Shiiit, vad gör jag nu (skruv i däcket)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
5 juni 2011 · 14 079 Inlägg

FLindgren skrev:
Åk till en seriös firma som lagar däcker från insidan! Finns mera oseriösa firmor som drar i pluggar från utsidan. inte speciellt bra. Måste alltid ta isär däcken och kolla så det inte är skadat innui.

Så tycker jag oxå! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
5 juni 2011 · 1 152 Inlägg

Nån utav er som svarat i tråden som jobbar med däck? Om inte så snälla snälla snälla prata inte om seriösa o oseriösa firmor pga vad de andvänder o vad NI tror!!!!

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
FLindgren
5 juni 2011 · 5 089 Inlägg

PITSTOP skrev:
Nån utav er som svarat i tråden som jobbar med däck? Om inte så snälla snälla snälla prata inte om seriösa o oseriösa firmor pga vad de andvänder o vad NI tror!!!!

har jobbat med detta i sex år. jag har sätt många skräckexempel..

edit: Såg på eran hemsda att ni lagar utifrån. Hur kan man släppa iväg en kund där du inte har kollat om däcket är tomkört eller skadat? däcket är tomkört och du drar i en plugg utifrån,pumpar upp hjulen och kunder åker därifrån. efter 5 mil smäller däcket och kunden dör. undrar vem som åker i finkar då..

Senast redigerat av FLindgren (5 juni 2011)

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
ekelund88
5 juni 2011 · 2 656 Inlägg

PITSTOP skrev:
Nån utav er som svarat i tråden som jobbar med däck? Om inte så snälla snälla snälla prata inte om seriösa o oseriösa firmor pga vad de andvänder o vad NI tror!!!!

har jobbat med detta länge och som flindgren säger vääldigt oansvarigt att kolla så däcket inte är skadat på insidan

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
5 juni 2011 · 14 079 Inlägg

PITSTOP skrev:
Nån utav er som svarat i tråden som jobbar med däck? Om inte så snälla snälla snälla prata inte om seriösa o oseriösa firmor pga vad de andvänder o vad NI tror!!!!

Jag har varit hos en däckfirma 3 gånger det senaste året p.g.a att det suttit en skruv i däcket. Frågade varför dom inte bara pluggar däcket......svaret jag får är att man ska kolla att däcket inte är skadat på insidan. Seriöst eller inte? Jag tycker det är seriöst även fast jag inte jobbar inom branschen. Sen är det upp till andra att tycka annorlunda.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Brådhis * Voff voff *
5 juni 2011 · 10 299 Inlägg

Om trådskaparen VET att han inte kört däcket tomt är det ingen som helst fara att plugga utifrån! Har gjort det ett flertal gånger både privat och på jobbet och det håller alldeles utmärkt!

Men finns minsta tveksamhet om huruvida däcket är kört tomt alt. skadat ska man förstås kolla detta innan man pluggar hjulet!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
5 juni 2011 · 1 152 Inlägg

Behöver man kränga av ett däck för att konstatera att den är skadad eller tomkörd så ska man för FAN inte jobba med däck!!! Däcksidan visar tydligt ifall den varit tomkörd o skadad! Eller du som jobbar med däck i 6år kanske måste det wink samt att fråga kunden ifall han haft nån spray eller dyl o han säger nej så är det hans fel ifall nått går fel. Men det är oxå nåt som jag vägrar fixa för man ser att det har varit punkterngsfix i däcket.

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang