Flygande besiktning

Nmkj83
29 maj 2011 · 153 Inlägg

KHRacing skrev:
var det verkligen en flygande besiktning ?

Enligt gällande regler i Trafikförordningen så måste det finnas SKÄLIG ANLEDNING till att en
Flygande besiktning skall få utföras.

Det fungerar alltså INTE så att du kommer körande emot poliserna på plats & de säger : han tar vi.

Been there done that : Att ha koll på gällande regler gör att man väldigt sällan får böter.

Det var den vita bussen med två snutar det stog bilinspektion på ryggen
Jag stog still med bilen o stog på utsidan varpå polisen kom körande med bussen o stoppade på vägkanten o sedan kom o frågade vems bilen var
så blev det som det blev men ingen böter

KHRacing
29 maj 2011 ·

Haniball_s skrev:

KHRacing skrev:

Haniball_s skrev:
vad är det för årsmodell på den ? från 97 är bilarna helbilsgodkända pratade med en besiktnings gubbe om det på Fredagen! finns säkert undan tag men det verkar gälla för volvo åtminstone
jävligt tråkigt men får hoppas det löser sig så smidigt som möjligt!

Dumt att kommentera när man EJ vet fakta.

Helfordonsgodkännandet kom 1994, Audi var först ut.
Sedan finns den fordon som är tillverkade efter år 2002 som INTE är Helfordonsgodkända.

Allt detta är vad tillverkaren/importören själv väljer att ta med vid typandet utav den specefika
modellen i Sverige, inget annat,

faktan kommer från bilprovningen! pratade personligen med dom om detta! vi diskuterad en av mina bilar!
så kalla fan inte mig dum! så dom på bilprovning vet inte fakta då eller vad menar du?

Dina uppgifter stämmer ju inte. Vad annat än att kalla de för ett dumt inlägg då ?

Är du en sådan person som nu kommer börja rösta ner alla mina filmer/bilder för att du inte kan ta en
kommentar på rätt sätt eller vad ? Chilla för fan smile

I väldigt många fall så vet inte Besiktningsgubbarna speciellt mkt alls som är rätt/sant, man skall alltid ringa
redas Tekniska Support för att få exakta svar..

KHRacing
29 maj 2011 ·

Nmkj83 skrev:

KHRacing skrev:
var det verkligen en flygande besiktning ?

Enligt gällande regler i Trafikförordningen så måste det finnas SKÄLIG ANLEDNING till att en
Flygande besiktning skall få utföras.

Det fungerar alltså INTE så att du kommer körande emot poliserna på plats & de säger : han tar vi.

Been there done that : Att ha koll på gällande regler gör att man väldigt sällan får böter.

Det var den vita bussen med två snutar det stog bilinspektion på ryggen
Jag stog still med bilen o stog på utsidan varpå polisen kom körande med bussen o stoppade på vägkanten o sedan kom o frågade vems bilen var
så blev det som det blev men ingen böter

DÅ kan jag meddela dig att de EJ hade rätt att utföra en Flygande Besiktning på ditt fordon.
Om det gick till exakt så som du säger. Eller kan de ha haft koll på dig sedan tidigare pga buskörningar eller högljudande fordon kanske ?

Nmkj83
29 maj 2011 · 153 Inlägg

KHRacing skrev:

Nmkj83 skrev:

KHRacing skrev:
var det verkligen en flygande besiktning ?

Enligt gällande regler i Trafikförordningen så måste det finnas SKÄLIG ANLEDNING till att en
Flygande besiktning skall få utföras.

Det fungerar alltså INTE så att du kommer körande emot poliserna på plats & de säger : han tar vi.

Been there done that : Att ha koll på gällande regler gör att man väldigt sällan får böter.

Det var den vita bussen med två snutar det stog bilinspektion på ryggen
Jag stog still med bilen o stog på utsidan varpå polisen kom körande med bussen o stoppade på vägkanten o sedan kom o frågade vems bilen var
så blev det som det blev men ingen böter

DÅ kan jag meddela dig att de EJ hade rätt att utföra en Flygande Besiktning på ditt fordon.
Om det gick till exakt så som du säger. Eller kan de ha haft koll på dig sedan tidigare pga buskörningar eller högljudande fordon kanske ?

Okej vad kan man göra åt det om man får fråga?? Överklaga??
Passerade dom vid ett tillfälle men då gick det lungt och inget bus eller något sådant

Nmkj83
29 maj 2011 · 153 Inlägg

Haniball_s skrev:

KHRacing skrev:

Haniball_s skrev:
vad är det för årsmodell på den ? från 97 är bilarna helbilsgodkända pratade med en besiktnings gubbe om det på Fredagen! finns säkert undan tag men det verkar gälla för volvo åtminstone
jävligt tråkigt men får hoppas det löser sig så smidigt som möjligt!

Dumt att kommentera när man EJ vet fakta.

Helfordonsgodkännandet kom 1994, Audi var först ut.
Sedan finns den fordon som är tillverkade efter år 2002 som INTE är Helfordonsgodkända.

Allt detta är vad tillverkaren/importören själv väljer att ta med vid typandet utav den specefika
modellen i Sverige, inget annat,

faktan kommer från bilprovningen! pratade personligen med dom om detta! vi diskuterad en av mina bilar! ! så dom på bilprovning  vet inte fakta då eller vad menar du?

Skall själv prata med dom i veckan så får vi se vad jag får för svar

Haniball_s
29 maj 2011 · 455 Inlägg

KHRacing skrev:

Haniball_s skrev:

KHRacing skrev:

Dumt att kommentera när man EJ vet fakta.

Helfordonsgodkännandet kom 1994, Audi var först ut.
Sedan finns den fordon som är tillverkade efter år 2002 som INTE är Helfordonsgodkända.

Allt detta är vad tillverkaren/importören själv väljer att ta med vid typandet utav den specefika
modellen i Sverige, inget annat,

faktan kommer från bilprovningen! pratade personligen med dom om detta! vi diskuterad en av mina bilar!
så kalla fan inte mig dum! så dom på bilprovning vet inte fakta då eller vad menar du?

Dina uppgifter stämmer ju inte. Vad annat än att kalla de för ett dumt inlägg då ?

Är du en sådan person som nu kommer börja rösta ner alla mina filmer/bilder för att du inte kan ta en
kommentar på rätt sätt eller vad ? Chilla för fan smile

I väldigt många fall så vet inte Besiktningsgubbarna speciellt mkt alls som är rätt/sant, man skall alltid ringa
redas Tekniska Support för att få exakta svar..

är ingen idiot om du nu tror det! men står man och pratar med människor som ska kunna sånt ska man ju tro på det eller?... är lugn!wink men nu ärt detta slut diskuterat då det är off tropic så det skriker om det!

>syns man inte finns man inte<
Peppes Bodega
29 maj 2011 · 261 Inlägg

KHRacing skrev:
var det verkligen en flygande besiktning ?

Enligt gällande regler i Trafikförordningen så måste det finnas SKÄLIG ANLEDNING till att en
Flygande besiktning skall få utföras.

Det fungerar alltså INTE så att du kommer körande emot poliserna på plats & de säger : han tar vi.

Been there done that : Att ha koll på gällande regler gör att man väldigt sällan får böter.

Skälig anledning är det när man har tonade/svarta rutor på främre sidorutor.

Nmkj83
29 maj 2011 · 153 Inlägg

Peppes Bodega skrev:

KHRacing skrev:
var det verkligen en flygande besiktning ?

Enligt gällande regler i Trafikförordningen så måste det finnas SKÄLIG ANLEDNING till att en
Flygande besiktning skall få utföras.

Det fungerar alltså INTE så att du kommer körande emot poliserna på plats & de säger : han tar vi.

Been there done that : Att ha koll på gällande regler gör att man väldigt sällan får böter.

Skälig anledning är det när man har tonade/svarta rutor på främre sidorutor.

Där har ni svaret till varför dom tog mig
Hade det inte regnat så hade dom vart nere men det är som det är nu

Peppes Bodega
29 maj 2011 · 261 Inlägg

Man lär sig av misstagen wink

Senast redigerat av Peppes Bodega (29 maj 2011)

Nmkj83
29 maj 2011 · 153 Inlägg

Peppes Bodega skrev:
Man lär sig av misstagen wink

Japp kan man säga
Kommer att fläcka ner all toning på bilen så dom inte kan säga något om dom heller bara för att!!
Vet att man får ha bakom astolpen o bakåt men men

Busgrabb Rejsa ?
29 maj 2011 · 2 959 Inlägg

Nmkj83 skrev:

Peppes Bodega skrev:
Man lär sig av misstagen wink

Japp kan man säga
Kommer att fläcka ner all toning på bilen så dom inte kan säga något om dom heller bara för att!!
Vet att man får ha bakom astolpen o bakåt men men

B-stoplen menar du nog wink

Autotech
BMW 335D (2008)
Nmkj83
29 maj 2011 · 153 Inlägg

Busgrabb skrev:

Nmkj83 skrev:

Peppes Bodega skrev:
Man lär sig av misstagen wink

Japp kan man säga
Kommer att fläcka ner all toning på bilen så dom inte kan säga något om dom heller bara för att!!
Vet att man får ha bakom astolpen o bakåt men men

B-stoplen menar du nog wink

Japp sorry av mig är lite trött på allt jag har suttit o läst om både reg o kontrollbesiktning mm

Saabmuppen
4 juni 2011 ·

Hur har det gått har du tagit reda på nått mer om hur du måste göra? Hoppas du bara behöver fixa anmärkningarna

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang