Tja, har en fråga. jag har en t3t4 turbo som din och jag vill bara ladda 0,5bar går det och får ner det till de?. jag har boost controller men den hjälpa typ inte. jag har prov kört bilen med turbo o jag va uppe vid ca 5000varv men ju mer jag gasar ju mer laddar den. men ska inte boost controller hålla den vid en viss laddtryck?. Eller måste chippa den för att får ner laddtrycket?.
Tja, har en fråga. jag har en t3t4 turbo som din och jag vill bara ladda 0,5bar går det och får ner det till de?. jag har boost controller men den hjälpa typ inte. jag har prov kört bilen med turbo o jag va uppe vid ca 5000varv men ju mer jag gasar ju mer laddar den. men ska inte boost controller hålla den vid en viss laddtryck?. Eller måste chippa den för att får ner laddtrycket?.
mvh
förmodligen för hård fjäder i wastegaten för att boostcontrolen ska kunna sänka laddtrycket. kan vara så¨att du får byta wastegate eller bara byta fjädern i den.
Om du kör med org ecu:n som jag såg att du skrivit att du gör, hur håller du koll på att den får soppa så den klarar sig? kör du bredbandslambda och sen ställer på soppa trycket ?
Lägger en prenumeration här! Går även jag i tankar på turbo i min z5a,fast lite mer snik och billigare Alltid bra att se hur annat folk byggt på denna motorn.
Lägger en prenumeration här! Går även jag i tankar på turbo i min z5a,fast lite mer snik och billigare Alltid bra att se hur annat folk byggt på denna motorn.
Grymt bygge VERKLIGEN!
Tackar kul att folk gillare de och om du gör de så lär du inte ångra dej
njae tyvärr det är avgaset som byggs, har fixat lite på 740 då det inte är kul att gå när man kan köra bil . Väntar även på lite delar som troligtvis kommer om 2-3 dagar