Rundad mutter på bromsoket!

steifan DR!FTT3KN!K3R
24 maj 2011 · 10 427 Inlägg

Ett tips är att inte dra av skruven om du väl lyckas få nåt "grepp" på den, spenderade säkert 10 timmar och x-antal borrar (iofs inte toppkvalitet på borrarna direkt tongue ) med att försöka borra ur när jag lyckades för nåt år sen tongue

http://www.forumbilder.se/images/ba200891718AMae7e.jpg
Fick lämna bort det till slut till en lirare som citat "aldrig misslyckats med något" lol

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
BearNewstrom
25 maj 2011 · 84 Inlägg

RÖRTÅNG!! smile Har funkat för mej många gånger på bilar man ägt med slut bultar bak till oket smile Har en som är perfekt stor för jobbet hemma smile

Mvh!

Audi A4 b7 "Then GOOe" (2008)
Volkswagen Bubbla "Zwittzy" (1961)
Audi Q7 (2012)
risenman
25 maj 2011 · 154 Inlägg

svetsa på en ny mutter eller om du vill misshandla en ringnyckel genom att slå dit den med slägga och eventuellt svetsa fast nyckeln i skruven

cheva_airride
25 maj 2011 · 12 Inlägg

Svetsa dit en satans jaevla mutter åå  hammra till på muttern för att väcka den lite ! låt det svalna helt innan du börjar åå dra med hyls nyckeln!värmen gör att bulten expanderar åå då har det ju lite trögare!
Lycka till!

If it aint low, it aint mine!
Chevrolet 1500 pickup w/t "4-link airride pickup lowride" (1991)
Frodwin Ny dag, nya tag, nya möjligheter!
25 maj 2011 · 100 Inlägg

Jag ska försöka satsa på att svetsa dit en mutter men måste bara ha tag på en redig svetts. Äger ingen sådan för tillfället tongue

Volvo S60 D5 "R Diesel" (2006)
Farmer_power Arbetar med glädje och spänst i lantbrukets tjänst
25 maj 2011 · 153 Inlägg

Glödga muttern med acetylensvets, låt den svalna och dra loss den med en lämplig rörtång eller svetstång. Alternativt brukar det kunna gå ganska bra att spräcka en mutter med hyggmejsel om man kommer åt.

SLG
25 maj 2011 · 498 Inlägg

Om du inte känner någon med svets så åk till en gymnasieskola (Fordon, industri m.m) om du har någon i närheten och fråga om dom kan svetsa lite.

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.
SweHedis
12 juni 2011 · 238 Inlägg

Har samma problem fast med bulten som håller fast bromsskölden , den nedre av dom , så vet inte riktigt om jag ska använda svets metoden eller värma på, vad ska man isf värma med ? funkar värme pistol eller måste man använda något så det blir varmare? Tacksam för svar om någon har haft samma problem.

JP Samlare
RD_87 Skrotsamlare
12 juni 2011 · 4 031 Inlägg

SweHedis skrev:
Har samma problem fast med bulten som håller fast bromsskölden , den nedre av dom , så vet inte riktigt om jag ska använda svets metoden eller värma på, vad ska man isf värma med ? funkar värme pistol eller måste man använda något så det blir varmare? Tacksam för svar om någon har haft samma problem.

Nu minns jag inte exakt hur det ser ut på din bil men värmepistol räcker absolut inte, kan gå med gasolbrännare eller liknande men gassvets är det absolut bästa. Tänk på att det inte är bulte som ska värmas utan godset/muttern.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Glesmark
12 juni 2011 · 1 938 Inlägg

Ta en hylsa och knacka dit och bränn på ordentligt me svetsen i hylsan från hålet där man stoppar in spärrskaftet, går det inte så får du hitta nån hög klippa att hoppa från. tongue

SweHedis
12 juni 2011 · 238 Inlägg

Glesmark skrev:
Ta en hylsa och knacka dit och bränn på ordentligt me svetsen i hylsan från hålet där man stoppar in spärrskaftet, går det inte så får du hitta nån hög klippa att hoppa från. tongue

Haha ja de vore de skönaste att göra smile

JP Samlare
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang