Skummaste rutinkontrollen hitills..

Barkvik Crime Village
12 juni 2011 · 111 Inlägg

Blev stoppad i Åkersberga igårkväll av vad jag och mina kompisar tror va narkotika roteln eller nått liknande.

Det va en äldre mörkfärgad Chrystler van följde efter oss ett bra tag innan en blå saftblandare började blinka, inga pulserande växelljus eller liknande som på vanliga radiobilar. Det stormar ut 4 pers, en per bildörr och alla blir tvungna att legga och bli ställd en jävla massa konstiga frågor, " när rökte ni brajj senast? kommer ni klara pissprovet?" osv.
Under tiden som vanen följde efter hade jag kört med enbart parkeringsljus(nattetid), kört 65 på 50 väg och struntat helt i att blinka i både korsningar och rondeller. Regplåten fram är inte heller synlig och bilen har raka rör från katten, det sa de inget om men att anklaga oss för att ha rökt brajj va däremot aktuellt.
De frågade även om vi hade druckit alkohol under kvällen, skumt nog behövde jag inte ens blåsa. Godkväll sa de och brassade vidare.

Inga växelljus,inga extra antenner, de hade ingen civil utrustning som var synlig. Va det ens polisen vi blev stoppade av eller är det någon som jävlas eller ev. ville kolla upp var bilen min parkerar?

Det va även samma dag som en snubbe skjöts till döds i Åkersberga, kan tänka mig att det var mycket poliser som va ute och körde den natten, men varför i en gammal Chrystler? neutral

Tänkte inte på det då men nu i efterhand känns det som att de inte va polisen.

Någon som råkat ut för liknande?

ADiKO MolnbyPerformance
12 juni 2011 · 365 Inlägg

Haha!!! man blir ju lite fundersam när en gammal Chrystler börjar blinka me blåljus tongue

"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"
Einar89
12 juni 2011 · 143 Inlägg

Man ska väl kunna be polisen legitimera sig? Är rätt säker på det så nästa gång kan du be om det. Låter ju lite udda det där och förmodligen blir du nog inte stoppad på liknande vis någon gång;)

BMW E34 "M5 Ombyggd bil" (1991)
BMW 540i (1996)
Barkvik Crime Village
12 juni 2011 · 111 Inlägg

Haha aa menade chrysler wink Ja problemet är ju att det inte va det första jag tänkte på när dom drog :p men jag får väll hålla koll om man ser bilen eller snubbarna som va i den

Slash Saabifierad
13 juni 2011 · 2 026 Inlägg

Kontrollen var ej för att finna fel på din bil utan för att hitta personerna som sköt samt folk som var inblandade i detta.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Mack Forum- och sitemoderator
13 juni 2011 · 26 155 Inlägg

Barkvik skrev:
Blev stoppad i Åkersberga igårkväll av vad jag och mina kompisar tror va narkotika roteln eller nått liknande.

Det va en äldre mörkfärgad Chrystler van följde efter oss ett bra tag innan en blå saftblandare började blinka, inga pulserande växelljus eller liknande som på vanliga radiobilar. Det stormar ut 4 pers, en per bildörr och alla blir tvungna att legga och bli ställd en jävla massa konstiga frågor, " när rökte ni brajj senast? kommer ni klara pissprovet?" osv.
Under tiden som vanen följde efter hade jag kört med enbart parkeringsljus(nattetid), kört 65 på 50 väg och struntat helt i att blinka i både korsningar och rondeller. Regplåten fram är inte heller synlig och bilen har raka rör från katten, det sa de inget om men att anklaga oss för att ha rökt brajj va däremot aktuellt.
De frågade även om vi hade druckit alkohol under kvällen, skumt nog behövde jag inte ens blåsa. Godkväll sa de och brassade vidare.

Inga växelljus,inga extra antenner, de hade ingen civil utrustning som var synlig. Va det ens polisen vi blev stoppade av eller är det någon som jävlas eller ev. ville kolla upp var bilen min parkerar?

Det va även samma dag som en snubbe skjöts till döds i Åkersberga, kan tänka mig att det var mycket poliser som va ute och körde den natten, men varför i en gammal Chrystler? neutral

Tänkte inte på det då men nu i efterhand känns det som att de inte va polisen.

Någon som råkat ut för liknande?

Frågan jag hellre ställer är - ska du egentligen ha körkort?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Skaune
13 juni 2011 ·

AirOne skrev:

Barkvik skrev:
Blev stoppad i Åkersberga igårkväll av vad jag och mina kompisar tror va narkotika roteln eller nått liknande.

Det va en äldre mörkfärgad Chrystler van följde efter oss ett bra tag innan en blå saftblandare började blinka, inga pulserande växelljus eller liknande som på vanliga radiobilar. Det stormar ut 4 pers, en per bildörr och alla blir tvungna att legga och bli ställd en jävla massa konstiga frågor, " när rökte ni brajj senast? kommer ni klara pissprovet?" osv.
Under tiden som vanen följde efter hade jag kört med enbart parkeringsljus(nattetid), kört 65 på 50 väg och struntat helt i att blinka i både korsningar och rondeller. Regplåten fram är inte heller synlig och bilen har raka rör från katten, det sa de inget om men att anklaga oss för att ha rökt brajj va däremot aktuellt.
De frågade även om vi hade druckit alkohol under kvällen, skumt nog behövde jag inte ens blåsa. Godkväll sa de och brassade vidare.

Inga växelljus,inga extra antenner, de hade ingen civil utrustning som var synlig. Va det ens polisen vi blev stoppade av eller är det någon som jävlas eller ev. ville kolla upp var bilen min parkerar?

Det va även samma dag som en snubbe skjöts till döds i Åkersberga, kan tänka mig att det var mycket poliser som va ute och körde den natten, men varför i en gammal Chrystler? neutral

Tänkte inte på det då men nu i efterhand känns det som att de inte va polisen.

Någon som råkat ut för liknande?

Frågan jag hellre ställer är - ska du egentligen ha körkort?

alltså de e ju knappast så att vi alla andra inte gjort liknande va? roll e de tomma gator mitt i natten, inget folk ute, kör på en öde 50 väg, har du aldrig kört lite fortare o svängt utan o blinka? wink
nä va inte så snabb med o dömma!

till saken hör att jag tycker mer de låter som ett skämmt det hela, hade de haft nått med den där skjutningern o göra hade d e ju frågat er om ni sett nått/ hört nått vart ni varit m.m!
be om legitimation nästa gång:)!

såg nu att TS kört med bara p-ljus mitt i natten, de e lite onödigt!

Senast redigerat av Polestar (13 juni 2011)

Mack Forum- och sitemoderator
13 juni 2011 · 26 155 Inlägg

Polestar skrev:

AirOne skrev:

Barkvik skrev:
Blev stoppad i Åkersberga igårkväll av vad jag och mina kompisar tror va narkotika roteln eller nått liknande.

Det va en äldre mörkfärgad Chrystler van följde efter oss ett bra tag innan en blå saftblandare började blinka, inga pulserande växelljus eller liknande som på vanliga radiobilar. Det stormar ut 4 pers, en per bildörr och alla blir tvungna att legga och bli ställd en jävla massa konstiga frågor, " när rökte ni brajj senast? kommer ni klara pissprovet?" osv.
Under tiden som vanen följde efter hade jag kört med enbart parkeringsljus(nattetid), kört 65 på 50 väg och struntat helt i att blinka i både korsningar och rondeller. Regplåten fram är inte heller synlig och bilen har raka rör från katten, det sa de inget om men att anklaga oss för att ha rökt brajj va däremot aktuellt.
De frågade även om vi hade druckit alkohol under kvällen, skumt nog behövde jag inte ens blåsa. Godkväll sa de och brassade vidare.

Inga växelljus,inga extra antenner, de hade ingen civil utrustning som var synlig. Va det ens polisen vi blev stoppade av eller är det någon som jävlas eller ev. ville kolla upp var bilen min parkerar?

Det va även samma dag som en snubbe skjöts till döds i Åkersberga, kan tänka mig att det var mycket poliser som va ute och körde den natten, men varför i en gammal Chrystler? neutral

Tänkte inte på det då men nu i efterhand känns det som att de inte va polisen.

Någon som råkat ut för liknande?

Frågan jag hellre ställer är - ska du egentligen ha körkort?

alltså de e ju knappast så att vi alla andra inte gjort liknande va? roll e de tomma gator mitt i natten, inget folk ute, kör på en öde 50 väg, har du aldrig kört lite fortare o svängt utan o blinka? wink
nä va inte så snabb med o dömma!

till saken hör att jag tycker mer de låter som ett skämmt det hela, hade de haft nått med den där skjutningern o göra hade d e ju frågat er om ni sett nått/ hört nått vart ni varit m.m!
be om legitimation nästa gång:)!

såg nu att TS kört med bara p-ljus mitt i natten, de e lite onödigt!

Jag är nog inte guds bästa förare jag heller men nog fan kör jag med lyset på och blinkar i både rondeller och korsningar. Särskilt med bilar bakom..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
bxmpower
13 juni 2011 · 79 Inlägg

haha inte konstigt att dom stoppade dig och trodde att du var drogpåvekard när du kör på det viset,

snutarna kan ibland använda sina privata bilar när dom är på span uppdrag.

Muttley
13 juni 2011 ·

Du vet väl om att ifall de är civilklädda så är de första och enda du ska säga "legimitation"   ??? Hade inte svarat på en enda fråga överhuvudtaget även om de hade blåljus, var de rött ljus med när de stoppa ?

Finns töntar som kör runt med blåljus och säkerligen driver med folk med.  Tänk på det.

FloRic
13 juni 2011 · 62 Inlägg

Men herregud, killen körde i 65 på 50 väg när det nästan var tomt på bilar, vad tusan är det att gnälla på..
Samma gäller blinkningen. Klart man ska använda blinkers, men inte ens jag bryr mig om att blinka om det är HELT uppenbart att jag inte har någon bil i närheten, varken bakom, på sidan eller framför mig.. Är jag en outlaw nu? ... wink

Mack Forum- och sitemoderator
13 juni 2011 · 26 155 Inlägg

FloRic skrev:
Men herregud, killen körde i 65 på 50 väg när det nästan var tomt på bilar, vad tusan är det att gnälla på..
Samma gäller blinkningen. Klart man ska använda blinkers, men inte ens jag bryr mig om att blinka om det är HELT uppenbart att jag inte har någon bil i närheten, varken bakom, på sidan eller framför mig.. Är jag en outlaw nu? ... wink

Vänta nu..stod det inte nästan längst upp i tråden: "Det va en äldre mörkfärgad Chrystler van följde efter oss ett bra tag innan en blå saftblandare började blinka", slut citat?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Mack Forum- och sitemoderator
13 juni 2011 · 26 155 Inlägg

2ooSX skrev:
Han hade ju civilbilen bakom sig säger han ju? när han inte blinkade och körde för fort.

Jag hann före..hehe.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
FloRic
13 juni 2011 · 62 Inlägg

Oj, my bad. Då tar jag tillbaks mitt påstående. Har man bil bakom/framför sig så SKA man självklart använda blinkers..

-Mike- Stolt tvåbarnsfar
13 juni 2011 · 548 Inlägg

Nä det gör de inte.... Däremot kan de åka upp till ngn bilfirma och be att få låna bil ngn gång för att inte röja sig. De har inte civilbilarna många dagar innan alla kan regnumren.

bxmpower skrev:
haha inte konstigt att dom stoppade dig och trodde att du var drogpåvekard när du kör på det viset,

snutarna kan ibland använda sina privata bilar när dom är på span uppdrag.

-Mike-
BMW 320i (2003)
Audi_powah
13 juni 2011 · 1 515 Inlägg

99% av alla poliser är patetiska och tror att de har makt över allt och alla, att de kan göra hur de vill, när de vill.. När man råkar ut för en sådan "kontroll" så skall man bara le och skratta de i ansiktet då de absolut har noll koll...Noll koll på din bil eller på dig lol

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mack Forum- och sitemoderator
13 juni 2011 · 26 155 Inlägg

Audi_powah skrev:
99% av alla poliser är patetiska och tror att de har makt över allt och alla, att de kan göra hur de vill, när de vill.. När man råkar ut för en sådan "kontroll" så skall man bara le och skratta de i ansiktet då de absolut har noll koll...Noll koll på din bil eller på dig lol

Bra respekt du har mot andra människor..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Audi_powah
13 juni 2011 · 1 515 Inlägg

AirOne skrev:

Audi_powah skrev:
99% av alla poliser är patetiska och tror att de har makt över allt och alla, att de kan göra hur de vill, när de vill.. När man råkar ut för en sådan "kontroll" så skall man bara le och skratta de i ansiktet då de absolut har noll koll...Noll koll på din bil eller på dig lol

Bra respekt du har mot andra människor..

Har noll respekt mot poliser då jag sätt och hört mycket... Och respekt ifrån deras sida ska vi inte ens tala om! ett exempel, att slänga ut en alkoholpåverkad 19-årig kille i tshirt mitt i vintern på andra sidan stan, där han inte ens är i närheten av sin bostad, vilket resulterade i att han dog utav kylan då det var mitt i natten och att han inte kunde få tag på en mobil. Det kallar du respekt ifrån polisen??? Finns 1000 liknande fall när de droppar påverkade människor på strö ställen..Googla och se efter själv.

Visst, polis skall finnas dock en annan typ av poliser, Inga makt-galna wannabes.

Off topic, men det är en het disskussion tongue

Senast redigerat av Audi_powah (13 juni 2011)

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
awbeemer
13 juni 2011 · 42 Inlägg

måste varit med anledning av skotten i åkersberga... ville nog bara kolla va de var för babbar som var ute och körde tongue

Muttley
13 juni 2011 ·

Audi_powah skrev:

AirOne skrev:

Audi_powah skrev:
99% av alla poliser är patetiska och tror att de har makt över allt och alla, att de kan göra hur de vill, när de vill.. När man råkar ut för en sådan "kontroll" så skall man bara le och skratta de i ansiktet då de absolut har noll koll...Noll koll på din bil eller på dig lol

Bra respekt du har mot andra människor..

Har noll respekt mot poliser då jag sätt och hört mycket... Och respekt ifrån deras sida ska vi inte ens tala om! ett exempel, att slänga ut en alkoholpåverkad 19-årig kille i tshirt mitt i vintern på andra sidan stan, där han inte ens är i närheten av sin bostad, vilket resulterade i att han dog utav kylan då det var mitt i natten och att han inte kunde få tag på en mobil. Det kallar du respekt ifrån polisen??? Finns 1000 liknande fall när de droppar påverkade människor på strö ställen..Googla och se efter själv.

Visst, polis skall finnas dock en annan typ av poliser, Inga makt-galna wannabes.

Off topic, men det är en het disskussion tongue

Ta inte upp den diskussionen och smutskasta dem här. 99% är i extremöverkant.


Men för att bara svara dig. På sommartid är de rätt åt vissa fyllon att bli slussade ut på områden de inte kan ta sig tillbaka på. Men knappast tusentals som dör av de.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang