Dodge Charger -68 // Nyinköpt renoveringsobjek

Köpte denna bil eftersom det alltid har vart en dröm att äga en sådan. Tyvärr har det nu kommit en husrenovering emellan men bilen står fint i en utav ladorna och startas någon gång varje sommar.
  • 152 Följare
  • 87 416 Visningar
  • Uppdaterades senast 23 mars 2014
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
24 juli 2011 · 14 060 Inlägg

hemmafixarn skrev:
detta ska bli kul att följa big_smile

Håller med....jättekul!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
24 juli 2011 · 6 474 Inlägg

Mr_Thull skrev:
Farbrorbozze: De va väl så ja gjorde har ja för mig.
Eller ska man ta bild för bild?

Test
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 84435f.jpg
Ok nu blev den större, Får se om ja kan göra lika med de andra. Resten blir stora i allafall.

Idag har jag meckat bromsar, fått undan de fram nu å där var det rost i hjulcylindrarna.

ja & för att slippa spara mellan varje bild kan du ha två webbläsare öppna med garaget.org & ladda upp fotona/kopiera länkar i den ena & skriva forumtråd i den andra.

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 780 (1989)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Mr_Thull Meckare
24 juli 2011 · 40 Inlägg

Original är det målat svart i motorutrymmet. Men det är målat efter att hela karossen målats med bilens färg. Så igår när ja skickade på med hetvatten så försvann delar av den svarta färgen och originallacken kom fram.

Superkul att ni gillar min bil.

Mr_Thull Meckare
24 juli 2011 · 40 Inlägg

Ok,
Tidigare hade ja ju markerat alla bilder ja skulle ha i albumet sen kopierat koden till forumet.
Men då blev bilderna små.
Men om man plockar bort "_tn" före .jpg så blev de stora.
Så nu vet ja det.
Tackar för tipset.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
24 juli 2011 · 14 060 Inlägg

Mr_Thull skrev:
Original är det målat svart i motorutrymmet. Men det är målat efter att hela karossen målats med bilens färg. Så igår när ja skickade på med hetvatten så försvann delar av den svarta färgen och originallacken kom fram.

Superkul att ni gillar min bil.

Men du......hur ska man göra för att INTE gilla en Charger 68!!!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Mr_Thull Meckare
24 juli 2011 · 40 Inlägg

Nää det går inte att inte gilla en Charger -68, Det är ju typ muskelbilarnas urfader.coolsmile

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
24 juli 2011 · 14 060 Inlägg

Mr_Thull skrev:
Nää det går inte att inte gilla en Charger -68, Det är ju typ muskelbilarnas urfader.coolsmile

Ja, det är det!!!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
_Fredrik
24 juli 2011 · 2 788 Inlägg

Ser riktigt bra ut smile Verkar som att det flyter på, tummen upp för det! smile

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
gutfucker Norrlänning
24 juli 2011 · 643 Inlägg

Blir ju lite våt i byxan varje gång jag läser i denna tråden big_smile

ludwiglionell
24 juli 2011 · 588 Inlägg

måste fråga om detär en r/t smile?

Mr_Thull Meckare
24 juli 2011 · 40 Inlägg

Nää ingen R/T tyvärr men jag är skitglad ändå.

Jo det var ju broms meck idag.

Trummorna fram å hjulcylindrarna åkte av då dessa satt fast.
https://www1.garaget.org/gallery/images/88/87245/87245-591121e73116158cf0ae65a6f70735dc.jpg

Det visade sig att det var mer än bara ytrost i cylindrarna.
Blir att beställa nya.
https://www1.garaget.org/gallery/images/88/87245/87245-a72b2f2815fa0212f753cbb22718eeeb.jpg

Senast redigerat av Mr_Thull (24 juli 2011)

farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
25 juli 2011 · 6 474 Inlägg

Ähh kör du med slitna backar så är packningarna i cylindrarna längre ut än sådär, duger gott med lite rost där inne i mitten, du kommer väl ändå riva bilen igen när regbesiktningen är avklarad. wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 780 (1989)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
25 juli 2011 · 6 474 Inlägg

Mr_Thull skrev:
Ok,
Tidigare hade ja ju markerat alla bilder ja skulle ha i albumet sen kopierat koden till forumet.
Men då blev bilderna små.
Men om man plockar bort "_tn" före .jpg så blev de stora.
Så nu vet ja det.
Tackar för tipset.

jasså vare så enkelt & tya bort ett par bokstäver, då kanske det är snabbare & kopiera in alla samtidigt & ta bort det i varje länk cool

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo 780 (1989)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
babbi29
25 juli 2011 · 52 Inlägg

jag måste ba fråga vad de är för skillnad på din och en R/T smile

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 juli 2011 · 14 060 Inlägg

babbi29 skrev:
jag måste ba fråga vad de är för skillnad på din och en R/T smile

Kan det vara så enkelt att denna "bara" har en 383:a men att en R/T har ett paket med antingen 426:a eller 440:a??


Det här hittade jag på nätet: The standard engine was the 318 cu in (5.2 L) 2bbl until mid-year when a 225 cu in (3.7 L) slant-six became available. The 383-2 and 383-4 remained unchanged. A new high-performance package was added, the R/T ("Road/Track" with no 'and' between Road and Track). The R/T came standard with the previous year's 440 "Magnum" and the 426 Hemi was again optional.



/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (25 juli 2011)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Mr_Thull Meckare
25 juli 2011 · 40 Inlägg

Jo det stämmer Vettemannen.

Hittade även detta
"A new special performance model the Charger R/T (Road and Track) has been added to the lineup. This new model is equipped with the high performance 440 cubic inch V-S1 heavy duty suspension and brakes, dual exhausts and wide tread tires. Wrap around "bumble bee" stripes accent the R/T's sporty flavor. The stripes run across the rear deck and down the quarter panels"

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 juli 2011 · 14 060 Inlägg

Mr_Thull skrev:
Jo det stämmer Vettemannen.

Hittade även detta
"A new special performance model the Charger R/T (Road and Track) has been added to the lineup. This new model is equipped with the high performance 440 cubic inch V-S1 heavy duty suspension and brakes, dual exhausts and wide tread tires. Wrap around "bumble bee" stripes accent the R/T's sporty flavor. The stripes run across the rear deck and down the quarter panels"

smile

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Mr_Thull Meckare
25 juli 2011 · 40 Inlägg

Mera
"In the Charger R/T, which accounted for 21 percent of 1968 Charger sales, the 440 C.I.D. Magnum, 375 H.P. power plant was standard and the 426 C.I.D., 425 H.P. Hemi was optional.

A high rate rallye type suspension, including sway bar, was standard. The R/T and 500 models had special handling suspension package which inclined heavy duty torsion bars, heavy duty shocks, extra heavy duty rear springs and sway bar. The long list of options included automatic speed control, front disc brakes, tachometer, rear window defogger, AM, AM/FM, and A M/Stereo Tape radios."

Men nu var det ingen R/T ja hade så vi kan lämna det smile.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 juli 2011 · 14 060 Inlägg

Mr_Thull skrev:
Mera
"In the Charger R/T, which accounted for 21 percent of 1968 Charger sales, the 440 C.I.D. Magnum, 375 H.P. power plant was standard and the 426 C.I.D., 425 H.P. Hemi was optional.

A high rate rallye type suspension, including sway bar, was standard. The R/T and 500 models had special handling suspension package which inclined heavy duty torsion bars, heavy duty shocks, extra heavy duty rear springs and sway bar. The long list of options included automatic speed control, front disc brakes, tachometer, rear window defogger, AM, AM/FM, and A M/Stereo Tape radios."

Men nu var det ingen R/T ja hade så vi kan lämna det smile.

Ja, det kan vi göra. Det blev bara lite off topic.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Mr_Thull Meckare
25 juli 2011 · 40 Inlägg

Satt uppe i natt å gjorde en beställning från summit. Tyvärr blev det så tungt så frakten skulle bli dyr.
Plockade bort en hel del så nu kommer väl bara det viktigaste typ.
Det blev nya hjulcylindrar runt om, bromsslangar, belägg å lite smått å gott.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang