4367
Sök

B230et, bluddrar när motorn är kall, varm går den som den ska.

MoffeGreven
25 maj 2011
Tjena.
Hög tomgång, bluddrar riktigt hårt, orkar knappt varva ut. Här har ni film:
http://www.garaget.org/video/69948

TÄndstift, rotor, alla tändkablar, fördelare, LMM, spridarmotstånd. Toppen är riktplanad och ny sotningssats (toppackning, grenrör, insug, ventilkåpspackning, toppbultarna)

Bytt BTR, går mycket bättre. Men bluddrar fortfarande när motorn är kall.

:edit
Senast redigerat av MoffeGreven (10 juni 2011)

MoffeGreven
27 maj 2011
Ingen som har en aning?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
27 maj 2011
det är inte nån av vevaxelgivarna då?? har för mig att en är till tomgång och en till högre varv ( är dok inte säker på att det stämmer)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

MoffeGreven
31 maj 2011
turboforssen skrev:
det är inte nån av vevaxelgivarna då?? har för mig att en är till tomgång och en till högre varv ( är dok inte säker på att det stämmer)

Har varit in på dom banorna men e ju de man skulle viljat hitta likadana o provbytt, men inte gått så bra hmm

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
31 maj 2011
MoffeGreven skrev:
turboforssen skrev:

Har varit in på dom banorna men e ju de man skulle viljat hitta likadana o provbytt, men inte gått så bra hmm

hade jag inte hållit på att flytta och har packat ner mina så kunde du fått dom

385 Inlägg
31 maj 2011
Sitter kamremen rätt inte ovanligt att de kuggar över.

MVH

MoffeGreven
31 maj 2011
turboforssen: aj då vilken otur sad

volvo142: YEs ne det är inte det felet heller hmm

385 Inlägg
31 maj 2011
Fungerar alla spridare vid olika varvtal? Fungerar bränsletryckregulatorn?

MVH

MoffeGreven
31 maj 2011
volvo142-73 skrev:
Fungerar alla spridare vid olika varvtal? Fungerar bränsletryckregulatorn?

MVH

Han få ju soppa på varenda cylinder iallafall, vet inte riktigt hur jag ska mäta upp spridarna? Och btr är väl bara och provbyta för att kolla?

385 Inlägg
31 maj 2011
Ja du kan prova med en annan btr. Har du möjlighet byt också tändspolen eventuellt kolla matning till tänspolen. Kan vara att spolen inte hänger med i ökade varvtal.
Vet du några avgasvärden eller felkoder?

Mvh

179 Inlägg
1 juni 2011
Kollat så att svänghjulet sitter rätt när motorn är nollad? Satte min ett hack fel en gång och då misstände den och gick helskumt på tomgång...

385 Inlägg
1 juni 2011
Gomez skrev:
Kollat så att svänghjulet sitter rätt när motorn är nollad? Satte min ett hack fel en gång och då misstände den och gick helskumt på tomgång...

Förklara gärna gärna hur du sätter svänghjulet fel. Finns inte en chans att sätta svänghjulet fel.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
1 juni 2011
volvo142-73 skrev:
Gomez skrev:

Förklara gärna gärna hur du sätter svänghjulet fel. Finns inte en chans att sätta svänghjulet fel.

man har ju triggerpunkter på svänghjulet och hamnar dom fel så går bilen dåligt

385 Inlägg
1 juni 2011
turboforssen skrev:
volvo142-73 skrev:
Gomez skrev:

Jo, men bullthålen är likförbannat samma hur du än gör så svänghjulet sitter rätt hur du än gör. Samt har du styrning vanligtvis.
Vet ej om det är löstagbart triggerkrans dock.
Senast redigerat av volvo142-73 (1 juni 2011)

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
1 juni 2011
volvo142-73 skrev:
turboforssen skrev:
volvo142-73 skrev:

Jo, men bullthålen är likförbannat samma hur du än gör så svänghjulet sitter rätt hur du än gör. Samt har du styrning vanligtvis.
Vet ej om det är löstagbart triggerkrans dock.

svänghjulet sitter med 8 bultar och då kan man sätta det på 8 olika sätt varav 7 är fel ..
finns ingen styrning av nått slag

385 Inlägg
1 juni 2011
Ber om ursäkt hade för mig att det var styrningar på B200 serien.

MoffeGreven
1 juni 2011
Ha inte skruvt tå svänghjule nå!

Inte så att styrboxn skulle kunna fare? Eller borde hela bilen vara dö då? Testa att byta chipet till original med men vart ingen skillnad som jag förstog.

179 Inlägg
2 juni 2011
Svänghjulet går alldeles utmärkt att sätta fel på hela 7 olika sätt;) men om bilen har gått riktigt innan och du/ni inte har varit där och grejat så vet jag inte....kolla motortempgivare, btr, svänghjulsgivare och även kablar i motorhärvan så inga är oxiderade och dåliga

MoffeGreven
2 juni 2011
Jo jag få väl riva ner igen och klippa upp å se alla kablar, va tänkt innan men aldrig riktigt kommit till skott. smile

Tack iaf!

MoffeGreven
10 juni 2011
Bytt BTR nu. Bilen bluddrar när den är kall, men när den blir varm så går den fin fint. Nån som har nån aning om det? Bränslefilter ska iaf bytas, kan nog behövas.

Sök