Projekt S60 styling

NeckBreaker Bas För Ditt As!!!!!!
13 september 2011 · 353 Inlägg

Grymt snygg!

Följ gärna mitt projekt! "Volvo S40N"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=236594
Volvo S40N "HEAVY" (2004)
Volvo S40 T5-R "XIIIV" (2008)
StyrEtt
13 september 2011 · 105 Inlägg

F4S4N skrev:

TurbOla skrev:
Beroende på vad det är för turbo går en sån på 6-10 000, mappning ca 10 000, spridare ett par tusen och så arbetet. Det låter inte jättedyrt egentligen, om man tänker på saken.

Visst kan man komma undan billigare med begagnade grejer, och montera själv, men mappningen kommer man inte undan, såvida man inte kör med ett anpassat chip, men det blir ju inte riktigt så skräddarsytt och optimalt som en mappning.

Spridarna ligger på runt 800kr styck. (antar att dom kör gröna)

Men som du säger så går det på runt 20 000 för delarna. Att betala 7 000 för arbetet är ju ändå ganska dyrt när man tänker efter. Det är ju enbart turbobyte och spridarbyte du betalar runt 7000 för. Kanske värt att göra själv och sedan åka dit och mappa? Om du har tillgång till verktyg/mekplats! smile

Antar att du redan har DP och att den inte är inräknad i de 27000. Isåfall låter det priset mer lockande wink

Jag kan sätta dit prylarna själv men men då räcker inte garaget till, men kan låna ett som har allt jag behöver wink
Sen vet jag inte om jag vågar köra dit bilen med de nya delarna utan mappning så då måste jag eventuellt skaffa en transport dit........ Och jag vet att autotech har gjort det förr och att det är duktiga på det så jag vill hellre åka dit än till någon som inte har någon större erfarenhet av detta.

Han sa såhär :Mappningen går på 12000, spridarna ca 1000kr st och turbon och jobbet 10000. Tar ca 3 dagar att få mappningen och jobbet klart, och har för mig att att man då också kan få som ett alternativ att kunna köra på E85 i det priset.

Frågan är: hur mycket kan jag igentligen tjäna på att göra jobbet själv? Är det verkligen värt det?

StyrEtt
13 september 2011 · 105 Inlägg

Louca skrev:
Brukar inte gilla kjolpaket så mycket, men det där var sjukt snyggt smile

Jag brukar inte heller vara speciellt förtjust i kjolpaket men där jag fick syn på det här paketet så ändrade jag mig rätt så snabbt wink Tack ska du ha big_smile

Senast redigerat av StyrEtt (13 september 2011)

StyrEtt
13 september 2011 · 105 Inlägg

NeckBreaker skrev:
Grymt snygg!

Tackar tackar big_smile

TurbOla Reservdansk
13 september 2011 · 6 271 Inlägg

Betänk även att du får väl garanti på jobbet och grejerna?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
StyrEtt
15 oktober 2011 · 105 Inlägg

Dags för ett UPDATE lol


https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161796/161796-71f98f722e18a64e887026142fe1c736.jpg
Nya fälgar!! 19" 235/35



https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161796/161796-efeec764938d06953b5960c1b928028f.jpg
När jag hade monterat fälgarna ock kom ut på vägen så började hela bilen hoppa.... Precis som jag misstänkte behövde jag navringar till dem hmm



https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161796/161796-1583fb66edafb71332e0ca7ee20ecf09.jpg
Nya fälgarna gjorde en stor skillnad tycker jag xD



https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161796/161796-09340a844f9e854edf5d5f9254acb9c0.jpg
Har nu även äntligen varit på Ferrita i Köping. Gjorde ett toppenjobb big_smile Långt över mina förväntingar, satte tillochmed dit emblem på delningen bak på avgasröret (allt i rostfritt.)



https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161796/161796-30ce64c6c083d8bb9466e2b4cc707125.jpg
Äntligen är avgasystemet klart XD De byggde allt på plats så jag fick kolla och välja vad jag ville ha big_smile Sånt underbart ljud det gav med cool

Senast redigerat av StyrEtt (15 oktober 2011)

Fitttim
15 oktober 2011 · 258 Inlägg

Fy satan vad fin bilen blev! så clean så det är inte sant! 10 av 5 (Y)

steevie
15 oktober 2011 · 322 Inlägg

Riktigt fina fälgar,ett ljudklipp på avgassystemet?

Kolla gärna in min projekttråd om S60in
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=232927
aqulio
15 oktober 2011 · 1 146 Inlägg

Ferrita var det dyrt?
e lite sugen med dubbla utblås big_smile

StyrEtt
17 oktober 2011 · 105 Inlägg

Fitttim skrev:
Fy satan vad fin bilen blev! så clean så det är inte sant! 10 av 5 (Y)

Tack big_smile

StyrEtt
17 oktober 2011 · 105 Inlägg

steevie skrev:
Riktigt fina fälgar,ett ljudklipp på avgassystemet?

Tack ska du ha big_smile Ska eventuellt ut och filma lite någon dag snart så då ska jag se till att linka videon så du/ni får höra ljudet wink

StyrEtt
17 oktober 2011 · 105 Inlägg

aqulio skrev:
Ferrita var det dyrt?
e lite sugen med dubbla utblås big_smile

Det är inte så dyrt med tanke på vad du får ut av det hela wink Do it, tycker jag cool Man kan bara ångra det man inte har gjort wink

aqulio
17 oktober 2011 · 1 146 Inlägg

ah okej smile
när kommer ljudklippet då smile

StyrEtt
17 oktober 2011 · 105 Inlägg

aqulio skrev:
ah okej smile
när kommer ljudklippet då smile

Vet inte riktigt än... Ska ta och ringa killen nu och fråga wink

steevie
17 oktober 2011 · 322 Inlägg

StyrEtt skrev:

steevie skrev:
Riktigt fina fälgar,ett ljudklipp på avgassystemet?

Tack ska du ha big_smile Ska eventuellt ut och filma lite någon dag snart så då ska jag se till att linka videon så du/ni får höra ljudet wink

Blir bra smile

Kolla gärna in min projekttråd om S60in
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=232927
StyrEtt
25 oktober 2011 · 105 Inlägg

Har blivit en försening ang filmen då nyckel helt plötsligt inte gick att vrida om.....
Det är tydligen ganska vanligt att låsen går sönder hmm Riktigt kasst tycker jag sad
Kostade ca 2500 för ett nytt tändningslås + 130kr för ansökningsavgift men den bjöd de på iallafall big_smile
Var inte så svårt att byta och låset kom otroligt fort fram. Det enda jobbiga var igentligen med bytet att man var tvungen att borra bort den gamla, men kan förstå varför också.

Har gjort 1600 mils servicen och fick reda på att styrleden inre båda sidor + ett styrstag och att länkarmarnas bussningar fram var slut/kassa.

Detta är tydligen ganska så standard vid de här miltalen hmm

Rejmes tar ca 10500 för jobbet vilket jag tyckte var lite för mycket...

De vill då tex byta hela länkarmarna för att det är nästan billigare än att byta bussningarna fram då de bak antagligen också kommer ge med sig snart....

Då lyder min fråga:
-Är det värt att byta länkarmarna om jag kan byta bussningarna själv?
-Vad rekomenderas att göra själv, måste ju köra med bilen till en verkstad för att kontrollera hjulvinklarna efter att ha bytt styrleden på båda sidorna.. Eller är det mer värt att låta verkstan få göra det på plats?



Btw mer bilder på avgassystemet finns på Ferritas facbooksida big_smile

aqulio
25 oktober 2011 · 1 146 Inlägg

aj då det var tråkigt och höra hmm

StyrEtt
25 oktober 2011 · 105 Inlägg

aqulio skrev:
aj då det var tråkigt och höra hmm

No shit hmm Men den såg riktigt bra ut annars iallafall smile

Senast redigerat av StyrEtt (25 oktober 2011)

F4S4N CAD-konstruktör
26 oktober 2011 · 1 392 Inlägg

StyrEtt skrev:
Har blivit en försening ang filmen då nyckel helt plötsligt inte gick att vrida om.....
Det är tydligen ganska vanligt att låsen går sönder hmm Riktigt kasst tycker jag sad
Kostade ca 2500 för ett nytt tändningslås + 130kr för ansökningsavgift men den bjöd de på iallafall big_smile
Var inte så svårt att byta och låset kom otroligt fort fram. Det enda jobbiga var igentligen med bytet att man var tvungen att borra bort den gamla, men kan förstå varför också.

Har gjort 1600 mils servicen och fick reda på att styrleden inre båda sidor + ett styrstag och att länkarmarnas bussningar fram var slut/kassa.

Detta är tydligen ganska så standard vid de här miltalen hmm

Rejmes tar ca 10500 för jobbet vilket jag tyckte var lite för mycket...

De vill då tex byta hela länkarmarna för att det är nästan billigare än att byta bussningarna fram då de bak antagligen också kommer ge med sig snart....

Då lyder min fråga:
-Är det värt att byta länkarmarna om jag kan byta bussningarna själv?
-Vad rekomenderas att göra själv, måste ju köra med bilen till en verkstad för att kontrollera hjulvinklarna efter att ha bytt styrleden på båda sidorna.. Eller är det mer värt att låta verkstan få göra det på plats?



Btw mer bilder på avgassystemet finns på Ferritas facbooksida big_smile

Skitenkelt att byta allt det där själv. Kostnad för hel framvagn ligger på under 3000kr om du vill göra en grundlig service smile

http://www.vparts.se/sv/artiklar/volvo/ … -xc70.html

Och de INRE styrlederna kostar typ 150kr på biltema. Duger fint. Intre styrled = styrstag!

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!
StyrEtt
26 oktober 2011 · 105 Inlägg

Men klarar de billigare delarna av det lika bra eller kommer jag bli tvungen att byta ut dom snart igen isåfall? Och hur bra är de där powerflex bussningarna? Hört att de håller men vad jag har förstått det som så är de hårdare vilket antagligen leder till att någon annat tar lite mer stryk? Eller?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang