Man och kvinna körde in på motorvägen från avfart och ställde till med "KAOZ"

bamw
2 juni 2011 · 87 Inlägg

Tjosan,

Kommer inte på namnet riktigt men vet att det kallas något när man kör på en väg mot motsatt trafik. Allts det hela började med att jag och ett par kompisar körde upp på en avfart och vi ser en liten bil med en gammal man och tant i. Vi åker upp för avfarten och de kommer ner. Vi saktade ner och tutade och skrek som fan för att de skulle stanna men icke sa nicke.

Vad som hände efter det vet jag inte riktigt, men jag vill minnas att jag hörde andra som tutade och härjade.

Hur skev kan man vara egentligen? har ni upplevt liknande själv eller? vad skall man göra i sådana situationer?

http://tyskbilimport.se - importera bil från tyskland
gamlingen
2 juni 2011 · 5 198 Inlägg

vad man ska göra ? försöka få stopp på dom INNAN de når motorvägen och ringa 112

slowSwede
2 juni 2011 · 223 Inlägg

Spökförare!

Jag hade nog sonika ringt polisen och försökt få dem att förstå att de gör något fel, precis som du gjorde.

BMW 335 (2007)
johanboden
2 juni 2011 · 129 Inlägg

har sett samma sak två gånger. en gång var de en gubbe som var på väg från sjukhuset. han körde upp på vägen (en tvåfilig 110-väg) på avfarten och fortsatte i fel riktning en bit...!
en annan gång så var de en tant och en gubbe som körde en bil som skulle ner på en tvåfilig motorväg och körde ner på vägen med hjälp av avfarten, vet inte riktigt hur länge det tog för dom att inse att dom körde mot trafiken, men dom hann inte allt för långt.
båda gångerna tutade och vinkade både jag och andra trafikanter utan nytta.
vissa personer borde helt klart inte ha körkort

bamw
2 juni 2011 · 87 Inlägg

Jo. Ringa polisen är ju ett alternativ, för dom kommer dit snabbt innan föraren lyckats krocka med någon eller något.

Man vågade ju inte göra mycket mer än att tuta och göra massa oljud, men de "lyssnade" inte ändå utan bara fortsatte. Hur långt de kom vet jag faktiskt inte. Det var heller inte mycket trafik på motorvägen som tur var.

Kan dock inte fatta hur skev man får vara. Köra i motsatt riktning i en motorväg.. Gamlingar bör ställa bilen hemma tycker jag.

En annan gång var det en liknande händelse. Det var en ung kille och han hade en sån där liten skruttig liten pizza bil. Han kommer mot mig fast backandes. Klockan var runt 17:00 snoret och ni kan ju tänka er vilken trafik det är då..

Fick köra som en dåre bara för att inte sätta mig själv eller någon annan i fara.

http://tyskbilimport.se - importera bil från tyskland
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
2 juni 2011 · 14 058 Inlägg

bamw skrev:
Jo. Ringa polisen är ju ett alternativ, för dom kommer dit snabbt innan föraren lyckats krocka med någon eller något.

Man vågade ju inte göra mycket mer än att tuta och göra massa oljud, men de "lyssnade" inte ändå utan bara fortsatte. Hur långt de kom vet jag faktiskt inte. Det var heller inte mycket trafik på motorvägen som tur var.

Kan dock inte fatta hur skev man får vara. Köra i motsatt riktning i en motorväg.. Gamlingar bör ställa bilen hemma tycker jag.

En annan gång var det en liknande händelse. Det var en ung kille och han hade en sån där liten skruttig liten pizza bil. Han kommer mot mig fast backandes. Klockan var runt 17:00 snoret och ni kan ju tänka er vilken trafik det är då..

Fick köra som en dåre bara för att inte sätta mig själv eller någon annan i fara.

En liten fråga: Vad är "en sån där liten skruttig liten pizza bil"??

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
slowSwede
2 juni 2011 · 223 Inlägg

bamw skrev:
Jo. Ringa polisen är ju ett alternativ, för dom kommer dit snabbt innan föraren lyckats krocka med någon eller något.

Enligt det argumentet så behöver man ju nästan aldrig ringa polisen...

BMW 335 (2007)
gamlingen
2 juni 2011 · 5 198 Inlägg

slowSwede skrev:

bamw skrev:
Jo. Ringa polisen är ju ett alternativ, för dom kommer dit snabbt innan föraren lyckats krocka med någon eller något.

Enligt det argumentet så behöver man ju nästan aldrig ringa polisen...

Så bättre  att föraren krockar menar du ?

Andromeda Rumpmas
2 juni 2011 · 3 860 Inlägg

I Västerås för ett par månader sedan svängde jag upp på Vallbybron österut, och precis som jag tittar i döda vinkeln och till att äntra E18 ser jag blåljus i ögonvrån framför mig och avvaktar. Då kommer en gubbfan i en blå 9-5 förbifarande på fel sida på motorvägen med polisen hack i häl. Hade jag svängt ut hade vi smällt.

Det visade sig att han kört genom hela Västerås cirka 1 mil på felsida vägen, och alltså tagit fel på avfart och påfart vid Hälla. De fick inte stopp på honom förrän vid Erikslund. Tidningen skrev att sjukdom misstänktes ligga bakom mannens agerande (senil antagligen).

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Stefan Varberg Supraman
2 juni 2011 · 2 300 Inlägg

Detta är en av anledningarna varför äldre förare ska läkarundersökas för att se om dom fortfarande är kapabla till att köra bil.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Muttley
2 juni 2011 ·

Ni såg han köra ner på fel håll och låter han passera er ?. Jag har varit med om de och de enda jag gjorde var att sakta ner rejält och sikta in på deras front och blinka och till sist stanna, sura som fan blev de men jag blev duktigt mer förbannad och förklara vad de gjorde.

Turbocab
2 juni 2011 · 83 Inlägg

Oj, det hade jag aldrig vågat göra, man vet inte vad för dårar man möter där. Bara hålla undan, är min regel. Ganska vanligt detta tydligen, och oftast är det äldre senila. Två gånger har det hänt på R40 hemmavid och då har det vart senila gubbar som inte haft en aning! Ett problem dom har i Danmark annars och även i Tyskland är ju "Schwarzfahrer", dvs ungdomar som får en kick att av köra mellan två avfarter på fel sida, oftast mitt i natten då ju. Jättesmart liksom, men dödslängtan är stor hos vissa. Samma kategori mäniskor som surfar på lokaltåg (inte internet, utan ovanpå taken....), hänger bakpå mm...

Muttley
2 juni 2011 ·

Turbocab skrev:
Oj, det hade jag aldrig vågat göra, man vet inte vad för dårar man möter där. Bara hålla undan, är min regel. Ganska vanligt detta tydligen, och oftast är det äldre senila. Två gånger har det hänt på R40 hemmavid och då har det vart senila gubbar som inte haft en aning! Ett problem dom har i Danmark annars och även i Tyskland är ju "Schwarzfahrer", dvs ungdomar som får en kick att av köra mellan två avfarter på fel sida, oftast mitt i natten då ju. Jättesmart liksom, men dödslängtan är stor hos vissa. Samma kategori mäniskor som surfar på lokaltåg (inte internet, utan ovanpå taken....), hänger bakpå mm...

De körde även utan ljus och så fort de bara kunde. Jobba med en som varit busschaufför och mötte ett par sådana idioter i tyskland som körde mot trafiken på natten utan ljus.

De gjorde nått liknande på e4an utanför hbg med för några år sedan.

Woogensea Volvoturbo For Life
2 juni 2011 · 366 Inlägg

Haha!! Här i jkpg så kom de en gubbe på permobil mot trafiken på en avfart på E4:an...han fattade väl iaf att han inte skulle ut på motorvägen å vände....hehehe

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
Andromeda Rumpmas
2 juni 2011 · 3 860 Inlägg

Turbocab skrev:
Samma kategori mäniskor som surfar på lokaltåg (inte internet, utan ovanpå taken....), hänger bakpå mm...

Indier? wink

http://1.bp.blogspot.com/_xbLju8AmtBs/TNKIkr0WCBI/AAAAAAAAAMY/MY7Oi-5DyDM/s1600/Indian+Railway.jpg

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
slowSwede
2 juni 2011 · 223 Inlägg

gamlingen skrev:

slowSwede skrev:

bamw skrev:
Jo. Ringa polisen är ju ett alternativ, för dom kommer dit snabbt innan föraren lyckats krocka med någon eller något.

Enligt det argumentet så behöver man ju nästan aldrig ringa polisen...

Så bättre  att föraren krockar menar du ?

Nej för att svara på din fråga.
Vet inte hur du resonerar, men sker det något olagligt som kan påverka andra negativt, så brukar iaf jag ringa polisen. Självklart trollar dem inte fram sig på 2 sekunder. Jag tycker att det är något som polisen bör ha reda på, det kan ju exempelvis vara någon som kombinerar sprit och bilkörning....så att föraren har ett snack med polisen kan vara på sin plats.

Enligt ursprungsargumentet som troligtvis innehöll ett visst mått ironi, så behöver man nästan aldrig ringa dem, de kommer sällan fram i tid om när man rapporterar ett brott.

BMW 335 (2007)
gamlingen
2 juni 2011 · 5 198 Inlägg

slowSwede skrev:

gamlingen skrev:

slowSwede skrev:

Enligt det argumentet så behöver man ju nästan aldrig ringa polisen...

Så bättre  att föraren krockar menar du ?

Nej för att svara på din fråga.
Vet inte hur du resonerar, men sker det något olagligt som kan påverka andra negativt, så brukar iaf jag ringa polisen. Självklart trollar dem inte fram sig på 2 sekunder. Jag tycker att det är något som polisen bör ha reda på, det kan ju exempelvis vara någon som kombinerar sprit och bilkörning....så att föraren har ett snack med polisen kan vara på sin plats.

Enligt ursprungsargumentet som troligtvis innehöll ett visst mått ironi, så behöver man nästan aldrig ringa dem, de kommer sällan fram i tid om när man rapporterar ett brott.

Vet du varför ?,, jo för att dom inte kan finnas överallt alltid.. Jag ser det så att ett brott skall alltid anmälas oavsett om polisen hinner dit eller inte.

Andromeda Rumpmas
2 juni 2011 · 3 860 Inlägg

gamlingen skrev:

slowSwede skrev:

gamlingen skrev:

Så bättre  att föraren krockar menar du ?

Nej för att svara på din fråga.
Vet inte hur du resonerar, men sker det något olagligt som kan påverka andra negativt, så brukar iaf jag ringa polisen. Självklart trollar dem inte fram sig på 2 sekunder. Jag tycker att det är något som polisen bör ha reda på, det kan ju exempelvis vara någon som kombinerar sprit och bilkörning....så att föraren har ett snack med polisen kan vara på sin plats.

Enligt ursprungsargumentet som troligtvis innehöll ett visst mått ironi, så behöver man nästan aldrig ringa dem, de kommer sällan fram i tid om när man rapporterar ett brott.

Vet du varför ?,, jo för att dom inte kan finnas överallt alltid.. Jag ser det så att ett brott skall alltid anmälas oavsett om polisen hinner dit eller inte.

Om inte annat så för statistikens skull. Nu vet ju alla redan att vi har för lite poliser (kanske någon känner sig förfördelad och tycker att vi har för mycket trafikpoliser wink )
Men om vi alla anmäler alla brott så kommer de oavsett om de utreds eller inte finnas med i statistiken, så att vi tydligare kan visa att vi behöver fler poliser för att kunna känna oss trygga i samhället.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
slowSwede
2 juni 2011 · 223 Inlägg

Det är ju det jag säger...ring polisen. Har ifrån mitt första inlägg i denna tråd sagt det...

För att förtydliga så löd ursprungsargumentet, som jag inte höll med om:
"Jo. Ringa polisen är ju ett alternativ, för dom kommer dit snabbt innan föraren lyckats krocka med någon eller något."

BMW 335 (2007)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
2 juni 2011 · 13 744 Inlägg

det kan låta korkat men ställ er i vägen iallfall om farten är skapligt låg bättre att krocka med dom när farten är låg än någon barnfamilj stryker med ute på motorvägen polisen är sällan framma innan det gått 2minuter från dess att man började ringa..detta förutsatt att dom är i närheten

det tar minst 1minut innan man hamnat hos polisen när man ringer 112.
min erfarenhet är att 11414 går fortare av någon sjuk anledning

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang