OM ni hade haft ekonomin till det, hade ni köpt en splitterny bil?

Muttley
20 maj 2011 ·

evilaudio skrev:

tkd_rille skrev:
När jag tänker efter så hade jag kunnat köpa ett bra hus för pengarna istället smile.  600 tusen får man fina hus för här där de inte stuckit iväg i hemska priser wink

jävlars va billigt..

här i sthlm e de galet dyrt.

en polare köpte en "lägenhet" på typ 60kvm vid odenplan här i sthlm. 

kostade strax över 2 mille å de va ett gamalt cykelrum så man va tvungen att bygga ALLT på insidan själv.

Mycket billigt smile. fanns ett hus jag var spekulant på med utgångspris på ca 570 tusen på 170 kvm med garage. Och de var bara måla och fixa till lite invändigt och byta värmekälla så hade man ett fint flådigt hus smile. Så just därför hade jag lagt de pengarna på ett hus.
Lite fördelar med att bo såhär.

Bojjann
20 maj 2011 · 474 Inlägg

Skulle ALDRIG köpa en ny bil!

BMW E34 540 (1994)
FLindgren
20 maj 2011 · 5 089 Inlägg

nepp

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Holiace
20 maj 2011 · 1 754 Inlägg

ABSOLUT! Hade haft något riktigt vidrigt som DD wink

Jag kan inget om allt.
Admiraltok
20 maj 2011 · 2 Inlägg

Det beror på vad man skall ha den till. Åka hämta, lämna ungar och till jobbet skiter jag i vad det är för bil i princip. Jag har 5 barn själv och behöver lite större bil för alla skall få plats. Köpte en Chrysler Voyager 02:a med 16000 mil på mätaren, tyckte det verka vara en okej bil. Vilken miss jag gjorde. Ac renovering, ny styrväxel, bromsar( skivor+ belägg), renovering av växellåda och några andra saker slutade på ca 50000 kr på 6 månader. Köpte bilen för 50000, alltså totalt 100000kr. Det är sura pengar att betala, hade jag köpt en ny tex Dacia med 5års garanti för 138000 fullutrustad med 7 säten så hade jag gärna betalt dom 38000 extra för att åka 5år.

perry89
20 maj 2011 · 36 Inlägg

Ja varför inte om man hade ekonomi. äkta ny bilsdoft är bättre än wunderbaum big_smile

Senast redigerat av perry89 (20 maj 2011)

Långt ifrån fotograf
Knugcab
20 maj 2011 · 5 111 Inlägg

Nej.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
steifan DR!FTT3KN!K3R
20 maj 2011 · 10 427 Inlägg

Hade vart skoj att köpa en bil precis som man själv vill ha den. Begbilar = lida av andras goda eller dåliga smak tongue

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
Admiraltok
20 maj 2011 · 2 Inlägg

Tänk om dom kunde gjort bilar som "pvn" med servo bromsar, servo styrning, eluppvärnd framruta,air bag och allt det andra som man vill ha i en bruksbil då hade inte valet varit så svårt :-)

Volvo544special65 skrev:
Nej.

EchoFoxtrotXray
20 maj 2011 · 2 Inlägg

Hade köpt den nya 9-5 med automatlåda smile

caromania Forummoderator
20 maj 2011 · 9 296 Inlägg

caromania skrev:
Nej.

Hade för övrigt mycket hellre lagt ner 200.000 på att renovera, förfina den klassiker jag har och eliminera alla små buggar som man inte insåg då när det begav sig. Att åka runt i ett modernt mjölkpaket är inget som lockar.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Mack Forum- och sitemoderator
20 maj 2011 · 26 155 Inlägg

Beror på hur ekonomin hade sett ut.
Hade prioriterat annat först ja, men hade ekonomin sett ut som att jag hade råd, plus en bra buffert - då hade det varit en självklarhet.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
20 maj 2011 · 1 948 Inlägg

Finns 2 bilar jag vill ha som ligger i en realistisk budget.

Hyundai genesis

och den nya toyota ft86 som inte släppts än. Vill doch ha den som säls som en scion då den är snyggare.

Annars finns det inga andra nya bilar som lockar.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
slowSwede
20 maj 2011 · 223 Inlägg

Spelar inte pengar någon roll, så varför inte.

I min värld, där de spelar roll så har jag gjort det en gång och gör det aldrig igen.
Enligt min åsikt finns det inget som berättigar värdetappet de första åren.

BMW 335 (2007)
it_mutt Avstängd
20 maj 2011 · 10 388 Inlägg

Beror ju på hur du menar med att ha råd.

Ha "pengar till ny bil o trots det knappt veta vad man ska lägga pengarna på"...eller "ha sparat ihop till vad en ny kärra kostar"

I det sistnämnda; aldrig...inte med den värdeminskningen som det är på nya bilar. Då hade jag hellre köpt en bil med kanske 5-6-7 år på nacken, och sparat en 200-250.000:- (om man som i mitt fall är audiot)

I första fallet; absolut, om jag inte behövde bry mig om värdeminskningen så absolut

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Lemon
20 maj 2011 · 23 Inlägg

Absolut! Köpte min nästan ny, 1 år och 176mil gammal Focus RS 2010. Räknar med att inte förlora så stora summor som man gör med många andra bilar smile Fick den till bra pris också smile

RD_87 Skrotsamlare
20 maj 2011 · 4 031 Inlägg

Kanske möjligtvis ett nytt prestandmonster typ Corvette, Viper, Challenger eller liknande men troligen skulle det bli någon 60-tals muskelbil eller en -61 Chrysler 300 istället.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
aakesson
20 maj 2011 · 812 Inlägg

efter som jag redan har gjort det så, Ja

det blev faktiskt billigare att köpa ny bil än att köpa en beg som hade gått ca 1000 mil då dom var väldigt extra utrustade

Niklas1987 NO
20 maj 2011 · 2 182 Inlägg

Beror på vad du menar med att ha råd.

Men om jag leker med tanken att jag hade hur mycket pengar som helst så är det en bil jag definitivt skulle köpa.
http://www.blocket.se/stockholm/Cadilla … 14&w=3

Men om det skulle va så att man precis hade råd med inköp av ny bil så nej.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
endorfinslaven
20 maj 2011 · 671 Inlägg

Tjejen svärföraldrarna tjatade om ny bil gav en massa reklambroschyrer på mellanklassbilar.
Jag åker mest mellanklassbilar i tjänsten och har väl i princip bara gillat en Mercedes av alla bilar man haft genom åren. Jag gick emot dem allihop o köpte en 945a som jag tycker är det bästa man kan få för pengar... Näääe jag köper först en ny bil om jag har sådan inkomst så jag sparar ihop till bilen på 3-4mån. Då pratar jag Porsche och dit lär jag inte komma. Jag kan väl casha en mellanklassbil men tycker att de pengarna kan gå tilll bättre saker.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang