Putsa rutorna - hur?

Constantine
13 juni 2011 · 679 Inlägg

Du tar riktig fönsterputs för bilglas, skumbaserad är också riktigt bra! Sedan tar du rikligt med papper och torkar bort.

JesperNilsson
13 juni 2011 · 71 Inlägg

Den där brukar jag köra med ! Sen trasa för glasputs.. http://shop.bollnasbilvard.se/strovels- … c-430.aspx

Senast redigerat av JesperNilsson (14 juni 2011)

Volvo V70 D4 "R-Design" (2013)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
13 juni 2011 · 14 060 Inlägg

_DamnIt skrev:
Fick för mig att jag skulle putsa rutorna på bilen idag, och gjorde likadant som man brukar göra på fönster hemma om man inte har fin utrustning, d.v.s en microfiberduk för att "skura", och en torr att torka att putsa bort ränder med. Använder en blandning av Yes diskmedel och vatten, vilket jag ofta har använt på hemmafönster med gott resultat.

Mitt problem nu är att oavsett hur jag än putsar så får jag typ flottiga ränder, som är mer eller mindre omöjliga att få bort! Vad gör jag fel? Eller vad bör jag använda?

Fönsterputs har jag aldrig haft några bra erfarenheter av, så andra tips? Rent vatten bättre?

Mvh Marcus

Jag använder detta till det mesta på bilen: http://www.dwg.se/start.html

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
DusanMandick Random Hero
13 juni 2011 · 4 047 Inlägg

ta tröd o gnid loss flötet först då, då blir de rent! tidningspapper och den rosa "glas rent" på prorekond ger dig ett grymt resultat! Antar att du putsar både in och utsida......

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
fish Allfixare
13 juni 2011 · 1 475 Inlägg

Som flera andra säger: Tidningspapper är det bästa jag har provat någonsin! Spraya på vanlig fönsterputs, torka det värsta med en ren dammfri (dvs INTE flanell eller hushållspapper) trasa t,ex en microfiberduk av bra kvalité! Sen torkar du bort det sista med just tidningspapper! Får du ränder då så gör du något gravt fel.

TimeJudge
13 juni 2011 · 183 Inlägg

Vi använde vanlig tidningspapper och torkade torrt med när jag körde buss i Spanien och det funkar kanon med tanke på hur mycket klor dom har i sitt vatten..  inte en enda fläck blev kvar.
Vi använde vanligt fönstermedel.

Det är inte laddet som dödar.
Galic_Andro Sthlm(s)low Familia
13 juni 2011 · 1 177 Inlägg

Fönsterputs och tidningspapper, skrynklat, ett för att smeta ut medlet med och ett torrt skrynkligt blad för att torka, blir PERFEKT då! Funkar på mina gamla rutor alla gånger iaf smile

Lycka till

//Andro

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |
BMW 518i E28 "Respect Your Elders" (1988)
-Frey-
16 juni 2011 ·

köp fönsterputs på macken, sen har de väl pappers rullar vid bensinpumpen som man kan ta lite av..
o kör hårt sen!!

enkel lösning smile

Emilius Avstängd
21 juni 2011 · 1 714 Inlägg

Diskmedel???

Jag köper alltid Meguiars NXT generation glass polish. Varför?
Jo för hur jag än gör och vad jag än applicerar det med lyckas jag inte få ränder eller något sådant, bara en ren yta.

Priset är högre av en orsak.

Senast redigerat av Emilius (21 juni 2011)

Jozefin
22 juni 2011 · 160 Inlägg

Fick tips av städaren på min skola. Skål med vatten, i med lite ättika och yes. Torka med tidningspapper, funkar asdåligt! Puss smile

TimeJudge
22 juni 2011 · 183 Inlägg

Jozefin skrev:
Fick tips av städaren på min skola. Skål med vatten, i med lite ättika och yes. Torka med tidningspapper, funkar asdåligt! Puss smile

Det har jag oxå hört ska funka skit bra....

Det är inte laddet som dödar.
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
22 juni 2011 · 4 418 Inlägg

Tidningspapper är en myt... Funka kanske på 70-talet.

En blöt urvriden microfiberduk, spruta på spritbaserad förnsterputs rikligt, torka rutan med detta... ha en torr trasa av typ lakan och torka med. Voila!

NiKeMaN Entreprenör
22 juni 2011 · 1 286 Inlägg

Jill skrev:
Tidningspapper är en myt... Funka kanske på 70-talet.

En blöt urvriden microfiberduk, spruta på spritbaserad förnsterputs rikligt, torka rutan med detta... ha en torr trasa av typ lakan och torka med. Voila!

+1 på den.

// Niklas Johansson
TimeJudge
22 juni 2011 · 183 Inlägg

Jill skrev:
Tidningspapper är en myt... Funka kanske på 70-talet.

En blöt urvriden microfiberduk, spruta på spritbaserad förnsterputs rikligt, torka rutan med detta... ha en torr trasa av typ lakan och torka med. Voila!

Ingen myt funkar alltid till 100%

Det är inte laddet som dödar.
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
22 juni 2011 · 4 418 Inlägg

xconswe skrev:

Jill skrev:
Tidningspapper är en myt... Funka kanske på 70-talet.

En blöt urvriden microfiberduk, spruta på spritbaserad förnsterputs rikligt, torka rutan med detta... ha en torr trasa av typ lakan och torka med. Voila!

Ingen myt funkar alltid till 100%

Beror nog på hur kräsen man är wink

CelicaDennis
26 juni 2011 · 143 Inlägg

Måste bara tipsa om lidls fönsterputs den är grym blir riktigt bra resultat med den och kostar inte mer än 15:-big_smile

Toyota SUPRA "Svarta faran" (1995)
BudgetDunkaren Osponsrad
26 juni 2011 · 1 631 Inlägg

CelicaDennis skrev:
Måste bara tipsa om lidls fönsterputs den är grym blir riktigt bra resultat med den och kostar inte mer än 15:-big_smile

Samma skit jag använder, blir riktigt fint resultat. Och jag röker i bilen så drä blir ju tjära och nikotin på rutorna. stick till lidl och handla loss..

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
CelicaDennis
26 juni 2011 · 143 Inlägg

BudgetDunkaren skrev:

CelicaDennis skrev:
Måste bara tipsa om lidls fönsterputs den är grym blir riktigt bra resultat med den och kostar inte mer än 15:-big_smile

Samma skit jag använder, blir riktigt fint resultat. Och jag röker i bilen så drä blir ju tjära och nikotin på rutorna. stick till lidl och handla loss..

va?

Toyota SUPRA "Svarta faran" (1995)
BudgetDunkaren Osponsrad
26 juni 2011 · 1 631 Inlägg

CelicaDennis skrev:

BudgetDunkaren skrev:

CelicaDennis skrev:
Måste bara tipsa om lidls fönsterputs den är grym blir riktigt bra resultat med den och kostar inte mer än 15:-big_smile

Samma skit jag använder, blir riktigt fint resultat. Och jag röker i bilen så drä blir ju tjära och nikotin på rutorna. stick till lidl och handla loss..

va?

Va ?

Jag menar att lidls billighetsputs är riktigt bra wink
Tjära och nikotin från cigg kan va jobbigt att få väck men försvinner illa kvickt med deras medel. Okej ?

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
CelicaDennis
26 juni 2011 · 143 Inlägg

BudgetDunkaren skrev:

CelicaDennis skrev:

BudgetDunkaren skrev:

Samma skit jag använder, blir riktigt fint resultat. Och jag röker i bilen så drä blir ju tjära och nikotin på rutorna. stick till lidl och handla loss..

va?

Va ?

Jag menar att lidls billighetsputs är riktigt bra wink
Tjära och nikotin från cigg kan va jobbigt att få väck men försvinner illa kvickt med deras medel. Okej ?

hehe okej nej fatta inte riktigt vad du menade först haha
jo de är riktigt bra faktiskt big_smile

Toyota SUPRA "Svarta faran" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang