Man och kvinna körde in på motorvägen från avfart och ställde till med "KAOZ"

bamw
3 juni 2011 · 87 Inlägg

Min mening :  "Ringa polisen är ju ett alternativ, för dom kommer dit snabbt innan föraren lyckats krocka med någon eller något" verkar vara gnistan som tände en världsbrand.

Menar inte att man aldrig ska ringa polisen när man ser att någon begår ett brott, för att polisen aldrig kommer fram. Det är helt fel.
För det första så ska man aldrig säga aldrig, för det andra som det redan tagits upp, polisen kan inte vara på alla ställen samtidigt.

Dock i sådana här situationer är det kanske krångligare att ringa polisen än när man ser någon som rånar en korvkiosk. Jag menar, gamlingarna kör ut på vägen, i nästa svepa krockar dom in i något. Visst, vad skulle polisen göra då? Förutom att de kommer dit i efterhand och påbörjar sin undersökning och allt som hör till.

BTW så har jag kollat mina lokalanyheter och det står ingenting om det jag upplevde i förrigår. Så jag hoppas ändå att ingeting har hänt. Som en annan påstod: Bättre att "krocka" in med dom än att en barnfamilj skall göra det. Helt klart. Håller med dig där.

Sen tycker jag faktiskt, utan att diskriminera gamlingar, att de borde gå på läkarundersökningar för att se om de verkligen är kapabla till att köra.

Jag vet inte hur många gånger jag sett gamlingar ute med bilen (Många av dem kör bra) men jag blir alltid nervös av en konstig anledning..

http://tyskbilimport.se - importera bil från tyskland
bamw
3 juni 2011 · 87 Inlägg

Vettemannen skrev:

bamw skrev:
Jo. Ringa polisen är ju ett alternativ, för dom kommer dit snabbt innan föraren lyckats krocka med någon eller något.

Man vågade ju inte göra mycket mer än att tuta och göra massa oljud, men de "lyssnade" inte ändå utan bara fortsatte. Hur långt de kom vet jag faktiskt inte. Det var heller inte mycket trafik på motorvägen som tur var.

Kan dock inte fatta hur skev man får vara. Köra i motsatt riktning i en motorväg.. Gamlingar bör ställa bilen hemma tycker jag.

En annan gång var det en liknande händelse. Det var en ung kille och han hade en sån där liten skruttig liten pizza bil. Han kommer mot mig fast backandes. Klockan var runt 17:00 snoret och ni kan ju tänka er vilken trafik det är då..

Fick köra som en dåre bara för att inte sätta mig själv eller någon annan i fara.

En liten fråga: Vad är "en sån där liten skruttig liten pizza bil"??

/Benny

En sån här: http://www1.garaget.org/archive/91/9040 … 638654.jpg

(BTW, skulle inte våga köra med en sån här på motorvägen). Kalla mig okunnig eller vad som helst men tar helst inga risker. Vill jute inte att ett däck ska trilla av..

http://tyskbilimport.se - importera bil från tyskland
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 juni 2011 · 14 039 Inlägg

bamw skrev:

Vettemannen skrev:

bamw skrev:
Jo. Ringa polisen är ju ett alternativ, för dom kommer dit snabbt innan föraren lyckats krocka med någon eller något.

Man vågade ju inte göra mycket mer än att tuta och göra massa oljud, men de "lyssnade" inte ändå utan bara fortsatte. Hur långt de kom vet jag faktiskt inte. Det var heller inte mycket trafik på motorvägen som tur var.

Kan dock inte fatta hur skev man får vara. Köra i motsatt riktning i en motorväg.. Gamlingar bör ställa bilen hemma tycker jag.

En annan gång var det en liknande händelse. Det var en ung kille och han hade en sån där liten skruttig liten pizza bil. Han kommer mot mig fast backandes. Klockan var runt 17:00 snoret och ni kan ju tänka er vilken trafik det är då..

Fick köra som en dåre bara för att inte sätta mig själv eller någon annan i fara.

En liten fråga: Vad är "en sån där liten skruttig liten pizza bil"??

/Benny

En sån här: http://www1.garaget.org/archive/91/9040 … 638654.jpg

(BTW, skulle inte våga köra med en sån här på motorvägen). Kalla mig okunnig eller vad som helst men tar helst inga risker. Vill jute inte att ett däck ska trilla av..

Aha!! Du menar så!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Tjockarn Too School for cool
3 juni 2011 · 110 Inlägg

Growe skrev:
det tar minst 1minut innan man hamnat hos polisen när man ringer 112.
min erfarenhet är att 11414 går fortare av någon sjuk anledning

Sist jag ringde 114 14 var i höstas när en kossa stod på vägen.. Vad blev det? "Du har nu plast ** i kön. Uppskattad tid 28 minuter" Näe vi åkte in till stan o snackade med polisen direkt själva. Dock så var det lite tabbe då vi stötte på polarens granne (polis) som var civil klädd med en civil bil (kände igen civil bilen först sen såg grannen). Problemet med det var bara att vi skrek "ööj du är ju snut, kom ett tag" och dom höll precis på att ta fast ett par knark langare efter ha försökt ett par år...

Och nej snuten kan inte vara överallt, men dom har patruller som är lite varstans, vem vet dom kanske är i närheten eller åtminstone kan komma och se när en olycka sker eller liknande. Ser polisen olyckan blir ju saken mycket lättare också!

Andromeda Rumpmas
3 juni 2011 · 3 860 Inlägg

Jag har ringt 11414 några gånger, en gång när jag hittade en stulen moped, en stulen cykel, och en gång när jag ville fråga om jag fick stjäla min egen cykel någon trött stackare satt ett lås på istället för sin egen som stod parkerad bredvid tongue

Nog har det tagit minst 20 minuter varje gång. Först kommer man till en central där man får dra sin historia, och sedan blir man kopplad till rätt stad, givetvis med ny väntetid i telefonen.

När jag ringt in om folk som kört misstänkt vingligt och illa har jag ringt 112, och aldrig fått en bassning för det.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 juni 2011 · 14 039 Inlägg

Andromeda skrev:
Jag har ringt 11414 några gånger, en gång när jag hittade en stulen moped, en stulen cykel, och en gång när jag ville fråga om jag fick stjäla min egen cykel någon trött stackare satt ett lås på istället för sin egen som stod parkerad bredvid tongue

Nog har det tagit minst 20 minuter varje gång. Först kommer man till en central där man får dra sin historia, och sedan blir man kopplad till rätt stad, givetvis med ny väntetid i telefonen.

När jag ringt in om folk som kört misstänkt vingligt och illa har jag ringt 112, och aldrig fått en bassning för det.

Det är ju bra att du fått fram ditt ärende på ett bra sett speciellt när det gäller vinglig körning.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 juni 2011 · 14 039 Inlägg

Såg detta på Aftonbladet nyss:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13122385.ab
Alkohol inblandat......

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
RD_87 Skrotsamlare
4 juni 2011 · 4 031 Inlägg

Idioter är inte utrotningshotade, för några år sedan höll jag på att bli påbackad på E20 utanför Södertälje. När jag passerat stannde jag & käkade, några mil närmare hemmet så höll samma idiot på att backa mot färdriktningen igen utanför Härad. Hur dum kan man egentligen bli!?mad

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Brådhis * Voff voff *
4 juni 2011 · 10 276 Inlägg

Folk som kör mot trafiken upplever man nästan dagligen när man är upp på Arlanda med bussen och kör... Dom brukar dock som regel avvika från min färdväg när tutan och helljuset aktiveras, så nå´t vett kanske finns där iaf...?!

Nåväl... Folk som kör mot trafiken på motorvägen är ju förstås värre och tyvärr har man stött på det ibland oxå! Senast för 2-3 månader sedan låg jag jämsides med en grå Ford Focus på just Arlandaleden faktiskt! Enda kruxet var att han befann sig på andra sidan vägen så att säga! Jag försökte så gott det gick varna mötande trafik med mina helljus och ringde sedan polisen som skulle skicka en bil omgående! Jag hoppas allt gick bra!

Jag har oxå sprungit(!!!) ikapp en bil som framfördes i fel färdriktning på Bergslagsvägen i västra Stockholm för några år sedan! Gammal gubbe som körde...

Har oxå lyckats få hejd på en bil som körde mot färdriktningen på en motorväg genom att tuta och vinka och vifta! Gammal gubbe där med...

Att vara yrkeschaufför är alltså aldrig långtråkigt... Man får rädda livet på folk varje dag! Oftast utan att dom ens märker det när dom helt utan dödsfruktan kastar sig framför fordonet med sin lilla bil, eller springer över gatan i tid och otid eller på nå´t annat vis helt enkelt kör med skygglapparna på och vi andra får reda ut situationerna som uppstår!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
5 juni 2011 · 14 039 Inlägg

Vettemannen skrev:
Såg detta på Aftonbladet nyss:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13122385.ab
Alkohol inblandat......

/Benny

Aftonbladet igen:
Alkohol inblandat
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13127815.ab

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
6 juni 2011 · 14 039 Inlägg

Vettemannen skrev:

Vettemannen skrev:
Såg detta på Aftonbladet nyss:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13122385.ab
Alkohol inblandat......

/Benny

Aftonbladet igen:
Alkohol inblandat
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13127815.ab

/Benny

Aftonbladet igen

Alkohol eller bara farten eller både och:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13130634.ab

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
bamw
7 juni 2011 · 87 Inlägg

Ingen vidare läsning när man läser dessa artiklar, men vad skall man göra? Olyckor inträffar dagligen.

Dricker man alkohol och kör bil, då får man skylla sig själv. Men då står jag väldigt hårt mot dem som kör när de har druckit. Det är TOTALT förbjudet. Nu är säkert större delen av oss som är medlemar här, medvetna om vad som gäller när man kör bil. Att man ska vara nykter. Men tyvärr..

http://tyskbilimport.se - importera bil från tyskland
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
7 juni 2011 · 14 039 Inlägg

bamw skrev:
Ingen vidare läsning när man läser dessa artiklar, men vad skall man göra? Olyckor inträffar dagligen.

Dricker man alkohol och kör bil, då får man skylla sig själv. Men då står jag väldigt hårt mot dem som kör när de har druckit. Det är TOTALT förbjudet. Nu är säkert större delen av oss som är medlemar här, medvetna om vad som gäller när man kör bil. Att man ska vara nykter. Men tyvärr..

Ja du, jag tror att det stämmer. Iaf. när man hör alla säga sina meningar om vad dom tycker om alkohol speciellt på bilträffar. Inte fan skulle jag vilja ragla runt aspackad och kolla på bilar. Då kommer man inte ihåg mycket, risken är ju oxå att man skadar nån bil p.g.a. alkoholen. Bakom ratten.......ABSOLUT NYKTER!!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
bamw
7 juni 2011 · 87 Inlägg

Vettemannen skrev:

bamw skrev:
Ingen vidare läsning när man läser dessa artiklar, men vad skall man göra? Olyckor inträffar dagligen.

Dricker man alkohol och kör bil, då får man skylla sig själv. Men då står jag väldigt hårt mot dem som kör när de har druckit. Det är TOTALT förbjudet. Nu är säkert större delen av oss som är medlemar här, medvetna om vad som gäller när man kör bil. Att man ska vara nykter. Men tyvärr..

Ja du, jag tror att det stämmer. Iaf. när man hör alla säga sina meningar om vad dom tycker om alkohol speciellt på bilträffar. Inte fan skulle jag vilja ragla runt aspackad och kolla på bilar. Då kommer man inte ihåg mycket, risken är ju oxå att man skadar nån bil p.g.a. alkoholen. Bakom ratten.......ABSOLUT NYKTER!!!!

/Benny

Kunde nog inte sagt det bättre själv Benny! Helt rätt smile

http://tyskbilimport.se - importera bil från tyskland
OmegaCoffe Dumpersförare.
7 juni 2011 · 970 Inlägg

Andromeda skrev:

Turbocab skrev:
Samma kategori mäniskor som surfar på lokaltåg (inte internet, utan ovanpå taken....), hänger bakpå mm...

Indier? wink

http://1.bp.blogspot.com/_xbLju8AmtBs/T … ailway.jpg

Mänsklig airbag haha

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
TS_quattro fyrkrafsare
7 juni 2011 · 1 443 Inlägg

Kan inte se att det skulle vara en orimlighet med hälso och synkontroll varje gång man förnyar sitt körkort (och såklart skulle detta gälla oavsett om man är 28 år eller 78 år). Likväl som ens utseende ändrar sig på 10 år så gör även ens fysik det och eftersom anledningen till att man förnyar kortet är att de behöver ett nytt "up to date" foto så vore väl en hälso och synundersökning på sin plats i samma veva? Vet många som aldrig skulle gå till sjukan i första taget utan måste bli släpade dit på bår i stort sett och har således inga journaler för de senaste 30 åren...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Muttley
7 juni 2011 ·

TS_quattro skrev:
Kan inte se att det skulle vara en orimlighet med hälso och synkontroll varje gång man förnyar sitt körkort (och såklart skulle detta gälla oavsett om man är 28 år eller 78 år). Likväl som ens utseende ändrar sig på 10 år så gör även ens fysik det och eftersom anledningen till att man förnyar kortet är att de behöver ett nytt "up to date" foto så vore väl en hälso och synundersökning på sin plats i samma veva? Vet många som aldrig skulle gå till sjukan i första taget utan måste bli släpade dit på bår i stort sett och har således inga journaler för de senaste 30 åren...

Även ändra från 10 år till 5 år och för äldre personer 1 gång per år vid deras årliga hälsokoll eller för varje läkartillfälle när de är 70 pluss.
Ju äldre man blir ju snabbare blir man sämre.

De är bara helt sjukt att de är 10 år som de är just nu.

TS_quattro fyrkrafsare
7 juni 2011 · 1 443 Inlägg

Absolut, att få sitt körkort förnyat skulle inte skada att göras oftare, tidigare var det ju vägverket som utfärdade körkort, de hade dock inte rätten att dra in några körkort och således så betvivlar jag att transportstyrelsen skulle ha den rätten utan en lagändring. Och med tanke på hur otäckt slöa transportstyrelsen är med sina ärenden redan nu oavsett om det gäller körkorts eller handledartillstånd så skulle de utan tvekan "dränkas" i arbete om man halverade tiden för att förnya körkort. Eftersom de är en statlig (och därmed tungrodd på gränsen till totalt inkapabel) myndighet så lär de nog inte få ta in fler anställda oavsett om de får "dubbel" arbetsbörda. Så där föll den önskan, återigen som alltid pga snålhet, gärna nollvision för trafikolyckor, bara det inte kostar något...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Muttley
7 juni 2011 ·

De har väl infört så att läkare får dra in körkort pga hälsa, men de måste väl gå via myndigheterna först. Är inte så insatt i det men vet om att vissa äldre har fått sitt körkort indraget för att läkarna anser de som olämpliga. Mycket rätt tycker jag.

bamw
18 juni 2011 · 87 Inlägg

Är detta bara en ren illution eller vad, för jag jag tror ta mig f... att jag såg samma bil, eller iaf någon typ till 99% identiskt med samma bil, köra in på en avfart där de möter mötande trafik..

Asså, ska man köra bil får man faktiskt ha lite vett också. Inte bara kunna växla och gasa samt bromsa..

http://tyskbilimport.se - importera bil från tyskland
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang