Projekt S60 styling

F4S4N CAD-konstruktör
13 juni 2011 · 1 392 Inlägg

Hoppas du fixar ett avgassystem med dubbla utblås till baken !! wink

Ang motorvärmarkabeln så kan du ju alltid gömma den inuti motorrummet vid luftfiltret t.ex. Måste ju öppna huven varje gång den ska användas men det är ju inte så så tungt smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!
StyrEtt
13 juni 2011 · 105 Inlägg

F4S4N skrev:
Hoppas du fixar ett avgassystem med dubbla utblås till baken !! wink

Ang motorvärmarkabeln så kan du ju alltid gömma den inuti motorrummet vid luftfiltret t.ex. Måste ju öppna huven varje gång den ska användas men det är ju inte så så tungt smile

Jag har fäst den nere på motorskyddsplasten nu men det där var ingen dålig ide wink Ska kolla upp det imorrn smile

Senast redigerat av StyrEtt (14 juni 2011)

StyrEtt
14 juni 2011 · 105 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161796/161796-c58b55b9af3ad8e02d763e6af7bb9a8e.jpg

Har tyvär inte gjort någonting speciellt idag.. Slipat och spacklat typ hela dan tongue
Har suttit ett tag och funderat på om jag skulle behålla dragkroken eller ej och innan jag gjorde någonting så satt i typ 10min och bara stirrade rakt in i bakdelen tongue
Och dragkrok blir det, bilen är ju trots allt tänkt att has som bruksbil roll



https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161796/161796-0670f9e082b25e8b04402e5c41b09b3f.jpg

Såhär blev det efter att slipat bort de jag behövde för att få det och passa, så nu går det även att ta bort dragkroken om man nu vill det wink

Danne_1977
14 juni 2011 · 3 292 Inlägg

Ser ju skitbra ut.. så nu när du har passat in fram och bak-kjol så blir det att skicka iväg grejerna på lack då framöver.. ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Zpax www.rlfoto.se
14 juni 2011 · 75 Inlägg

StyrEtt skrev:
Såhär blev det efter att slipat bort de jag behövde för att få det och passa, så nu går det även att ta bort dragkroken om man nu vill det wink

Du menar väl att dragkroken ska sättas dit om du behöver använda den? Och inte att den går att ta bort om man vill, den ska vara borta till 99.99% tycker jag.. wink

StyrEtt
14 juni 2011 · 105 Inlägg

Danne_1977 skrev:
Ser ju skitbra ut.. så nu när du har passat in fram och bak-kjol så blir det att skicka iväg grejerna på lack då framöver.. ?

Har lite till att göra med bakjolen men inte mycket, ska kolla över och finslipa framkjolen imorrn samt panelerna tongue Har en polare som är lackerare som ska lakera åt mig så det blir nog imorgon eller på ons wink

StyrEtt
14 juni 2011 · 105 Inlägg

Chippen7 skrev:

StyrEtt skrev:
Såhär blev det efter att slipat bort de jag behövde för att få det och passa, så nu går det även att ta bort dragkroken om man nu vill det wink

Du menar väl att dragkroken ska sättas dit om du behöver använda den? Och inte att den går att ta bort om man vill, den ska vara borta till 99.99% tycker jag.. wink

Jo precis wink Kommer nog inte vara på mycket iallafall cool

Zpax www.rlfoto.se
14 juni 2011 · 75 Inlägg

F4S4N skrev:
Hoppas du fixar ett avgassystem med dubbla utblås till baken !! wink

Vad är ditt svar på detta StyrEtt? wink

aqulio
14 juni 2011 · 1 146 Inlägg

tycker det är snyggare utan dragkrok men frågan är är du behov av den?
eller om du kör mycket släp o sånt?

jag har funderat stark på ta bort min dragkrok och fixa dubbla utblås i ställe med bakkjolen tongue

StyrEtt
14 juni 2011 · 105 Inlägg

Chippen7 skrev:

F4S4N skrev:
Hoppas du fixar ett avgassystem med dubbla utblås till baken !! wink

Vad är ditt svar på detta StyrEtt? wink

Blir nog dubbla utblås på båda sidorna i sommar av ferrita wink

Danne_1977
14 juni 2011 · 3 292 Inlägg

StyrEtt skrev:

Danne_1977 skrev:
Ser ju skitbra ut.. så nu när du har passat in fram och bak-kjol så blir det att skicka iväg grejerna på lack då framöver.. ?

Har lite till att göra med bakjolen men inte mycket, ska kolla över och finslipa framkjolen imorrn samt panelerna tongue Har en polare som är lackerare som ska lakera åt mig så det blir nog imorgon eller på ons wink

I vanliga fall kostar väl lack av ett komplett kjolpaket tusentals pengar va.. ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
StyrEtt
14 juni 2011 · 105 Inlägg

aqulio skrev:
tycker det är snyggare utan dragkrok men frågan är är du behov av den?
eller om du kör mycket släp o sånt?

jag har funderat stark på ta bort min dragkrok och fixa dubbla utblås i ställe med bakkjolen tongue

Jag har behov av dragkroken ibland men inte ofta...
Men det är jävligt skönt att ha när det väl behövs wink

StyrEtt
14 juni 2011 · 105 Inlägg

Danne_1977 skrev:

StyrEtt skrev:

Danne_1977 skrev:
Ser ju skitbra ut.. så nu när du har passat in fram och bak-kjol så blir det att skicka iväg grejerna på lack då framöver.. ?

Har lite till att göra med bakjolen men inte mycket, ska kolla över och finslipa framkjolen imorrn samt panelerna tongue Har en polare som är lackerare som ska lakera åt mig så det blir nog imorgon eller på ons wink

I vanliga fall kostar väl lack av ett komplett kjolpaket tusentals pengar va.. ?

Japp tongue men inte så jävla mycket ändå. Han jag känner gör det för ca 2000 med lack wink

Zpax www.rlfoto.se
14 juni 2011 · 75 Inlägg

StyrEtt skrev:

Chippen7 skrev:

F4S4N skrev:
Hoppas du fixar ett avgassystem med dubbla utblås till baken !! wink

Vad är ditt svar på detta StyrEtt? wink

Blir nog dubbla utblås på båda sidorna i sommar av ferrita wink

Det blir nog grymt! (:

StyrEtt
14 juni 2011 · 105 Inlägg

Någon som vet om bilen kommer att felmeddela om jag kopplar in en diodslinga som dimljus?

Och vad ska jag ha för fälgar?

Danne_1977
14 juni 2011 · 3 292 Inlägg

StyrEtt skrev:
Någon som vet om bilen kommer att felmeddela om jag kopplar in en diodslinga som dimljus?

Och vad ska jag ha för fälgar?

Tycker du ska testa Devil Eyes.. kromade modellen skulle nog passa bäst på din bil..

Fälgar.. ja.. jag har ju 18" på min.. du kan ju kolla hur pass bra det fyller ut med orginal fjädring, Ace Tyson black heter dom.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
StyrEtt
14 juni 2011 · 105 Inlägg

Danne_1977 skrev:

StyrEtt skrev:
Någon som vet om bilen kommer att felmeddela om jag kopplar in en diodslinga som dimljus?

Och vad ska jag ha för fälgar?

Tycker du ska testa Devil Eyes.. kromade modellen skulle nog passa bäst på din bil..

Fälgar.. ja.. jag har ju 18" på min.. du kan ju kolla hur pass bra det fyller ut med orginal fjädring, Ace Tyson black heter dom.

Blir nog devil eyes senare isåfall, tänkte mer på om det funkar med orginal att sätta dit 2 st diodslingor nertill på grillen med dimljuskontakterna?

Vet inte om det ska bli 18" eller 19" men dina ser ju ut att fylla helt ok ändå wink Vet inte om 19 kanske är för mycket? Spårar den lätt med 18"?

Danne_1977
14 juni 2011 · 3 292 Inlägg

StyrEtt skrev:

Danne_1977 skrev:

StyrEtt skrev:
Någon som vet om bilen kommer att felmeddela om jag kopplar in en diodslinga som dimljus?

Och vad ska jag ha för fälgar?

Tycker du ska testa Devil Eyes.. kromade modellen skulle nog passa bäst på din bil..

Fälgar.. ja.. jag har ju 18" på min.. du kan ju kolla hur pass bra det fyller ut med orginal fjädring, Ace Tyson black heter dom.

Blir nog devil eyes senare isåfall, tänkte mer på om det funkar med orginal att sätta dit 2 st diodslingor nertill på grillen med dimljuskontakterna?

Vet inte om det ska bli 18" eller 19" men dina ser ju ut att fylla helt ok ändå wink Vet inte om 19 kanske är för mycket? Spårar den lätt med 18"?

Har ingen aning ang felmeddelanden.. men tror inte det är bra att lasta på för mycket iaf.. men ett par dioder ska väl inte vara några problem trycker jag..

Jag har 225-40-18.. den är rätt så stötig på håliga vägar.. men efter bra vägar funkar det fin fint.. och den kan vara spärkänslig om det blåser kraftigt ute.. jag skulle vilja sänka min för att eliminera detta lite... alltså när det blåser ute och man kör över 130 så blir den spårkänslig.. allt under det är helt ok med orginalfjädring.. tror endå jag ska sänka min lite för att få den lite stadigare och kanske hänga på fjäderbensstag fram åxå.. big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
MrTegefeldt Stålverksarbetare
14 juni 2011 · 372 Inlägg

Du måste ju sänka den, Tyr!
Den blir lite skumpigare att åka i men vad gör det? Både min Subba och Saab är sänkta. ...Lagom mycket smile
Köp ett par BBS Challenge i 18" eller 19". Så mycket som du jobbar över så borde det inte svida så mycket i plånboken wink
http://i108.photobucket.com/albums/n10/trahsub/S60R_with_BBS_CH_006.jpg

Subaru Impreza WRX STI "Petter Solberg Edition" (2005)
StyrEtt
14 juni 2011 · 105 Inlägg

MrTegefeldt skrev:
Du måste ju sänka den, Tyr!
Den blir lite skumpigare att åka i men vad gör det? Både min Subba och Saab är sänkta. ...Lagom mycket smile
Köp ett par BBS Challenge i 18" eller 19". Så mycket som du jobbar över så borde det inte svida så mycket i plånboken wink
http://i108.photobucket.com/albums/n10/ … CH_006.jpg

Hehe roll
Vill sänka den men helst bara bak, fram är den tillräkligt låg redan. Men det verkar som om det inte är så enkelt att sänka en s60 AWD med nivåreglering hmm
Är tydligen också jävligt dyrt om det börjar läcka dessutom. De jag kan hitta är dessa: http://www.vparts.se/sv/artiklar/volvo/ … -xc70.html
Och då måste man köpa till nivåregleringsbyglar.
Men blir det verkligen så bra med dessa byglar? Och vad fan gör de för något?
Är tacksam för svar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang