Har blivit en försening ang filmen då nyckel helt plötsligt inte gick att vrida om.....
Det är tydligen ganska vanligt att låsen går sönder

Riktigt kasst tycker jag
Kostade ca 2500 för ett nytt tändningslås + 130kr för ansökningsavgift men den bjöd de på iallafall

Var inte så svårt att byta och låset kom otroligt fort fram. Det enda jobbiga var igentligen med bytet att man var tvungen att borra bort den gamla, men kan förstå varför också.
Har gjort 1600 mils servicen och fick reda på att styrleden inre båda sidor + ett styrstag och att länkarmarnas bussningar fram var slut/kassa.
Detta är tydligen ganska så standard vid de här miltalen

Rejmes tar ca 10500 för jobbet vilket jag tyckte var lite för mycket...
De vill då tex byta hela länkarmarna för att det är nästan billigare än att byta bussningarna fram då de bak antagligen också kommer ge med sig snart....
Då lyder min fråga:
-Är det värt att byta länkarmarna om jag kan byta bussningarna själv?
-Vad rekomenderas att göra själv, måste ju köra med bilen till en verkstad för att kontrollera hjulvinklarna efter att ha bytt styrleden på båda sidorna.. Eller är det mer värt att låta verkstan få göra det på plats?
Btw mer bilder på avgassystemet finns på Ferritas facbooksida
