and sway bar. The long list of options included automatic speed control, front disc brakes, tachometer, rear window defogger, AM, AM/FM, and A M/Stereo Tape radios."
Men nu var det ingen R/T ja hade så vi kan lämna det .
Mera "In the Charger R/T, which accounted for 21 percent of 1968 Charger sales, the 440 C.I.D. Magnum, 375 H.P. power plant was standard and the 426 C.I.D., 425 H.P. Hemi was optional.
A high rate rallye type suspension, including sway bar, was standard. The R/T and 500 models had special handling suspension package which inclined heavy duty torsion bars, heavy duty shocks, extra heavy duty rear springs and sway bar. The long list of options included automatic speed control, front disc brakes, tachometer, rear window defogger, AM, AM/FM, and A M/Stereo Tape radios."
Men nu var det ingen R/T ja hade så vi kan lämna det .
Ja, det kan vi göra. Det blev bara lite off topic.
Satt uppe i natt å gjorde en beställning från summit. Tyvärr blev det så tungt så frakten skulle bli dyr. Plockade bort en hel del så nu kommer väl bara det viktigaste typ. Det blev nya hjulcylindrar runt om, bromsslangar, belägg å lite smått å gott.