Projekt S60 styling

StyrEtt
27 juni 2011 · 105 Inlägg

STROIN skrev:
Riktigt kul projekt att följa får hem min shortshift i veckan. big_smile Har beställt lite andra god saker också så som hr sänkningssats,skivor belägg,och massa annat.får bli meck helg bild kommer säkert upp efter slut resultatet i helgen Kika gärna wink

Fan va kul big_smile jag kommer garanterat att kolla wink

isak90
27 juni 2011 · 1 997 Inlägg

Då förstår jag vad du menar! Mina kjolar går ju liksom upp där och fyller ut allt tongue

StyrEtt
28 juni 2011 · 105 Inlägg

StyrEtt skrev:

isak90 skrev:
Kolla min bil annars, jag har inte satt ihop någonting utan jag har de listerna på som vanligt, lackade då såklart smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/162/161796/161796-d0ca0b21f40654d9ccaf1c107cbe0f58.jpg
Här har du de 2 delar som ska sitta ihop har svårt att tro det blir snyggt med bara lack ;P Dessa lister var de jag fick ifrån början men de är dock till en v70 så de är för långa.. Väntar fortfarande på mina s60 lister.

Är det ingen som vet ett bra sätt att sätta ihop dessa bitar? hmm

StyrEtt
1 juli 2011 · 105 Inlägg

Nu har jag fått hem de nya sidorna som verkar passa roll
Och de gamla fick jag behålla tongue så är det någon som är i behov av ett par sidor till en v70 så säg till wink

ronkinpeace
1 juli 2011 · 150 Inlägg

tjena! nyss läst tråden och såg att du inte bestämt dig för vad du ska ha för fälgar än, så ja tänkte ge dig ett tips på å volvos nebula fälgar, dom är snygga och fyller ut riktigt bra:) riktigt bra trådsmile

jag lyssnar alltid på min far, men om jag gör som han säger är en annan sak!!;)
BECE
Memme I'am AWESOME..
1 juli 2011 · 2 783 Inlägg

Håller med Isaak90.

Satsa inte på 18" utan kör på 19"-20" .. Har 19" på min rymmer fint! Inget som tar i vid fullt rattutslag. smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
F4S4N CAD-konstruktör
1 juli 2011 · 1 392 Inlägg

Memme skrev:
Håller med Isaak90.

Satsa inte på 18" utan kör på 19"-20" .. Har 19" på min rymmer fint! Inget som tar i vid fullt rattutslag. smile

Att det inte tar i kan man inte ta för givet... Det beror ju helt på fälgens bredd och ET. Och så klart om bilen är sänkt smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!
StyrEtt
1 juli 2011 · 105 Inlägg

ronkinpeace: Tack för tipset men just nu lutar det åt ett par R-Fälgar wink Och kul att höra big_smile

Memme: Jag har 16" nu och de tar i tongue Vad har du för mått på däcken då?

Någon som vet vilken färg största styrstoppet har? och om ni vet så säg gärna vilken färgkodning de olika storlekarna har. Måste nämligen köpa ett par nya och de på volvo visste inte vilken man skulle ha tongue

Memme I'am AWESOME..
1 juli 2011 · 2 783 Inlägg

Jag har på den min

225/35 och ET på 8! smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
F4S4N CAD-konstruktör
1 juli 2011 · 1 392 Inlägg

StyrEtt skrev:
ronkinpeace: Tack för tipset men just nu lutar det åt ett par R-Fälgar wink Och kul att höra big_smile

Memme: Jag har 16" nu och de tar i tongue Vad har du för mått på däcken då?

Någon som vet vilken färg största styrstoppet har? och om ni vet så säg gärna vilken färgkodning de olika storlekarna har. Måste nämligen köpa ett par nya och de på volvo visste inte vilken man skulle ha tongue

Svart är största stoppet. Funkar inte helt men blir ju bättre smile Jag har 8" breda fälgar. 9" om man mäter över hela. 235/35-19. Tar i vid exakt 1 varv på ratten. Dock är den ganska låg. Snyggast med 235 däck på dessa fälgarna helt klart. Annars blir det att däcket ser utsträckt och för litet ut! Men köp riktiga spacers på 15mm så ska det funka smile H&R har bra sådana!

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!
StyrEtt
1 juli 2011 · 105 Inlägg

F4S4N skrev:

StyrEtt skrev:
ronkinpeace: Tack för tipset men just nu lutar det åt ett par R-Fälgar wink Och kul att höra big_smile

Memme: Jag har 16" nu och de tar i tongue Vad har du för mått på däcken då?

Någon som vet vilken färg största styrstoppet har? och om ni vet så säg gärna vilken färgkodning de olika storlekarna har. Måste nämligen köpa ett par nya och de på volvo visste inte vilken man skulle ha tongue

Svart är största stoppet. Funkar inte helt men blir ju bättre smile Jag har 8" breda fälgar. 9" om man mäter över hela. 235/35-19. Tar i vid exakt 1 varv på ratten. Dock är den ganska låg. Snyggast med 235 däck på dessa fälgarna helt klart. Annars blir det att däcket ser utsträckt och för litet ut! Men köp riktiga spacers på 15mm så ska det funka smile H&R har bra sådana!

Ok tack för info ang styrstopp big_smile
Vad säger besiktningen om spacers då?

Senast redigerat av StyrEtt (2 juli 2011)

F4S4N CAD-konstruktör
2 juli 2011 · 1 392 Inlägg

StyrEtt skrev:

F4S4N skrev:

StyrEtt skrev:
ronkinpeace: Tack för tipset men just nu lutar det åt ett par R-Fälgar wink Och kul att höra big_smile

Memme: Jag har 16" nu och de tar i tongue Vad har du för mått på däcken då?

Någon som vet vilken färg största styrstoppet har? och om ni vet så säg gärna vilken färgkodning de olika storlekarna har. Måste nämligen köpa ett par nya och de på volvo visste inte vilken man skulle ha tongue

Svart är största stoppet. Funkar inte helt men blir ju bättre smile Jag har 8" breda fälgar. 9" om man mäter över hela. 235/35-19. Tar i vid exakt 1 varv på ratten. Dock är den ganska låg. Snyggast med 235 däck på dessa fälgarna helt klart. Annars blir det att däcket ser utsträckt och för litet ut! Men köp riktiga spacers på 15mm så ska det funka smile H&R har bra sådana!

Ok tack för info ang styrstopp big_smile
Vad säger besiktningen om spacers då?

Hjulen får ju inte sticka ut utanför karossen. Men det tar ju inte många minuter att plocka bort dom när det är dags för bes !

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!
StyrEtt
2 juli 2011 · 105 Inlägg

Har varit på mekonomen idag och beställt hem lite lim.

Har forskat en hel del och och kommit till två val.... Limma eller plastsvetasa.
Eftersom plastsvetsa kräver en del träning och jag vet inte riktigt smältpunken på de delar som sitter på bilen så är det större chans att jag bränner ett hål + att jag ändå måste hitta någon typ av spackel till det som verkar vara nästan omöjligt  att hitta....

Så det blir till att limma och nita. ABS-plast rör ju på sig och är en väldigt fet plast så det är ju tyvär inte så många grejor som funkar och limmet går ju också att använda som spackel wink
Men efter många timmars letande kom jag fram till följande två alternativ:

Karosseri/Plastlim / Lim/tätning
Artikelnr: 41-TE315
Artikel: Plastlim
Beskrivning: Terokal 9225/9220
Fabrikat: Patron 2x25 ml
Fabrikat: Teroson
Info: Tvåkomponent plastlim i praktisk dubbelpatron. Används för reparation av alla plasttyper i förening med primer Terokal 150. Ingen identifiering av plast är nödvändig. Enkel bearbetning tack vare systemet dubbelpatron-munstycke. Har hög ståndfastighet även på lodräta ytor och har högre temperaturer, även lätt att slipa. Överlackeringsbar i förening med Terokal 150.
Info: Teroson
Pris: 405.00 kr
(heter också DP8005)

eller

sikaflex 521 (uv)...

Verkar dock inte som att pl400 limmet som många använder sig utav är någon pålitlig lim i längden då det stelnar och har en tendens till att spricka hmm

StyrEtt
7 juli 2011 · 105 Inlägg

UPDATE

https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161796/161796-d91b4b910969e395ec0a7397938d068f.jpg Fått hem mina sidokjolar big_smile



https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161796/161796-f080063345b389cf0de7371a6003a4cc.jpg
Hjulhus innerskärmen klarade visst inte lite högre hastigheter, hela framdelen var bortsliten tongue


https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161796/161796-30ee73293ac7d7f38ceb9a0124998513.jpg
Nya hjulhusskärmen



https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161796/161796-8a5252720a4e823ecc7fc7f0cdc813e4.jpg
Klippt ut gallerbitarna...



https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161796/161796-9f4a1107ea41d0aa59acbc24e497ac4f.jpg
Sidokjolarna är nu nitade men ska limmas och slipas innan lakeringen

Senast redigerat av StyrEtt (7 juli 2011)

Danne_1977
7 juli 2011 · 3 292 Inlägg

Ser kanonbra ut.. big_smile  har du bestämt om du ska ha några devil eyes eller facelift lysen i fram .. ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
StyrEtt
7 juli 2011 · 105 Inlägg

Danne_1977 skrev:
Ser kanonbra ut.. big_smile  har du bestämt om du ska ha några devil eyes eller facelift lysen i fram .. ?

Inte än men ska sätta dit ett par ögonlock för tillfället så får vi se sen wink

Danne_1977
7 juli 2011 · 3 292 Inlägg

Blir nog bra det tror jag.. big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
StyrEtt
8 augusti 2011 · 105 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161796/161796-f47d71827d21404139f8f9e965092521.jpg
Limmat och är nu slipat har dock ingen bild på det... tongue Alla delar har blivit ivägskickade till lakeraren och nu sitter jag bara och väntar otåligt xP
Lite smådrygt att köra runt med en bil utan kjolpaket och lister roll

Senast redigerat av StyrEtt (8 augusti 2011)

Fitttim
9 augusti 2011 · 258 Inlägg

Fan att man ska hitta alla roliga trådar så sent tongue aja nu kommer jag följa detta! Riktigt snygg blir den!
Angående fälgar så tycker jag du ska köra på R fälgana! Enligt mig de snyggaste till volvo och enormt lätt skötta och lätta att tvätta! Vad är det för diod slingor du har köpt? har funderat på att slänga i det som dimljus på passaten smile Blir det något byte av ljud? Blir nog jävligt bra detta!
MVH!

StyrEtt
9 augusti 2011 · 105 Inlägg

Fitttim skrev:
Fan att man ska hitta alla roliga trådar så sent tongue aja nu kommer jag följa detta! Riktigt snygg blir den!
Angående fälgar så tycker jag du ska köra på R fälgana! Enligt mig de snyggaste till volvo och enormt lätt skötta och lätta att tvätta! Vad är det för diod slingor du har köpt? har funderat på att slänga i det som dimljus på passaten smile Blir det något byte av ljud? Blir nog jävligt bra detta!
MVH!

Kul att höra big_smile
Tror nog det blir R-fälgar wink håller med dig på de punkterna...
Diodslingan kommer ifrån vparts: http://www.vparts.se/sv/artiklar/ovriga … m-rod.html som ska bli mina nya dimljus tongue
Ljudet har jag inte lagt så mycket tänkande på för tillfället så det återstår att se, men det blir nog en pekskärm från bluepower istället för orginal stereon iallafall.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang