2645
Sök

Piaggio Ciao som går dåligt

86 Inlägg
11 juni 2011
Trådstartare
Jag har en gammal piaggio ciao som går dåligt. Direkt vid start varvar den fint men efter en knapp sekund sackar den ihop och går knappt hålla vid liv. Kan en dålig kondensator vara orsaken?

Sen har jag inte fått lös svänghjulet, finns som inget att gänga avdragaren i. hur ska det tas av?

Till er som kommer hänvisa till regel 13. ge upp! låt oss få diskutera gamla mopeder.

En öl.. brukar leda till fler öl.

Forummoderator
10 576 Inlägg
11 juni 2011
Banksy skrev:
Till er som kommer hänvisa till regel 13. ge upp! låt oss få diskutera gamla mopeder.

?!  flyttar till offtopic

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

2 624 Inlägg
11 juni 2011
torpis skrev:
Banksy skrev:

13§ Vett och etikett

Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.
    Var trevlig och respektera andras åsikter.
    Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år är inte tillåtna.
    Skrik inte - Använd inte VERSALER, "!!!!!!!!!!", "?????????" eller liknande.
    Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!
big_smile

Finns flera moppeforum! tongue

Smålänning
7 887 Inlägg
11 juni 2011
martinn skrev:
torpis skrev:
Banksy skrev:

13§ Vett och etikett

Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.
    Var trevlig och respektera andras åsikter.
    Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år är inte tillåtna.
    Skrik inte - Använd inte VERSALER, "!!!!!!!!!!", "?????????" eller liknande.
    Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!
big_smile

Finns flera moppeforum! tongue

Därför ligger tråden nu i Off Topic...

Ja, en kass konding kan ge det symptomet. Byt konding och tändstift, kanske brytarna med om det är det på den så ska du få se på grejer smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

687 Inlägg
13 juni 2011
Hur beter den sig? Är det misständningar eller surar den ner sig?

86 Inlägg
13 juni 2011
Trådstartare
har beställt lite prylar nu, kondensator, brytare och luftfilter. Får se vad de gör för skillnad smile.
Har fått den till att gå jämt på tomgången nu, men den är orkeslös. Orkar i princip inget annat än att gå på just tomgången.

Smålänning
7 887 Inlägg
13 juni 2011
Plocka väck ljuddämparen och sita ur den smile Kolal kanalerna i cylindern också smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

86 Inlägg
28 juni 2011
Trådstartare
jahapp. då satt man här igen, utan ideer denna gång smile

Mopeden är helt orginal och får den inte till att orka något alls, orkar inte köra sin egen vikt ens. Bytt brytare och kondensator, kollat cylindern och kolv. Förgasaren också ren och fin. Verkar inte läcka någonstans mellan blockhalvorna.

Galen
849 Inlägg
28 juni 2011
testa som någon sa ta bort ljuddämparn den kanske är helt igensatt. Har den bra komp?

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

8 892 Inlägg
28 juni 2011
Banksy skrev:
Jag har en gammal piaggio ciao som går dåligt. Direkt vid start varvar den fint men efter en knapp sekund sackar den ihop och går knappt hålla vid liv. Kan en dålig kondensator vara orsaken?

Sen har jag inte fått lös svänghjulet, finns som inget att gänga avdragaren i. hur ska det tas av?

Eftersom du själv är medveten om vilken regel du bryter mot så bevöver jag inte ytterligare motivera låsning av tråden.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök