Jobbiga lastbilschaufförer när det gäller lastning av gods.

Freddeponken
28 maj 2011 · 663 Inlägg

Hej!

Jag jobbar på ett stort företag, vilket tänker jag inte säga för det har väl inte med saken att göra men jag ska beskriva mitt problem eller min irritation ska väl jag säga egentligen.

Jo jag kör då truck på en firma som har rätt stor omsättning pall varje dag och ganska ofta får man bilar som ska lastas...

Det jag nu undrar är hur tänker vissa lastbilschaufförer, dom har först och främst aldrig varselväst på sig, petar och ska emellan pall och bil för dom tror dom kan förlänga mina ögon. Dom vill gärna tala om hur jag ska göra för att sen ändra sig istället för att låta mig göra rätt från början. dom vill gärna springa bakom trucken utan att ens ha uppsikt på sina egna träskor...

Varför inte bara stå brevid lite avvaktande och säga till om det blir lite för tung eller om en pall sticker ut lite för mycket så skåpet inte går igen, näää man måste säga till om varje pall....suck jag ska ju trycka in dom ordentligt......LUUUUGN!!!

Min drömchaufför är en Tjej/kille som möter upp och frågar trevligt var han skall stå, sätter på sig en varselväst, Öppnar upp bilen och tar dom frågorna som han undrar innan jag börjar lasta...visst tillkommer det frågor under tiden är han välkommen fram till trucken med min ögonkontakt så klart. Annars kan han/hon gott stå vid kanten av bilen och avvakta och hålla sig lugn. Vi lastar bilar varje dag och så klart vet vi hur man hanterar trucken vi sitter i...jag har lön för att sköta mitt jobb på ett proffesionellt sätt.

Sen har jag sätt att det är mycket lustiga människor som kör lastbil, gärna folk som vill dra lite rövarhistorier och försöka vara lite lustiga, sen snackar vissa oerhört mycket om det ena och det andra!

Men ska även tilläggas att det kommer guldchaufförer också...som alltid är trevliga och vet precis hur det är att vara truckförare...sånt uppskattas för det går ju verkligen inte snabbare om chauffören ska stå bredvid och stampa.

Så ni som kör lastbil, hur tänker just du?

Mvh En trött nackvridare!

Marticus Meldem
28 maj 2011 · 917 Inlägg

Freddeponken skrev:
Sen har jag sätt att det är mycket lustiga människor som kör lastbil, gärna folk som vill dra lite rövarhistorier och försöka vara lite lustiga, sen snackar vissa oerhört mycket om det ena och det andra!

Jag har ingen aning om hur det är att vara lastbilschaffis, men hade jag varit och kört i min ensamhet hela dagen så skulle jag bli överlycklig när jag kommit fram och få chansen att prata med en fysisk person!lol lastbilschaffis kanske inte e det mest sociala yrket som finns? klart man är pratglad me truckföraren smile

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Sheba Certifierad besserwisser
28 maj 2011 · 308 Inlägg

Freddeponken skrev:
Sen har jag sätt att det är mycket lustiga människor som kör lastbil, gärna folk som vill dra lite rövarhistorier och försöka vara lite lustiga, sen snackar vissa oerhört mycket om det ena och det andra!

Hur är detta negativt? Det är ju socialt och trevligt. smile

Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.
Hilmer
28 maj 2011 · 1 789 Inlägg

Sheba skrev:

Freddeponken skrev:
Sen har jag sätt att det är mycket lustiga människor som kör lastbil, gärna folk som vill dra lite rövarhistorier och försöka vara lite lustiga, sen snackar vissa oerhört mycket om det ena och det andra!

Hur är detta negativt? Det är ju socialt och trevligt. smile

Visst kan det var trevligt, men låt säga att du hör ett hundratal om dagen, varje dag, så man kan ju till viss del förstå trådskaparen wink

Freddeponken
28 maj 2011 · 663 Inlägg

Hilmer skrev:

Sheba skrev:

Freddeponken skrev:
Sen har jag sätt att det är mycket lustiga människor som kör lastbil, gärna folk som vill dra lite rövarhistorier och försöka vara lite lustiga, sen snackar vissa oerhört mycket om det ena och det andra!

Hur är detta negativt? Det är ju socialt och trevligt. smile

Visst kan det var trevligt, men låt säga att du hör ett hundratal om dagen, varje dag, så man kan ju till viss del förstå trådskaparen wink

Haha japp jag har arslet fullt och inte bara en bil som ska lastas...visst ibland kan man väl snacka men när det första dom gör är att dra massa gammalt skit som hände 75 så vill iallafall inte jag lyssna=)

Hade en lastning nu i veckan som jag faktiskt var nära på att avbryta...killen/gubben var så jäkla energisk och var överallt så jag var verkligen tvungen att ryta ifrån. Om jag lyfter upp pallstuvar på ca ett ton vill jag verkligen inte att han trycker in huvudet och ska kolla och försöka visa mig, tappar jag pallarna över han så blir det inte trevligt och jag har verkligen ingen lust att ta fram saneringslådan:P

Men som jag sa, finns goa chaufförer ocksåsmile

CarpeDiem German Engineering
28 maj 2011 · 9 083 Inlägg

Jobbade på ett lastbilsåkeri i Sthlm för några år sen (praktik) och kan säga att det var det bästa jobbet jag hade. Har inte direkt mött på nån jobbig lastbilschaffis när man ska lasta tongue

Men förstår att det måste vara jävligt jobbigt.

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang