Styla om en bil så den ser ut som en polisbil?

PoulZen
28 mars 2013 · 772 Inlägg

BlauMes skrev:
Ni får tänka på att det är en enskilt polisbefäl som uttalat sig om detta. Det är domar som är bevis i detta.
Vi alla känner väl till killen längre upp i landet som gick upp i rätten och vart helt friad förutom Polisvapnet på bilen. Det är det enda som INTE får vara på bilen.

Ja precis det är domar som är bevis. Och vad säger att en ny rättegång inte kan döma annorlunda och säga att blåljus är olagligt på andra fordon än polisbilar?
En dom där det inte dömts att det är olagligt räcker inte i samhället för att det ska dömas lika i nästa rättegång tyvärr.

NiKeMaN Entreprenör
28 mars 2013 · 1 286 Inlägg

granadadr skrev:

NiKeMaN skrev:
Synd jag hade hoppats på att dom skulle pressa bilen. Det hade den förtjänat. Så jävla irriterande med "wannabe" poliser i trafiken som vill vara "tuffa".

har du polisnojja?? jag får inte hicka när jag träffar på Poliser,, eller ser en polisbil,, meo så om det skulle vara en falsk,, hwo cares wink


men om man tror en 855 är en riktig så har man enligt mig inte alla hemma,, var ju VÄLDIGT många årsedan de togs ur drift wink

Noja och noja... Men jag anser det onödigt att behöva slå av farthållaren och lägga sig på laglig hastighet bara för att någon snorvalp med liten snopp försöker vara frän.

// Niklas Johansson
JoacimW Ung&Dum
28 mars 2013 · 430 Inlägg

NiKeMaN skrev:

granadadr skrev:

NiKeMaN skrev:
Synd jag hade hoppats på att dom skulle pressa bilen. Det hade den förtjänat. Så jävla irriterande med "wannabe" poliser i trafiken som vill vara "tuffa".

har du polisnojja?? jag får inte hicka när jag träffar på Poliser,, eller ser en polisbil,, meo så om det skulle vara en falsk,, hwo cares wink


men om man tror en 855 är en riktig så har man enligt mig inte alla hemma,, var ju VÄLDIGT många årsedan de togs ur drift wink

Noja och noja... Men jag anser det onödigt att behöva slå av farthållaren och lägga sig på laglig hastighet bara för att någon snorvalp med liten snopp försöker vara frän.

Här i Sthlm har jag sett 3 risiga s70is och en 850 så finns gör dom wink

In hoc signo vinces
Racebo Racebo
29 mars 2013 · 420 Inlägg

gamlingen skrev:

Racebo skrev:

PoulZen skrev:

Ja, och även det kan nog vara gränsfall. Det är nog beroende på polis som stoppar dig vad de gör.

Tycker att det för övrigt var en väldigt slarvigt skriven artikel.
"Men att måla sin bil i vitt och blått som en polisbil är tillåtet.

– Vår trafikenhet säger att man får göra det. Men man får inte ­sätta på larmanordningar och blåljus. En blåvit bil kan nog falla in under lagen om föregivande av allmän ställning, säger Bo Eriksson, press­talesman vid polisen i Dalarna."

Är det tillåtet med en blå vit bil eller inte? Första meningen säger ja, sen säger Bo "En blåvit bil kan nog falla in under lagen om föregivande av allmän ställning", vilket betyder att det inte är tillåtet att utge sig eller likna en polisbil.

Man får ha blåa lampor på taket, bara dom inte går att sätta igång eller är på.
Samma sak som neon under bilen, du får ha det men inte vid körning.
Samnt larmanordning får man ha, bara kopplat det till en knapp oxå eller varför inte sätta den på alarmet på bilen oxå?
hade varit lite fränt!

Fast i artikeln står det att man inte får ha dom ens.

Jasså?
så du tror på allt som står i artiklar?

Kolla in mitt 855:a projekt som ska bli till en V70 och släng gärna en komentar:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260405
Kolla även in mitt andra projekt där jag håller på med en 960 som ska få sig en T5:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3562952
Volvo 944 FTT polisbil "fulltryckarn" (1993)
granadadr
29 mars 2013 · 7 286 Inlägg

NiKeMaN skrev:

granadadr skrev:

NiKeMaN skrev:
Synd jag hade hoppats på att dom skulle pressa bilen. Det hade den förtjänat. Så jävla irriterande med "wannabe" poliser i trafiken som vill vara "tuffa".

har du polisnojja?? jag får inte hicka när jag träffar på Poliser,, eller ser en polisbil,, meo så om det skulle vara en falsk,, hwo cares wink


men om man tror en 855 är en riktig så har man enligt mig inte alla hemma,, var ju VÄLDIGT många årsedan de togs ur drift wink

Noja och noja... Men jag anser det onödigt att behöva slå av farthållaren och lägga sig på laglig hastighet bara för att någon snorvalp med liten snopp försöker vara frän.

eller så gör man som de flesta,,

håller laglig hastighet från början smile smile smile

jag älskar och köra förfort,, men det händer MKT sällan,, ganska skönt å glida i laglig hastighet, man slipper att bry sig om just poliser,, bara å köra å hoppas på att slippa idioter wink

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
NiKeMaN Entreprenör
29 mars 2013 · 1 286 Inlägg

granadadr skrev:

NiKeMaN skrev:

granadadr skrev:

har du polisnojja?? jag får inte hicka när jag träffar på Poliser,, eller ser en polisbil,, meo så om det skulle vara en falsk,, hwo cares wink


men om man tror en 855 är en riktig så har man enligt mig inte alla hemma,, var ju VÄLDIGT många årsedan de togs ur drift wink

Noja och noja... Men jag anser det onödigt att behöva slå av farthållaren och lägga sig på laglig hastighet bara för att någon snorvalp med liten snopp försöker vara frän.

eller så gör man som de flesta,,

håller laglig hastighet från början smile smile smile

jag älskar och köra förfort,, men det händer MKT sällan,, ganska skönt å glida i laglig hastighet, man slipper att bry sig om just poliser,, bara å köra å hoppas på att slippa idioter wink

No offence - men jag skulle inte heller köra för fort om jag åkte Granada. wink Köp en bil från 90-talet så känns det "ganska" långsamt att köra 70kmh på en 70-väg big_smile

// Niklas Johansson
granadadr
29 mars 2013 · 7 286 Inlägg

NiKeMaN skrev:

granadadr skrev:

NiKeMaN skrev:

Noja och noja... Men jag anser det onödigt att behöva slå av farthållaren och lägga sig på laglig hastighet bara för att någon snorvalp med liten snopp försöker vara frän.

eller så gör man som de flesta,,

håller laglig hastighet från början smile smile smile

jag älskar och köra förfort,, men det händer MKT sällan,, ganska skönt å glida i laglig hastighet, man slipper att bry sig om just poliser,, bara å köra å hoppas på att slippa idioter wink

No offence - men jag skulle inte heller köra för fort om jag åkte Granada. wink Köp en bil från 90-talet så känns det "ganska" långsamt att köra 70kmh på en 70-väg big_smile

hahaha,,

flumberg
30 mars 2013 ·

orkade inte läsa igenom alla kommentarer men denna artikeln kan va nåt att fundera på om inte nån redan lagt upp den här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16510156.ab

TLO
30 mars 2013 · 1 062 Inlägg

flumberg skrev:
orkade inte läsa igenom alla kommentarer men denna artikeln kan va nåt att fundera på om inte nån redan lagt upp den här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16510156.ab

Känns vuxet att vara tvungen att åka runt och provocera. Töntigt.

"You Go, we go!"
flumberg
30 mars 2013 ·

Håller helt klart med då det finns betydligt mycket mer polisen behöver lägga energi på än sånt här, men gav bara svar på tal att man uppenbarligen "kan" bygga en polisbil utan att straffas för det men räkna med att bli trakasserad.
Mvh Daniel

nordstromj
30 mars 2013 · 1 772 Inlägg

TLO skrev:

flumberg skrev:
orkade inte läsa igenom alla kommentarer men denna artikeln kan va nåt att fundera på om inte nån redan lagt upp den här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16510156.ab

Känns vuxet att vara tvungen att åka runt och provocera. Töntigt.

Är väl inte att provocera? Handlar mera om vad som är rätt och fel tycker jag.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
Rydell BaM BaM
30 mars 2013 · 232 Inlägg

Varför vill man styla om till "polisbil"?? Barnsligt....

Inget vara för evigt.
gamlingen
30 mars 2013 · 5 198 Inlägg

Ok om man har intresse för blåljus och har den på utställningar.. men åka på stan...... näe.. Svenska polisbilar ska svenska polisen åka omkring i.

TLO
30 mars 2013 · 1 062 Inlägg

nordstromj skrev:

TLO skrev:

flumberg skrev:
orkade inte läsa igenom alla kommentarer men denna artikeln kan va nåt att fundera på om inte nån redan lagt upp den här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16510156.ab

Känns vuxet att vara tvungen att åka runt och provocera. Töntigt.

Är väl inte att provocera? Handlar mera om vad som är rätt och fel tycker jag.

Så bara för att de har "RÄTT" att provocera måste de minsann göra det? De inser inte hur mycket de förstör både för allmänheten och myndigheten genom att utöva "SIN RÄTT".....

Hoppas det går vidare rättsligt.

"You Go, we go!"
nordstromj
31 mars 2013 · 1 772 Inlägg

TLO skrev:

nordstromj skrev:

TLO skrev:

Känns vuxet att vara tvungen att åka runt och provocera. Töntigt.

Är väl inte att provocera? Handlar mera om vad som är rätt och fel tycker jag.

Så bara för att de har "RÄTT" att provocera måste de minsann göra det? De inser inte hur mycket de förstör både för allmänheten och myndigheten genom att utöva "SIN RÄTT".....

Hoppas det går vidare rättsligt.

Var inte så jag menade. Jag menar att dom har rätt att åka i en poliskopia om dom vill utan att bli trakasserade utav polisen.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
tobbeh78 !
31 mars 2013 · 543 Inlägg

Jag måste också ställa frågan - varför?
Vad får man ut att åka runt i polis-replika?

Trött och bitter?? javisst!
TLO
31 mars 2013 · 1 062 Inlägg

nordstromj skrev:

TLO skrev:

nordstromj skrev:
Är väl inte att provocera? Handlar mera om vad som är rätt och fel tycker jag.

Så bara för att de har "RÄTT" att provocera måste de minsann göra det? De inser inte hur mycket de förstör både för allmänheten och myndigheten genom att utöva "SIN RÄTT".....

Hoppas det går vidare rättsligt.

Var inte så jag menade. Jag menar att dom har rätt att åka i en poliskopia om dom vill utan att bli trakasserade utav polisen.

Och jag menar att åker man runt och lurar i folk att man är Polis med en sådan bil med text och ramper, skall de finna sig i det! 
För de måste ju verklige manifestera att de har "rätt" att leka Poliser och provocera folk! De har "rätt" att gå in och ut i sin ICA butik varje minut medans de har öppet med, gör dem det därav? Skulle de göra det skulle de nog bli kollade av Polis då med fö.

Tröttsamt med folk som bara tror de har rättigheter och inga skyldigheter....

Senast redigerat av TLO (31 mars 2013)

"You Go, we go!"
TLO
31 mars 2013 · 1 062 Inlägg

tobbeh78 skrev:
Jag måste också ställa frågan - varför?
Vad får man ut att åka runt i polis-replika?

Tro att de är rebelliska..något sorts hävdelsebehov...vill "ge igen" på något....vågar visa att de "pissar" på myndigheter etc.    Lustigt att det inte är "ballt" och någons "rättighet" att styla sin risiga Volvo till en Räddningsledarbil? Nä visst inte lika provokativt, så var det....

Senast redigerat av TLO (31 mars 2013)

"You Go, we go!"
tobbeh78 !
31 mars 2013 · 543 Inlägg

Det jag funderar på lite är sen också - kan dom som stylar sina bilar till polisbilar hålla sig från att dra igång blåljusen i "tid och otid"?
Visst dom säger till AB att dom kör enbart blåljusen när dom är hemma, ska man verkligen tro på det..

Trött och bitter?? javisst!
Glesmark
31 mars 2013 · 1 938 Inlägg

Hade jag haft en polisbil och det vore kö så hade jag kört igång siren och blandarna, vem hade inte liksom?
Barnsligt kul, för vem gillade inte när polisen kom till skolan och man fick sitta i polisbilen, leka med blåljus, sirene och diverse prylar när man var en sisådär 7-8 år?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang