Styla om en bil så den ser ut som en polisbil?

tobbeh78 !
31 mars 2013 · 543 Inlägg

Glesmark skrev:
Hade jag haft en polisbil och det vore kö så hade jag kört igång siren och blandarna, vem hade inte liksom?
Barnsligt kul, för vem gillade inte när polisen kom till skolan och man fick sitta i polisbilen, leka med blåljus, sirene och diverse prylar när man var en sisådär 7-8 år?

Hehe sant..
Eller när man står på en parkering med en massa andra bilintresserade, antar att dom kommer snurra igång saftblandarna då.

Trött och bitter?? javisst!
horbybonnen
31 mars 2013 · 1 160 Inlägg

väntar på en bild på "polisbil"som där står tjuv på med svarta saftblandare som lyser upp allt vitt på natten

Interlagos
5 maj 2013 · 152 Inlägg

NiKeMaN skrev:

granadadr skrev:

NiKeMaN skrev:
Synd jag hade hoppats på att dom skulle pressa bilen. Det hade den förtjänat. Så jävla irriterande med "wannabe" poliser i trafiken som vill vara "tuffa".

har du polisnojja?? jag får inte hicka när jag träffar på Poliser,, eller ser en polisbil,, meo så om det skulle vara en falsk,, hwo cares wink


men om man tror en 855 är en riktig så har man enligt mig inte alla hemma,, var ju VÄLDIGT många årsedan de togs ur drift wink

Noja och noja... Men jag anser det onödigt att behöva slå av farthållaren och lägga sig på laglig hastighet bara för att någon snorvalp med liten snopp försöker vara frän.

+1000

BMW M3 (2007)
Lowmotion fläskpannkaka
5 maj 2013 · 856 Inlägg

Ärligt... varför?

Hellre blyfot och lustgas, än simfot och syrgas
partyvan
5 maj 2013 · 1 071 Inlägg

NiKeMaN skrev:

granadadr skrev:

NiKeMaN skrev:
Synd jag hade hoppats på att dom skulle pressa bilen. Det hade den förtjänat. Så jävla irriterande med "wannabe" poliser i trafiken som vill vara "tuffa".

har du polisnojja?? jag får inte hicka när jag träffar på Poliser,, eller ser en polisbil,, meo så om det skulle vara en falsk,, hwo cares wink


men om man tror en 855 är en riktig så har man enligt mig inte alla hemma,, var ju VÄLDIGT många årsedan de togs ur drift wink

Noja och noja... Men jag anser det onödigt att behöva slå av farthållaren och lägga sig på laglig hastighet bara för att någon snorvalp med liten snopp försöker vara frän.

Har du inte tillräckligt med stake och köra i den hastighet du valt på farthållaren när du ser polisen;)

Onödigt inlägg^^
Volkswagen Caddy "Caddylack" (1996)
b0nd3n
5 maj 2013 · 1 944 Inlägg

Får jag bjuda på en bild på min Amazon, ombyggd till dåtidens polisbil.

https://www1.garaget.org/archive/44/43636/324617/324617-3100792.jpg

/Ante

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
b0nd3n
5 maj 2013 · 1 944 Inlägg

kan även tillägga att det inte är så många som sänker farten när dem ser min Amazon, och dem som gör det, gör det inte för att dem tror att det är självaste länsman som är i farten smile

/Ante

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
NiKeMaN Entreprenör
6 maj 2013 · 1 286 Inlägg

b0nd3n skrev:
Får jag bjuda på en bild på min Amazon, ombyggd till dåtidens polisbil.

http://www1.garaget.org/archive/44/43636/324617/324617-3100792.jpg

/Ante

Det är skillnad! Det här är FRÄNT. Riktigt snygg bil som säkert värmer mångas hjärtan!!
Denna är ju en del av Svensk polishistoria!!

// Niklas Johansson
Kollan
6 maj 2013 · 618 Inlägg

PoulZen skrev:

Bennfors skrev:
Tack för svar! Jag hade en "amerikansk polisbil" innan som var byggd på en 740. polisen kollade MYCKET på mig då jag har ljusramp på taket. Vet på ett ungefär hur mycket man kan göra innan dom säger till =P

Vet vilka lagar som gäller. Jag är själv anmäld för att ha lekt polis med min gamla "sheriffbil". Det roliga är väl då att jag var i affären då detta hände. Så jag är oskyldig. Inget av ord som liknar polis eller liknande kommer att stå på bilen.  Bilen i tanke är en Volvo 740.

Du vet ungefär vad som gäller.
Och eftersom polisen har något som kallas mönsterskydd för sina bilar, vilket betyder att man inte får använda samma färger på samma sätt som dom gör på deras bilar, så kan dom starta åtal eller stämning mot dig.
Och när du nu startat denna tråd och läser alla inlägg så kan du inte längre skylla på att du inte visste om det. Utan nu gör du det uppsåtligt. Så du får hoppas att du inte åker dit och polisen hittar denna tråd. smile

Sorry att jag citerar ett så gammalt inlägg.. Men ack så fel du kan ha även fast du ordbajsar så mycket du bara kan.

Senast redigerat av Kollan (6 maj 2013)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang