Mät spänningen på det batteri som sitter närmast steget när du spelar högt, sätt mätpinnarna direkt på polerna. Mät även på batteriet i motorrummet och se om spänningen är likadan där.
Mät spänningen på det batteri som sitter närmast steget när du spelar högt, sätt mätpinnarna direkt på polerna. Mät även på batteriet i motorrummet och se om spänningen är likadan där.
Gjorde det innan i dag och det visar samma. både batteriet bak och fram visar 14.04
Inte vad jag tror eftersom när jag mätte så var det 14.04V överallt, till och med på steget
även när du spelar jävel??
Inte när jag spelar dock, jag skulle kanske mätt överallt när jag spelar ochså, inte bara kolla på kondensatorn i steget, eftersom är där då 13,5v på batteriet så bör där ju va de minst på steget med. annars vet man iprincip vad det är.
Har dock inte ändrat jorden i nu, den sitter i plåten under sätet, jag troligtvis flytta den till bältesfästet imorgon
Prova att ta bort säkringen (tillfälligt) och ersätt den med ett kopparbleck eller en kabelsnutt och provspela.
AGU säkringar har en förmåga att lossna i infästningarna och på så sätt skapa späningsfall, den typen av säkring som du har, har jag aldrig sett innan. Det kanske är samma problem med den.
Fast du hade väl mätt spänningen över batteripolerna? I så fall kan vi utesluta säkringen.
Output Power at 12V: 2 x 300W @ 4 ohms stereo (38A) 1 x 1000W @ 4 ohms mono (59A) 2 x 500W @ 2 ohms stereo (60A) 1 x 2000W @ 2 ohms mono (105A) Output Power at 13.8V: 2 x 530W @ 4 ohms stereo (65A) 1 x 1800W @ 4 o
och där är basarna, dock på danska;), och jag har kopplat plus till plus och minus till minus som vanligt på steget, vet dock inte hur mkt omh det blir då
Output Power at 12V: 2 x 300W @ 4 ohms stereo (38A) 1 x 1000W @ 4 ohms mono (59A) 2 x 500W @ 2 ohms stereo (60A) 1 x 2000W @ 2 ohms mono (105A) Output Power at 13.8V: 2 x 530W @ 4 ohms stereo (65A) 1 x 1800W @ 4 o
och där är basarna, dock på danska;), och jag har kopplat plus till plus och minus till minus som vanligt på steget, vet dock inte hur mkt omh det blir då
hur många basar har du?
har du mer än EN bas på de steget som du kopplat nu då blir impedansen för låg.