Skrotnisses Volvo V70 Tdi -97 uppdaterat 19mars

NewbieScraper
19 mars 2012 · 17 Inlägg

Andyxa skrev:
Super nöjd över dem, enda kan klaga på är damaskerna som är trasiga redan efter 1000mil

På gasdämparna bak då eller?
Och vart köpte du dina? Street performance?

Andyxa
19 mars 2012 · 161 Inlägg

Både fram o bak, men bestllde nya såna av d2 igår, Ja köpte minna på ebay och är 2011ans utgåva smile

NewbieScraper
19 mars 2012 · 17 Inlägg

Åfan, men det blir nog ändå från D2 istället för Ksport!

Andyxa
19 mars 2012 · 161 Inlägg

Köp minna ska köpa Öhlins kit istället :smile

NewbieScraper
19 mars 2012 · 17 Inlägg

Nja, vill ha fullt justerbart runt om plus justerbar topplagring smile

Andyxa
19 mars 2012 · 161 Inlägg

det är ju det på minna d2?

NewbieScraper
20 mars 2012 · 17 Inlägg

Andyxa skrev:
det är ju det på minna d2?

Haha oj sorry, läste lite för fort och såg nånting om att jag skulle köpa ditt Öhlins kit!
Ja fan det är helt klart intressant då nya kostar en rätt så saftig summa.

Andyxa
23 mars 2012 · 161 Inlägg

På måndag hämtas Kcr box , Beställde en helt ny idag smile,  La nyss beställning på ipd kränghämmare med. borde va hemma om 1-2 veckor max big_smile,  naaajs.

Sen ska bilen in på rekond och lackförsegling den 4 april smile. Hämtar delar från Volvo på måndag till bromsarna sen äre bara lufta bromsar och koppling sen äre provtur big_smile

cheva_raggare
23 mars 2012 · 534 Inlägg

vrf köpa kcr box när du kan fixa evry mod för 50 spän ?

Chevrolet impala "Cruiser" (1963)
Mercedes s124 "Diesel" (1996)
Chevrolet Impala "Airride" (1963)
Andyxa
23 mars 2012 · 161 Inlägg

För vill inte ha ngt tattarmeck med egen resistor i bilen, Ska det va så ska det. Plus att ja tog den gamla versionen av kcr som man ställer själv, Så när ja väl monterar på turbon ställer jag boxen lite extra bara. Inge turkmeck här med klippa kablar o skit smile

PMPerformance
23 mars 2012 · 2 266 Inlägg

Då funkar evry modden bättre än kcrboxen. kompis har de på sin v70 tdi automat, våran v70 tdi automat sticker bättre än hans och då har vid evry modd.

Dieselkraft, Promotech och Dieseltech är boxar som funkar fint. Hade dieseltech på min blåa s70 och bromsa den på elmia till 176,7hk (video på min sida om du vill se rökutvecklingen) gick ännu bättre efter att jag plugga egr och wastegaten

svetsdiff !!!
Andyxa
23 mars 2012 · 161 Inlägg

Som sagt dieselboxen (äldre modellen) från kcr funkar precis som en evry mod med en resistor, Men som sagt de ska va så här under sommaren, Å till nästa år ska nya maskin va kvar o då blire mappa om och byta spridare/pump element och störrrre turbo, Så får se hur man gör med sprutet då.

I dagens läge har jag pluggat egr, Högre ladd, Större ic, borttagen kat. Nästa månad så ska min andra turbo monteras ihop med 3tum dp så får se hur det blir med effekt då smile

Återkommer

Mvh Andy

PMPerformance
23 mars 2012 · 2 266 Inlägg

http://www.youtube.com/watch?v=hjvWhjix … pS1D7cbNo=

Så här blir de med lite evry modd och pluggad wastegate och egr släpper lite om man stampar fullt

svetsdiff !!!
Andyxa
23 mars 2012 · 161 Inlägg

Fint, Tråkigt med automat som begränsar lite, Får se hur den går sen när allt monterat smile

PMPerformance
23 mars 2012 · 2 266 Inlägg

Andyxa skrev:
Fint, Tråkigt med automat som begränsar lite, Får se hur den går sen när allt monterat smile

Ja nog vill jag också ha den manuell men sambons bil och hon ville ha automat

svetsdiff !!!
Andyxa
1 maj 2012 · 161 Inlägg

Blir inge mer av detta då någon jävla *** har repat sönder bilen...... finns bild på min sida..

zemet
1 maj 2012 · 4 041 Inlägg

Ett sånt jävla svin! Kna man inte fixa det med lackstift eller på någon recond firma? Har du provat rubba bort den? Kan hjälpa ganska mkt.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Andyxa
1 maj 2012 · 161 Inlägg

Sjukt djup repa runt hela bilen, Har helförsäkring så får hoppas på det bästa!

PMPerformance
1 maj 2012 · 2 266 Inlägg

Stor tummen ner på de, lider med dig fick själv inbrott och sönder repad bil min s70 tdi var de. Tråkigt när de händer

svetsdiff !!!
kenny_s Im Awesome!!
2 maj 2012 · 281 Inlägg

Andyxa skrev:
Sjukt djup repa runt hela bilen, Har helförsäkring så får hoppas på det bästa!

Fyfan vad synd, lider med dig. Mina två dörruppslag på audin är ju inget jämfört med detta :-/

Eftersom du har helförsäkring så ska du garanterat ha skydd för vandalisering, dock så får du ju betala självrisken..

Åk på rätt sätt, åk brett :D
Volkswagen Passat "2.0 Tdi 4 motion" (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang